TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • castrol celica

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #369230  av Andrepedersen
 
MOTORSPORTHUSET skrev:731whp 19%tap regnet di på tverstilt 4wd 902.2hk i motor 9200rm 2bar trykk.

wastegaten stoppet ladetrykket..
og vi sttoppet på turtallet med vilje den steig og steig på hkene helt opp til 9300rm.
men jeg turte ikke mer.


hehe forteller mer senere.
Du virker ikke heeelt fornøyd ? :P
 #369247  av MOTORSPORTHUSET
 
litt surt at det var bare wastegaten da..
den steig mellom 60-70whp pr .01bar.
så den burde bikket 1000veldig lett.
krb og kompani var veldi impornert over så mye heste på så lite trykk som 2kg.
d va jo litt moro da.
bevis på at toyota toppen/motoren ruler!!!
det var den sprekeste minste motoren han hadde bremset crister noen gang og han bremser 220 biler i året. :lol:

var skummelt når han pressa for fult hørtes og følte som jeg skulle bli sugd in i en f16 turbin.
måtte halveis gjemme meg bak bukken ved siden av redsel for og bli skutt av en misilråde.
men gikk jo bra.. :D

dyno pairer under her.

blir gøy og prøve nå hehe!

vis noen lure på hvordan du ser motorveivhester så må dere dele whp på 0.81 under her.
Vedlegg
celica dyno.jpg
celica dyno.jpg (92.11 kiB) Vist 845 ganger
 #369251  av sleeper
 
Gratulerer med vel overstått :wink:

Har du en med turbotrykk og?

Hva bruker du til og styre turbotrykket med? rart den ikke ville lade mer egentlig, jeg har 0 problem med og lade 2.8kg ( ved en feil) på en 1kg fjær... ( tial WG) )

Den bilen må være som og sitte på en rakett med den kurven der.. 150hk ved 5500rpm er vel strengt tatt ca like mye hk som en orginal gt4 har på samme turtall..men her stopper det ikke som en orginal en... regner med det kommer til og føles noe likt som og bli sparket av en hest når det virkelig blir fyr i kjelen..


Sier du deg fornøyd med dette eller skal du tilbake og lade mer? ( du er fortsatt litt etter pat i usa, men han bremset på mye høyere trykk.. så potensialet er jo mye større i motoren din.. )
 #369253  av sleeper
 
Og et spørsmål til:

Hva er grunnen til at du har bremset i 3 gir? ( har vel strengt tatt ikke stort og si så lenge dynopacken bestemmer lengde på pullet,) men er mer vanlig og bruke 4 gir..
 #369255  av MOTORSPORTHUSET
 
jeg tror det overflaten på membransidene på wastegaten som er for like så den blåser like mye opp som igjen.
er kke usa hestene som pat har ca 100 mindre en eu hestene eller tar jeg feil?
ja jeg får ha de 1000 til gode men virket ikke som det skulle blitt no problem.
men min bil er 300kg lettere en pat sin. :lol:

bilen var litt for senket i benken til og begynne med så drivaklinge foran buttet imot og jeg fikk superhøy hastighet over 400km på h forhjul og nesten stille på v. og manskjetten sprang.
så jekket vi opp litt og det ble bra. brukte 3 gir pga drivleddet. men gikk jo 200km på 3 så gikk fint det.
 #369257  av sleeper
 
MOTORSPORTHUSET skrev:jeg tror det overflaten på membransidene på wastegaten som er for like så den blåser like mye opp som igjen.
er kke usa hestene som pat har ca 100 mindre en eu hestene eller tar jeg feil?
ja jeg får ha de 1000 til gode men virket ikke som det skulle blitt no problem.
men min bil er 300kg lettere en pat sin. :lol:

bilen var litt for senket i benken til og begynne med så drivaklinge foran buttet imot og jeg fikk superhøy hastighet over 400km på h forhjul og nesten stille på v. og manskjetten sprang.
så jekket vi opp litt og det ble bra. brukte 3 gir pga drivleddet. men gikk jo 200km på 3 så gikk fint det.

Tja, disse usa vs euro hk er vel en diskusjon som kommer til og leve om 1000 år og.. men f.eks dynapack leverer jo samme utstyret til usa og euro da.. så burde være ganske likt ( men nå er ikke pat sin bremset i en dynapack benk)

Blir spennende og se hvordan bilen funker.. mye veier den nå?
Blir det bare sladd og lek med den elelr skal du prøve å få litt tider på den og? hadde vært morsomt om du ble med ned og kjøre på DHB neste år da..

Har du foresten gjort noe med senter diffen din?
 #369286  av kvass_st215
 
:shock:
da er du jo vel 100 hestehoder foran ken block:
Kan bli mer enn morro dette :mrgreen:
gleder meg til å se villdyret i aksjon. denne celicaen må jo være den råeste ikke bare i Norge, men på kloden i det heletatt..
gratulerer med pene tall!
 #369316  av Amund
 
Imponerende tall! :twisted:
Med den effektkurven, og såpass kort register på topp, kordan ser du for deg kjørbarheten?
 #369337  av MOTORSPORTHUSET
 
den har jo 250hk ved 5300omr og øker til 9300. 3000 med litt makt er jo ikke verdens korteste register.
men jeg må ha kortsteget kasse for og få brukt hestene.
 #369338  av sleeper
 
hm.. har vel egentlig 150 ( 185 motor) ved 5500...

Men trur ikke det blir alt for vanskelig og kjøre den.. 3k rpm går fint og leke med.

Men hva er planene fremover da?
 #369350  av MOTORSPORTHUSET
 
beklager mente 6300-9300.


nei har bestemt meg for og pusshe 1000.

skal først gjøre ferdig alt lakking og div nye felgene og det og deretter prøve litt.

så skal jeg på med en mindre turbo og div etterhvert når jeg vil prøve og kjøre litt fort.
når er det danske greia?

vis noen er int i turboen til supra eller no så hyl ut.
 #369360  av sleeper
 
MOTORSPORTHUSET skrev:beklager mente 6300-9300.


nei har bestemt meg for og pusshe 1000.

skal først gjøre ferdig alt lakking og div nye felgene og det og deretter prøve litt.

så skal jeg på med en mindre turbo og div etterhvert når jeg vil prøve og kjøre litt fort.
når er det danske greia?

vis noen er int i turboen til supra eller no så hyl ut.

Hvorfor selge turboen? du trenger den når du skal kjøre drag vetø :wink:
 #370065  av MOTORSPORTHUSET
 
22 i 10 har 20stk leid rudskogen.
da skal jeg teste kjerra.
holder for tiden på med og bygge om eksos
frambremser spacer nye felger nytt styre og skal lakke resten av delene og dørene neste uke
og lage lokket som skal ligne på bakluka.
bremselys div med bremsepedalboksen
sveise sperre 4 hjulsmåling.

så blir det gøy og prøve. :D
  • 1
  • 30
  • 31
  • 32
  • 33
  • 34
  • 90