Side 31 av 49

Legg innLagt inn:06 mai 2005 23:03
av MR2turbo
okei da, tom... :lol:

skal vi se.... Jo bilen har stått i garasjen i dag grunnet dårlig vær... :mrgreen:

Eh... eller, hmmm... ja... tenke...

Jo, Jeg bytta olje på girkassa igjen, siden cusco-sperra oppførte seg dårlig med den Pennzoil LS oljen jeg hadde på. Den klakket og hørtes ganske fæl ut. så da gikk den oljen ut og inn med Castrol Hypoy LS, resultatet var bare jekla bra!! :D ikke no mere klakking og den oppførte seg plutselig akkurat som den skulle!
Hadde aldri trodd at to tilsynelatende like oljer med forskjellig merke skulle gjøre en sånn forskjell!


Ellers bytta jeg ut Fordelerlokk, rotor, og pluggledninger med helt nye orginaldeler, og gjør så forsøk med å bruke disse permanent, håper at det ikke blir no problem på dynoen.... Men etter hva jeg leser fra andre i amerikanske mr2klubben, tror jeg at det absolutt er verd forsøket.
Så da lar jeg beams coilene og Edismodulen ligge for denne gang.

Men bilen går bedre nå i år med 0,8bar ladetrykk enn den gjorde med 1,3-1,4 bar ladetrykk i fjor! :D
når jeg gasser på i 1 og når boost området har jeg ikke mere feste på bakhjula... :oops:
Lurer på hvordan det blir med 1,8-1,9 bar... :twisted:
gleder meg, jeg???? hmmm overhodet ikke... :lol:

Legg innLagt inn:07 mai 2005 00:12
av Master
Dette blir porno :lol: Gleder meg til å se resultatet på ACR

Legg innLagt inn:07 mai 2005 01:02
av Erlend
Begynner vel å bli en stund siden MR2-prosjektet ditt så ut slik som dette :mrgreen:
Bilde

Legg innLagt inn:07 mai 2005 11:32
av lexusmann
Vi som ikke kommer oss oppover i nord kan vel også få oppleve bilen din i aksjon, mr2turbo??

Pics???
Filmsnutter??

Bor jo ikke så langt borte, heller...kunne tenkt meg å sett den i real life en gang....

Legg innLagt inn:07 mai 2005 11:59
av chris
Erlend skrev:Begynner vel å bli en stund siden MR2-prosjektet ditt så ut slik som dette :mrgreen:

Hehe, jeg har faktisk en liten videosnutt fra den tiden der på pc'en hjemme :D :D


Blir rått å se (og oppleve) resultatet når du kommer oppover til uka Markus :D

Legg innLagt inn:07 mai 2005 12:32
av FalcoN
chris skrev:
Erlend skrev:Begynner vel å bli en stund siden MR2-prosjektet ditt så ut slik som dette :mrgreen:

Hehe, jeg har faktisk en liten videosnutt fra den tiden der på pc'en hjemme :D :D
Legg ut :D

Legg innLagt inn:07 mai 2005 12:59
av Fredrik
FalcoN skrev:
chris skrev:
Erlend skrev:Begynner vel å bli en stund siden MR2-prosjektet ditt så ut slik som dette :mrgreen:

Hehe, jeg har faktisk en liten videosnutt fra den tiden der på pc'en hjemme :D :D
Legg ut :D
Ja, legg ut! Er ikke alle som har sett begynnelsen på all galskapen hans :P

Legg innLagt inn:07 mai 2005 14:26
av cameleon
Hehe har faktisk en videosnutt eller to av bilen til markus jeg også, men husker ikke hvor de ligger :?

Gleder meg sinnsykt til å se bilen din til uka jeg også :D

Legg innLagt inn:09 mai 2005 13:13
av chris
Fredrik skrev:
FalcoN skrev:
chris skrev:
Hehe, jeg har faktisk en liten videosnutt fra den tiden der på pc'en hjemme :D :D
Legg ut :D
Ja, legg ut! Er ikke alle som har sett begynnelsen på all galskapen hans :P
Skal se om jeg finner :P

Legg innLagt inn:09 mai 2005 13:59
av RedCelica
Så deg Markus på lørdag!! Flott bil!

Legg innLagt inn:12 mai 2005 22:07
av MR2turbo
hei og hopp!!

Endelig ferdig!!!!! :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:

okei da... nådde vel ikke helt målet mitt men er knakende godt fornøyd alikavel!

Var hos Bjørnstad bil i Trondheim i dag og mapet opp til 421hk @9200rpm , 370nm, på hjula da ;)

Gir ca. 470 skrytehester på svinghjulet... :)

Kom opp til 1,6-1,7 bar Men da ville ikke dysene no mere... hehe... 800cc dyser var visst ikke nok :twisted:

Men motoren likte seg bare bedre og bedre jo mere trykk vi ga på... hehe.. både finer gange og kurvene på grafene retta seg finere ut!
Så selv på 9200rpm, viste den ikke no tegn til at hk'ene skulle avta men heller tvertom, de var fortsatt på vei oppover! men dysene var rett og slett litt små, noe jeg egentlig forventet, da jeg allerede for tre uker siden lette rundt etter 12-1600cc dyser og topfeed fuelrail... hehe Men fant vel ut at det var best å bare la motoren vær som den er og heller se hvor langt jeg kom i år...

virkelig fart på 4.gir på dynoen viste 275km/t :twisted:
hehe så det vil si at den teoretisk kan gjøre langt over 300km/t nå, men i praksis tror jeg at jeg greit stopper på 300... LOL
Men trenger virkelit et "Gauge cluster" der turtelleren går til 10.000rpm, og speedoen til 300km/t... noen som vet om noe bra sted å finne sånt? kan godt bygge om bilen til el.speedo, om det er det eneste som finnes... :)

...forresten, den gjør ca225km/t på 3.gir :twisted:

og festet???? hmmm... hehe ja det var det, førstegir er litt spes på kjøre på... da er det bare ett sekund så er jeg på turtalls sperra... 2.gir, sitter den på en liten stund, men på ca. 6-7000rpm, slipper det der og... (rett frem, tørr asfalt) men 3. gir funker bra... men da kan jeg jo ikke kjøre i norge... :lol:

Men uansett... FY FAEN SÅ MORRO!!!!!!!!! :twisted:

ps. smilet mitt stoppes av ørene nå.... ellers hadde det gått helt rundt!

Og takk til Chris som har innlosjert meg og Morten her oppe i Trondheim!
Og til hele resten av tronheimsgjengen (ingen nevnt, ingen glemt) som stiller opp! med treff og det hele! døds kult!

Legg innLagt inn:12 mai 2005 22:35
av LilleGud
421hk @9200rpm , 370nm, på hjula da
Bilde Bilde
9200rpm ??? Damn. det er respektabelt ! 8)
Grattis med gromme tall.

Legg innLagt inn:12 mai 2005 22:36
av kennethx
Du har mangen som skal sitte på en tur på ACR etter hver....har du med deg kølapp system eller? :lol:

Dette er helt rått!

Legg innLagt inn:12 mai 2005 22:49
av CelicaTurbo
meget bra resultat det der, men det er tydelig at du har en del mer å hente med mer bensin ihvertfall :D Når får du skikkelig turbotrykk med den turboen der da?

Legg innLagt inn:12 mai 2005 22:56
av ArildM
Syyykt 8)