Side 4 av 4
Legg innLagt inn:22 jun 2005 23:23
av Mr2Nyter'n;p
Jeg og hørte surkling bak i motorrommet for et par dager sia.. Etter at bilen var parkert. Starta bilen, satt varmeapparat på full fres i 5 min og stoppa igjen.. Da var det tyst.. Skal ikke være dårlig lufta kjølesystemet her iogmed at det er selveste Toyparts og Amund som har ordna de greiene for meg

Legg innLagt inn:23 jun 2005 00:52
av FireWalk
Kokelyder kan man vel også kalle det ja... Fikk et tips om å la den stå med lokket til kjølevannet av på tomgang, og etterfylle etter hvert.. da skulle lufta forsvinne...
Legg innLagt inn:23 jun 2005 13:52
av erling
Trodde det var bensin-damp/retur i kullfilteret som lagde den lyden jeg.. Høres ihvertfall ut som det kommer derfra.

Legg innLagt inn:23 jun 2005 19:34
av mr_2
FireWalk skrev:Kokelyder kan man vel også kalle det ja... Fikk et tips om å la den stå med lokket til kjølevannet av på tomgang, og etterfylle etter hvert.. da skulle lufta forsvinne...
Off topic men,du har vel ikke hatt vannlekkasje på bilen din?
Jeg har en lekkasje som jeg tror jeg må ned med bensintanken for å reparere.Tror at det bare er en slangeklemme eller noe slikt...
Noen som har vært borti dette her?
Legg innLagt inn:23 jun 2005 22:29
av Master
mr_2 skrev:FireWalk skrev:Kokelyder kan man vel også kalle det ja... Fikk et tips om å la den stå med lokket til kjølevannet av på tomgang, og etterfylle etter hvert.. da skulle lufta forsvinne...
Off topic men,du har vel ikke hatt vannlekkasje på bilen din?
Jeg har en lekkasje som jeg tror jeg må ned med bensintanken for å reparere.Tror at det bare er en slangeklemme eller noe slikt...
Noen som har vært borti dette her?
ikke tilfeldigvis slangene til/fra varmeapparatet du har lekasje på? De går visstnok over bensintanken... De knekker visstnok i et feste der oppe.
Legg innLagt inn:23 jun 2005 23:27
av CelicaTurbo
når jeg tenker på det, jeg mener å ha lest på mr2oc.com at det er ganske vanlig at MR2 Turbo surkler baki der når motoren er skrudd av, rett og slett pga at kjernetempen blir så høy i deler av motoren at vannet koker til tross for det høyere trykket som radiatorlokket gir.. det er mulig det fungerer bedre med et TRD-radiatorlokk f.eks, men det som stod omtalt i den posten var ett eller annet tilsetningsstoff som økte kokepunktet på kjølevannet slik at det ikke begynte å koke..
Legg innLagt inn:24 jun 2005 01:05
av GT4 CS
Må bare få si at donuts med bilen til firewalk ga mersmak, gliser fortsatt ved tanken
Faktisk imponert over hvor mye som skulle til før bilen slapp, for det skorter ikke på effekten i bilen hans

Legg innLagt inn:24 jun 2005 14:19
av mr_2
Master skrev:mr_2 skrev:FireWalk skrev:Kokelyder kan man vel også kalle det ja... Fikk et tips om å la den stå med lokket til kjølevannet av på tomgang, og etterfylle etter hvert.. da skulle lufta forsvinne...
Off topic men,du har vel ikke hatt vannlekkasje på bilen din?
Jeg har en lekkasje som jeg tror jeg må ned med bensintanken for å reparere.Tror at det bare er en slangeklemme eller noe slikt...
Noen som har vært borti dette her?
ikke tilfeldigvis slangene til/fra varmeapparatet du har lekasje på? De går visstnok over bensintanken... De knekker visstnok i et feste der oppe.
Vet ikke hvor slangen går hen
Men,det stemmer at det er over bensintanken der ja.
Går rundt 1-2 uker,så er bilen tom for vann igjen...
Takk for tipset uansett

Legg innLagt inn:24 jun 2005 14:48
av Master
du kan plombere uttaket for varmeapparatet i motoren. Da stopper lekasjen, men du får heller ingen varme i varmeapparatet.
Du ser de to rørene som kommer opp på venstresiden av varmeskjoldet i torpedoveggen (sett bakfra). Ene går til venstre for fordeleren, og den andre går til høyre under fordeleren under der.
se her for mer info (from heater/to heater):
http://www.mr2-tech.com/bgb/mechanical/ ... system.htm
Legg innLagt inn:24 jun 2005 14:54
av mr_2
Det er uaktuelt å blombere verfall
Du vet vel ikke hva det koster å få det ordnet på verksted?