Re: Thomas sin Toyota MR2 MK2 GTI 91/92. Div snacks bestilt
Legg innLagt inn:29 mai 2012 23:12
I en suge motor gjør ikke et luftfilter mye forskjell, men i en turbobil er det stor forskjell.
Et kon filter lar deg tross alt suge inn mye mer luft enn i et vanlig luftfilter som gjerne har en trang passasje frem til luftfilteret.
Mr2en min fikk litt bedre gass respons med konisk luft filter, men ikke merkbart mer krefter. Kun responsen som blir forbedret.
Impreza STi som jeg kjører tåler ikke å kjøre med konfilter. Den suger da til seg må luft at turbotrykket fyker til værs, luft/fuel blanding blir for mager og motors styreenehet kutter pga dette.
Så et konfilter har en del for seg når det er snakk om mye HK. Men på vanlige sugemotorer er det mest lyd og litt respons som er å hente.
Et kon filter lar deg tross alt suge inn mye mer luft enn i et vanlig luftfilter som gjerne har en trang passasje frem til luftfilteret.
Mr2en min fikk litt bedre gass respons med konisk luft filter, men ikke merkbart mer krefter. Kun responsen som blir forbedret.
Impreza STi som jeg kjører tåler ikke å kjøre med konfilter. Den suger da til seg må luft at turbotrykket fyker til værs, luft/fuel blanding blir for mager og motors styreenehet kutter pga dette.
Så et konfilter har en del for seg når det er snakk om mye HK. Men på vanlige sugemotorer er det mest lyd og litt respons som er å hente.