TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Thomas sin MR2 SW20 - BlackBird

• Skryt, prat og kommentarer.
Skryt, prat og kommentarer.
 #396749  av GhostRider88

SanAndre skrev:Si ifra hvordan den lakkstiften fungerer :D Har en onkel som hadde sett den på tv, og som spurte meg om det var noe å satse på :P Fungerer den noenlunde, så er det jo knall bare det, med tanke på pris :)
Det skal jeg! Spent selv på hvordan dette fungerer og hadde det faktisk vært så dyrt som annonsert på tv-shoppen, så hadde jeg nok ikke en gang vurdert å kjøpe en. Men for 32 korner så har jeg jo ikke noe å tape :)
magnesmurf skrev:Har selv bestilt ting fra parts express, og har bare gode erfaringer med det. Det som tar lengst tid er norsk fortolling.
Sitter nå faktisk med min nye Tang Band og fikk pakken levert på døren i dag :) akkurat som Part-express forutså at den skulle ankomme. Eneste forskjell fra deres ankomst opplysninger er at den kom før på dagen ;) Skulle etter sigene ha kommet kl 18:00, men var på døra 11:30 :D

Så nå er det bare finkutting av metallrammen rundt høyttaleren som står igjen før jeg kan sette den inn i mr2'en og endelig få skikkelig lyd igjen.

Det eneste jeg er litt engstelig for er at jeg har null erfaring med å klippe med en rett blikksaks. Noen som har tips, eller erfaringer å komme med på dette punktet med å klippe i rammen så den skal passe inn i mr2 sin basskasse?
 #396758  av magnesmurf

Er som en vanlig saks. Bare at metallet vil bøye seg litt når du klipper. Bruk små kutt og klipp lengst inn i kjeften på platesaksa.
 #396840  av GhostRider88

Da er endelig wooferen montert i kassen. Måtte en del klipping og tilpasning til for å få den inn i det tilmålte wooferhullet. Men det gikk til slutt. Lyden ble veldig bra, men syns jeg kan høre noe vibrasjonslyder fra wooferen. Og det er ikke pga dårlig inn festning/løs. Trur det heller er at wooferen ikke er spilt inn. Har ikke mye kunnskaper å skryte av når det kommer til dette punktet, så om noen har noen formeninger om hvordan en woofer høres ut fra den er ny og hvordan den burde spilles inn. Så setter jeg veldig stor pris på kommentarer :)

Noen bilder:

Bilde

Bilde

Bilde
 #396854  av magnesmurf

Prøv å legg litt silikon eller lim tetting (tec7) mellom sub og kasse.
Kan jo også være at det er noe løst inni kassa. Den er jo tross alt bare av plast.
 #396878  av GhostRider88

magnesmurf skrev:Prøv å legg litt silikon eller lim tetting (tec7) mellom sub og kasse.
Kan jo også være at det er noe løst inni kassa. Den er jo tross alt bare av plast.
Kan jo være et av de to ja. Eller som en kamerat av meg trudde at det er fordi den ikke er spilt inn. Hadde opplevd det selv med sin egen sub.
Har også sett noen videoer av samme sub som jeg har på youtube, og de har den samme "papp" lyden, så kanskje det bare er slik lyd i den..
[youtube][/youtube]

Men om det ikke den papp lignende vibrasjonslyden blir mindre, så skal jeg forsøke med silikon eller tec7 rundt rammeinnfestningen der suben er festet til kassen.

Av ren nysgjerrighet har du vært borti dette selv magnesmurf?
 #396889  av magnesmurf

Bare med sprengte høytalere, men måten du beskrev problemet på fikk det til å høres ut som om noe var løst og slo eller vibrerte. Derfor tenkte jeg demping av vibrasjoner med en gang.
 #396900  av GhostRider88

magnesmurf skrev:Bare med sprengte høytalere, men måten du beskrev problemet på fikk det til å høres ut som om noe var løst og slo eller vibrerte. Derfor tenkte jeg demping av vibrasjoner med en gang.
Jeg skrev nok litt uklart den beskrivelsen. Beklager det. Men trur det er suben som lager en slik lyd. For alle videoklippene jeg har sett av samme type sub har denne lyden. Og man legger vel sikkert mer merke til slike lyder når suben befinner seg omtrent under rumpa :P
 #396963  av GhostRider88

magnesmurf skrev:Vil du oppgradere lager jo focal 5" sub også. Den er nok fri for lyder. Men til gjengjeld koster dem jo flesk...
takker for tips :) Men jeg syns faktisk at tang bangen bare låter bedre jo mer den blir spilt og med høyere volum kommer den virkelig til sin rett! overrasket over hva den klarer å prestere med tanke på pris og størrelse.
 #396982  av GhostRider88

Så litt mer på denne focal suben med navnet FOCAL FUB-SW-13WS

Denne har en relativt stiv pris ja og speksa er ganske så like de som min Tang Band W5-1138SM

FOCAL FUB-SW-13WS
SPESIFIKASJONER
Følsomhet 88 dB
Impedanse 4 ohm
Effekt RMS 75 Watt
Effekt Maks 150 Watt

Tang Band W5-1138SM
Specifications:
• Power handling: 40 watts RMS/80 watts max
• VCdia: 1-1/4"
• Impedance: 4 ohms • Re: 3.6 ohms
• Frequency range: 45-1,500 Hz
• Fs: 45 Hz
• SPL: 82 dB 2.83V/1m
• Vas: 0.24 cu.ft.
• Qms: 2.68
• Qes: 0.61
• Qts: 0.49
• Xmax 9.25 mm
• Dimensions: Overall diameter: 6-1/8", Cutout diameter: 4-3/4", Depth 3-1/8".

Er også usikker på om Focal subben ville ha kunnet dras av den originale forsterkeren som sitter i mr2'en.

Re:

#397748  av niklasf91

GhostRider88 skrev:
BrennaRacing skrev:Nei...Ikke sett på fler meker...Ta heller å fjern de du har fra før...Less is more er det visst noe som heter :D
jeg har ingen fra før ;) Var egentlig veldig bestemt på å sette på merkene, men etter at jeg har sett nærmere på saken så er jeg redd for at det skal bli stygt... hadde ikke vært særlig gøy om det ble misslykka, men på den andre siden så er det jo bare å fjerne de igjen med lim fjerner.....

Syns jo det ser litt kult ut å da :P

Her er et bilde som jeg har hatt som inspirasjon. Mener at jeg vil feste de under speilet slik som på bildet.

og for å si det med en gang, så er det ikke snakk om over kill :P
Jøss, helt lik min bil nesten!! bare jeg også har litt flammelakering, men samme kitt og lakk:)
 #397751  av GhostRider88

niklasf91 skrev:
GhostRider88 skrev:
BrennaRacing skrev:Nei...Ikke sett på fler meker...Ta heller å fjern de du har fra før...Less is more er det visst noe som heter :D
jeg har ingen fra før ;) Var egentlig veldig bestemt på å sette på merkene, men etter at jeg har sett nærmere på saken så er jeg redd for at det skal bli stygt... hadde ikke vært særlig gøy om det ble misslykka, men på den andre siden så er det jo bare å fjerne de igjen med lim fjerner.....

Syns jo det ser litt kult ut å da :P

Her er et bilde som jeg har hatt som inspirasjon. Mener at jeg vil feste de under speilet slik som på bildet.

og for å si det med en gang, så er det ikke snakk om over kill :P
Jøss, helt lik min bil nesten!! bare jeg også har litt flammelakering, men samme kitt og lakk:)
Stilig! Er en lekker bil og om din er tilnærmet bil, så er det etter min mening, ensbetydende med at din bil er lekker 8)

Skal forresten snart teste ut denne FIX IT pro klarlakkpennen og se om det er så fantastisk som reklamen tilsier.
PS: den fjerner ikke riper så lenge skrapa er gått ned til grunningen. Kun om det er ned til baselakken (fargelakken). Dette blir det ikke opplyst om i reklamen, men står på pakken. Noe annet som heller ikke er sagt i reklamen er at det tar 1-48 :!: timer før klarlakken i pennen er ferdig herdet. God margin der altså :roll:
 #397752  av niklasf91

Har alltid hatt lyst til og se en bil som min i svart! Alltså svart bil med TRD 2000GT kittet:) Hadde vært fett på din bil! Men ikke start med det! Alt for mye jobb mener jeg:P
 #397754  av GhostRider88

niklasf91 skrev:Har alltid hatt lyst til og se en bil som min i svart! Alltså svart bil med TRD 2000GT kittet:) Hadde vært fett på din bil! Men ikke start med det! Alt for mye jobb mener jeg:P
Kan berolige deg med at jeg ikke kommer til å gjøre det ;) Originalitet og strøkenhet er to essensielle begreper i mitt mr2 eierskap :)
  • 1
  • 29
  • 30
  • 31
  • 32
  • 33
  • 102