TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Magnes BlÃ¥ 95 Mr2.

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #355166  av magnesmurf

Hvite skiver til speedometeret er ankommet. De ser meget bra ut i løsform. Får håpe de ser like bra ut når de er montert. Har også fått en pakke med krom ringer som ligger på posten og venter. :D
 #355390  av magnesmurf

Annlegget er stort sett i mål nå. Fikk testet ut litt forskjellige elementer og fant ut at elmenetene fra Elemental designs var de som presterte best.

De gav en skikkelig ryggmassasje med et element, selv om det bare er 6,5". Og jeg skal ha to stk. :D

Den siste kassen og elmentet er skrudd sammen nå. Den første står allerede i bilen. Den neste blir satt i imorgen når limet er tørket.
Ble godt fornøyd med det. De synes nesten ikke. Legger ut et par bilder.

Fikk også lakkert på en liten logo i suede stoffet.

Byttet og tilbake til den sølvfargede ringen rundt hornknappen.

Fortsatt gjenstår å få gjort noe med speedometer.
Vedlegg
basskasse..jpg
basskasse..jpg (390.73 kiB) Vist 311 ganger
basskasse.jpg
basskasse.jpg (447.78 kiB) Vist 311 ganger
frunk plate.jpg
frunk plate.jpg (343.21 kiB) Vist 311 ganger
 #355395  av magnesmurf

Målene på kassa er utvendige mål.
Kassa på bildet er litt for høy, men det er så lite at det synes ikke så lenge setene er i normal stilling.

Men den kassa jeg har bygd er ikke den kassa fra tidligere tegninger.
Siden jeg er nybegynner og ikke så for meg å klare å lage den på tegningene med skråvegg, måtte jeg lage en rettvinklet kasse.
Da sitter subben foran, og kassen måtte være så høy for å få plass til subben.

Uansett spiller det veldig bra :D
 #355403  av magnesmurf

Med den kassen det er tegning av tidligere i tråden min, lar det seg gjennomføre perfekt.

Man har da elementet pekende oppover isteden for fremover mot grillen, slik som jeg har.
Men man får uansett ikke skrudd på plass lokket over kassen. Da skruer og fester stjeler en del plass. Det må man kutte bakenden av, og kun bruke klipsene for å feste i forkant. Men da ser det 100% ut.

Tanken min er å i fremtiden prøve meg på å bygge en slik kasse, eller få noen til å bygge en slik kasse for meg.
 #355480  av magnesmurf

Ser den.
Personlig synes jeg det ser litt dumt ut med en stor basskasse stående rett bak setet.
Og jeg ville ha annlegget mitt montert helt skjult, så jeg slippper at nyskjerrige folk blir langfingret :wink:
 #355481  av magnesmurf

SÃ¥ til dagens prosjekt.

Monterte de nye speedometer skivene, og kromringer i instrument panel.

Kromringene var litt styr å montere. Men det gikk etter litt knoting. Videoen på youtube med instruksjoner var meget hjelpsom.

Speedometerskivene tar seg bra ut i dagslys, men er ikke helt 100% i mørket. Dette har å gjøre med at de orginale skivene har gradvis blending bak for å unngå lysflekker. Det har ikke de nye skivene. Så de ser litt merkelige ut når man har bakgrunnsbelysning.

Selve prossesen med montering var enkel. Det var bare å dra av nålene som indikerer verdi, og dra av de gamle skivene som var limt med dobbeltsidig teip. Og sette på de nye. Måtte lage litt større hull til KM verdi da det var skjært ut litt lite. Ellers var det ikke noe problem.

Vasket også glasset foran speedometer. Det bare preg av at bilen har vært røyket i. Kluten ble svart når jeg vasket på innsiden av glasset :P

Bilder av resultat før og etter:
Synes at kromringene gjorde mye for utseendet. Fikk litt audi stil over instrumentene, men det så bra ut!
Vedlegg
instrument 1.jpg
instrument 1.jpg (411.38 kiB) Vist 266 ganger
instrument 2.jpg
instrument 2.jpg (380.99 kiB) Vist 266 ganger
instrument 3.jpg
instrument 3.jpg (328.98 kiB) Vist 266 ganger
 #355487  av inzane2012

du får ta noen bilder av speedo'en i mørket med bakgrunns belysninga på ;)

ser rimelig bra ut det der ja :) mangler bare beams motoren du nå så har norges beste mr2 NA ;)
 #355498  av magnesmurf

Siste bildet er tatt i mørket med bakgrunnsbelysning på, men blitsen ødela alt sammen :P

Får se om jeg får skrudd den av på mobilen, eller om jeg må ty til ordentlig kamera.

Trenger strengt tatt ikke beams, da NA motoren med 175+ hk går mer enn bra nok for mitt bruk. Skal jo helst beholde lappen og :wink:
 #355500  av inzane2012

magnesmurf skrev:Trenger strengt tatt ikke beams, da NA motoren med 175+ hk går mer enn bra nok for mitt bruk. Skal jo helst beholde lappen og :wink:
tenker ikke på hk'en i ditt tilfelle ;) tenker mer på det faktum at beams er uhyre sjeldent på disse kanter, og så bra og forseg gjort som bilen din blir, så fortjener den nesten en beams ;)
det er vertfall min store drøm å få gjort med min bil... har lest en god del på beams forumet til det engelske mr2 forumet, og di der er vertfall helt frelst for den motoren ;)
 #355517  av magnesmurf

:lol: Er nok ikke akkurat det som er beams motoren. Men ja, er enig i at den er tøff. Men samtidlig er det mer turtallsmaskin enn 3SGE motoren. Så da må man tyne den enda mer for å utnytte kreftene.
Har noen flere planer for snacks til bilen, men det snakker jeg ikke høyt om før jeg får råd og tid til å gjennomføre :wink:

Så får jeg heller sette igang et nytt prosjekt den dagen denne bilen er "ferdig" :wink:

Skal male kaliperne snart, men er usikker på om de blir sølv eller blå.
  • 1
  • 31
  • 32
  • 33
  • 34
  • 35
  • 103