TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Nyheter og updates om ft86/gt86/86/frs

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #423512  av ArildM

Med rett tid og utstyr er det gjort unna på 60min å bytte clutch, mulig mindre hvis man har gjort det før. Foretrekker uansett å bytte dekk hehe :lol:
 #423579  av Ã˜rjan

Bilde
Bilde
Bilde
Bilde

Tro hva som kom idag :)

Coiloverne er sendt fra england idag, Rota felgene kommer over helga, Sotfilm på vindu er bestilt.. og dekk er bestilt.. Gjenstår bare å hente den når coiloverne er her å få på de og å få 4hjulskontroll da får å kunne ta den i bruk :) Blir bra..
 #423589  av Ã˜rjan

Takk for det.. fortsatt fornøyd med din? ingen ulyder/feil ?
 #423737  av Noxan8

liker denne idèen egentlig, stor fordel ved forbikjøring etc.. http://www.topgear.com/uk/car-news/toyo ... -2011-11-9
 #423764  av Roye

Noxan8 skrev:liker denne idèen egentlig, stor fordel ved forbikjøring etc.. http://www.topgear.com/uk/car-news/toyo ... -2011-11-9
Så lenge vekta og balansen ikke blir endret, så hvorfor ikke.
 #423769  av atledreier

Ørjan skrev:Takk for det.. fortsatt fornøyd med din? ingen ulyder/feil ?
Ingen ulyder eller feil så langt, nei.
Eneste er at den er vanskelig å få i gir når det er minusgrader i girkassa, men det er jo rapportert hundre ganger på FT86club. Dette kan løses med annen olje, har jeg forstått.

Headuniten er litt gnien å få til å spille spotify fra iPhone av og til, men har funnet en metode som funker hver gang, så det er ikke så farlig. Når jeg plugger den i USB-porten kommer ikke 'ipod' opp som et valg før jeg har vært innom BlueTooth-kilden en gang. Ett ekstra trykk, to ekstra sekunder, ingen stor sak. Blir sikkert ordnet i en firmwareoppdatering snart. Har rapportert det til Toyota.
En annen liten filleting er dagslyssensoren som er litt vel glad i nattmodus. Det må være sol og midt på dagen før den sier går med på å sette headunit og kjørelys i dagmodus. Dette skal jeg få justert på neste versktedbesøk, må gjøres med diagnoseverktøy.

Har bestilt oljeskift på motor og drivverk i dag. 15.000km før første oljeskift er galskap i mine øyne, de kan kalle det longlife så mye de vil. Innkjøringsolja skal ut av min motor og gir/diff i alle fall! Har sett nok skrekk-eksempler på innkjøringsolje full av spon til at det er verd det.
 #423781  av Ã˜rjan

helt sant.

Har du iphone 4 eller 5? Så den finner spotify innpå der ja.. Kjekt!

har du prøvd å streame musikk via bluetooth?
DAgslyssensor må virke ja.. Hater å kjøre med lys på dagtid.. Det om girkassa har jeg aldri hørt om heller.. egentlig ikke gjort så mye research på bilen..

Gleder meg til min er klar.. Håper den er oppe og går til neste helg!

Hvor langt har din gått nå?
 #423788  av atledreier

Har iPhone 4, den 'gamle' typen. Så lenge spotify kjører når du plugger den i så funker det helt fint med min 'workaround'. Det funker også helt fint å streame over BT, men jeg syns det er unødvendig at telefonen skal sende hele tiden når den allikevel er plugget i med USB.

Min er gått nesten 1700km, får pris på komplett oljeskift i morgen. Servicefyren måtte sjekke med verkstedet hvor mye olje som gikk, ingenting slikt lå inne i systemet til Toyota ennå. De ville at bilen skulle gå 15.000km før første oljeskift, men det blir IKKE aktuelt! Han forstod godt at jeg ville bytte olje tidligere, men måtte liksom gi 'standardsvaret', vil jeg tro.

Det med at den er vrien å få i gir er det flere tråder om på ft86club.
 #423811  av ArildM

15'000 på første oljeskift? Det hørtes latterlig mye ut :?
 #424032  av hmhaga

atledreier skrev:De ville at bilen skulle gå 15.000km før første oljeskift, men det blir IKKE aktuelt! Han forstod godt at jeg ville bytte olje tidligere, men måtte liksom gi 'standardsvaret', vil jeg tro.
Sikker på at det er en god idé å bytte til syntetisk olje så tidlig? Jeg har en MC (CBR900RR) som jeg kjøpte av min bror, den fikk Motul 300V nesten fra dag én med det resultat at den aldri ble ordentlig innkjørt. Den bruker litt olje hele tiden, og brenner olje ved hard aksellerasjon. Mest sannsynligvis fordi stempelringene aldri fikk anledning til å slite seg til.

Regner med du har lest denne:
http://www.mototuneusa.com/break_in_secrets.htm
  • 1
  • 29
  • 30
  • 31
  • 32
  • 33
  • 35