Side 31 av 40

Re: Daniel HS's Carlos Sainz prosjekt/worklog

Legg innLagt inn:10 aug 2010 22:18
av Andrepedersen
Daniel HS skrev:BCen var i grunn kanonenkel å koble, sett bort ifra at det er grisetrangt i motorrommet da... :P Ligger en guide inne på turbocelica.nl som er kanon... :)

Sist min ble benket var det hos Polly, fikk urovekkende lave tall, 172hk i motor, dog 0,6 bar i ladetrykk og en eller annen feilkode på luftfilteret :roll: En kompis bremset på 0,8 bar (mener jeg), og ellers originalt, han bremset 213 i motor. Håper på å få bremset den igjen i løpet av høsten en gang igjen, så får vi se.
Ok, hvor kjøpte du din BC ? blir sikkert til å trenge en del guiding for å få den montert ;)

Re: Daniel HS's Carlos Sainz prosjekt/worklog

Legg innLagt inn:11 aug 2010 07:16
av predator
Ligger masse BCer på ebay.
Jeg har HKS EVC-S
Den nyeste fra HKS. Veldig enkel egentlig. Også passer selve styreenheten der klokka er i dashen på mr2en :) Ser ut som det kommer slik fra fabrikk .

Re: Daniel HS's Carlos Sainz prosjekt/worklog

Legg innLagt inn:11 aug 2010 16:20
av Daniel HS
Andrepedersen skrev:
Daniel HS skrev:BCen var i grunn kanonenkel å koble, sett bort ifra at det er grisetrangt i motorrommet da... :P Ligger en guide inne på turbocelica.nl som er kanon... :)

Sist min ble benket var det hos Polly, fikk urovekkende lave tall, 172hk i motor, dog 0,6 bar i ladetrykk og en eller annen feilkode på luftfilteret :roll: En kompis bremset på 0,8 bar (mener jeg), og ellers originalt, han bremset 213 i motor. Håper på å få bremset den igjen i løpet av høsten en gang igjen, så får vi se.
Ok, hvor kjøpte du din BC ? blir sikkert til å trenge en del guiding for å få den montert ;)

Jeg kjøpte den brukt hos James her på forumet.. Men som det blir nevnt her, ebay.com har mye snacks ;)

Re: Daniel HS's Carlos Sainz prosjekt/worklog

Legg innLagt inn:11 aug 2010 16:25
av Daniel HS
Guide på BoostControlleren:

http://www.turbocelica.nl/howto-boostcontroller.htm

Guide på å koble vekk T-VSV:

http://www.turbocelica.nl/howto-tvsv.htm

Re: Daniel HS's Carlos Sainz prosjekt/worklog

Legg innLagt inn:22 aug 2010 11:40
av MOTORSPORTHUSET
så flisundet bremse en med datasprut en gang men då får man jo perfekt tenning og bensin.
det var ct26 i gt4 std inni . den bremsa 265hk og 400nm. på 1bar.
men di er helt nøtt til og ha komlett eksos i 2.5toms pluss for og klare noe sånn.
med ct20 får du ikke mer dreiemoment man får bare mer toppeffekt.

Re: Daniel HS's Carlos Sainz prosjekt/worklog

Legg innLagt inn:22 aug 2010 18:00
av Daniel HS
MOTORSPORTHUSET skrev:så flisundet bremse en med datasprut en gang men då får man jo perfekt tenning og bensin.
det var ct26 i gt4 std inni . den bremsa 265hk og 400nm. på 1bar.
men di er helt nøtt til og ha komlett eksos i 2.5toms pluss for og klare noe sånn.
med ct20 får du ikke mer dreiemoment man får bare mer toppeffekt.
Er vel i grunn 2,5" orignalt på min bil... Tenkte å få laget et 3" frontrør en gang snart...

Re: Daniel HS's Carlos Sainz prosjekt/worklog

Legg innLagt inn:23 aug 2010 03:43
av kvass_st215
MOTORSPORTHUSET skrev:så flisundet bremse en med datasprut en gang men då får man jo perfekt tenning og bensin.
det var ct26 i gt4 std inni . den bremsa 265hk og 400nm. på 1bar.
men di er helt nøtt til og ha komlett eksos i 2.5toms pluss for og klare noe sånn.
med ct20 får du ikke mer dreiemoment man får bare mer toppeffekt.
er dette på 4 hjul, eller veiv? Litt vesentlig med drivverkstapet på en 4-trekker :wink:

Re: Daniel HS's Carlos Sainz prosjekt/worklog

Legg innLagt inn:23 aug 2010 17:50
av MOTORSPORTHUSET
på veiv.
det er ikke størrelsen på org gt4 eksosen som er så trang det er lydemperene som er beregnet for en 1 liter :D
bytt eksos og du får ny bil!

Re: Daniel HS's Carlos Sainz prosjekt/worklog

Legg innLagt inn:24 aug 2010 08:53
av Andrepedersen
MOTORSPORTHUSET skrev:på veiv.
det er ikke størrelsen på org gt4 eksosen som er så trang det er lydemperene som er beregnet for en 1 liter :D
bytt eksos og du får ny bil!

Er det så stor forskjell altså ? :O Gleder meg til jeg får 3"dp'en og 2,5 mongoose fra england :D

Re: Daniel HS's Carlos Sainz prosjekt/worklog

Legg innLagt inn:25 okt 2010 11:56
av loft
Interessant tråd!:) Ska følge med her, kan jeg lære noe! Skal selv å hente en slik i morgen (usett), forhåpenligvis blir den med hjem.

Re: Daniel HS's Carlos Sainz prosjekt/worklog

Legg innLagt inn:17 nov 2010 22:53
av Daniel HS
loft skrev:Interessant tråd!:) Ska følge med her, kan jeg lære noe! Skal selv å hente en slik i morgen (usett), forhåpenligvis blir den med hjem.
Skjer ikke så alt for mye her fremover :/

Re: Daniel HS's Carlos Sainz prosjekt/worklog

Legg innLagt inn:15 jan 2011 15:19
av Daniel HS
Noen som er keen på Carlos Sainz..?

Re: Daniel HS's Carlos Sainz prosjekt/worklog

Legg innLagt inn:15 jan 2011 15:23
av Andrepedersen
Daniel HS skrev:Noen som er keen på Carlos Sainz..?
Prisant ?

Re: Daniel HS's Carlos Sainz prosjekt/worklog

Legg innLagt inn:15 jan 2011 15:28
av Daniel HS
Andrepedersen skrev:
Daniel HS skrev:Noen som er keen på Carlos Sainz..?
Prisant ?
115 000/ bud....

Re: Daniel HS's Carlos Sainz prosjekt/worklog

Legg innLagt inn:16 jan 2011 19:53
av Daniel HS
Trist men sant.

http://bil.autodb.no/autodb/frame_searc ... md=similar

Men som det står i annonsen, kan jeg være interessert i en rimelig Mr2 i delbetaling.