TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Nyheter og updates om ft86/gt86/86/frs

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #424043  av magnesmurf

atledreier skrev:
Bilen blir levert med 0W20 helsyntetisk longlifeolje fra fabrikk.
0w20? Må jo være tynnere enn vann :P
Står det noe i innstuksjonsboka om hvilken oljetykkelse bilen skal ha? Du får vel ikke tak i tynnere enn 0w30 i butikk...
I min subaru med boxermotor står det i boka at dne skal ha 5w30. Men jeg må kjøre 5w40 eller 5w50 for at bilen ikke skal bruke masse olje. på 5w30 olje på subaruboxer brukte motoren omtrent 1-1,5 liter olje på 1000km.
 #424066  av ArildM

Jeg skal i alle fall følge denne guiden når jeg skal starte opp 20v motoren min.
http://www.mototuneusa.com/break_in_secrets.htm
Hvis alt som står er riktig her så skjønner jeg ikke hvorfor bilprodusentene følger samme rutinen :? Skulle jo tro de kunne sette sammen 10-100 motorer og prøve forskjellige fremgangsmåter for å se hvilken av metodene som gir best effekt. Eller så er det vel mulig at de bare gir seg f? Rart i så fall :?
Q: What's the third most common cause of engine problems ???
A: Not changing the oil soon enough after the engine is first run !!

Change Your Oil Right Away !!
The best thing you can do for your engine is to change your oil and filter after the first 20 miles. Most of the wearing in process happens immediately, creating a lot of metal in the oil. Plus, the amount of leftover machining chips and other crud left behind in the manufacturing process is simply amazing !! You want to flush that stuff out before it gets recycled and embedded in the transmission gears, and oil pump etc...

Why do the manufacturers recommend waiting until 600 miles to
flush out all the loose metal ???

This is a good question ...

3 more words on break- in:
NO SYNTHETIC OIL !!

Use Valvoline, Halvoline, or similar 10 w 40 Petroleum Car Oil for at least
2 full days of hard racing or 1,500 miles of street riding / driving.
After that use your favorite brand of oil.
It's up to you:
The loss in power from an easy break-in and the resulting poor ring seal can be
anywhere from 2% - 10% !!

In other words:
The gain in power from using this break-in method can be anywhere from 2% - 10% !!
 #424072  av Ørjan

Da har jeg henta min..

Bilde

Men merker at lyssensoren lar lysene være på midt på dagen?

Ellers har jeg kobla opp iphone via blåtann og spotify streames LETT over.. likte den touch & go enheten.

og JBL stereoen kontra vanlig.. FOR en forskjell!
Sist redigert av Ørjan den 08 jan 2013 16:11, redigert 1 gang totalt.
 #424073  av atledreier

Jeg har bestilt time for å få justert min nattsensor. Den er ALT for følsom (eller lite følsom). Det hender den går i dagmodus, men regelen er at det er natt selv midt på dagen. Dette kan de justere med diagnoseverktøyet hos Toyota. Jeg skal kreve dette på garantien.

Det må tas høyde for norsk midtvinter når de kalibrere de greiene der. Funker nok fint lenger sør der de har dagslys om vinteren.

Forøvrig, internettfunkjonaliteten krever at telefonen din har "delt internet" aktivert. Anbefaler å lage en 'footprint' av T&G enheten din på en USB-stick og registrere deg på my.toyota.eu. Last ned Toolboxen så får du lett tilgang til oppdateringer og apper til T&G.
Fremgangsmåte:

* Sett i USB-stick
* Setup-Generell-Systeminformasjon-copy to USB
* skriv ned ID'en på en lapp

* Inn på laptopen registrerer du deg på my.toyota.eu. Du trenger enhetsID og chassisnummer
* last ned toolboxen, logg deg inn og sett i USBsticken. Den vil nå finne ut om du trenger oppdatering av firmware osv og laste dette ned automatisk. Eventuelle apper lastes også ned til USBsticken

* Ut i bilen igjen, start motoren og vent til T&G har startet opp skikkelig.
* Sett i USB og T&G vil finne og oppdatere apper og oppdateringer automatisk.
 #424075  av Ørjan

Ja selgeren fortalte det der og ;)

Hvilke apper er det?
 #424076  av atledreier

Tja, eneste fornuftige er vel egentlig den med oppdaterte bensinpriser, men hvor god den er aner jeg ikke. har ikke prøvd den. Ellers er det apper som Twitter og annet tull. Lastet ned en gratisapp som gir meg værvarsel på destinasjonen min, det kan jo være hendig.... Finnes sikkert en del 3. parts apper også, uten at jeg har lett så veldig.

Kartoppdateringen var forøvrig svindyr, $159 om jeg husker rett. Aner ikke om det er et 'abonnement' eller en sum per oppdatering, men dyrt var det i alle fall. Venter med den til rett før jeg skal på langtur i sommer.
 #424080  av magnesmurf

Ørjan skrev:Da har jeg henta min..

TRD spoileren du har fått på bilen? Forhandler som ordnet det?
 #424088  av steffen karlstad

vedrørende innkjøring. at ex antall nye kjøretøy og ny bygde motorer. kjør hardt fra dag 1 så lenge den er varm og altid byttet olje etter 1000km uansett mc, atv, bil, banebil. aldrig hatt motorskade eller oljeforbruk. 8)
 #424094  av Ørjan

magnesmurf skrev:
Ørjan skrev:Da har jeg henta min..

TRD spoileren du har fått på bilen? Forhandler som ordnet det?
Kjøpt på ebay, men de som har montert den ja ;) Måtte borres 2 ekstra hull bare.
 #424180  av magnesmurf

Et firma i japan (Damd) som har stylet Gt86 til å likne på lexus LFA.
Vanligvis er jeg motstander av stylingkit, men akkurat dette synes jeg var drittøft 8)

• 1
  • 30
  • 31
  • 32
  • 33
  • 34
  • 35