Side 33 av 54

Re: Mr2 na Tougestuk

Legg innLagt inn:05 jan 2012 00:54
av john_e
Mr_Storbrua skrev:Gå for 3" endestusser.. Voksent, men ikke for stort :)
Ja, godt resonert ;) Og det passer vel ganske bra til tougestuket også, ikke sant? :)

Re: Mr2 na Tougestuk

Legg innLagt inn:06 jan 2012 13:38
av john_e
Sideruta jeg bestillte fra England står i tollen.
Må sende kvittering, betale behandlingsgebyr, pluss at jeg må vente lengre :evil:

Ja, tollen er noe tull..

Re: Mr2 na Tougestuk

Legg innLagt inn:06 jan 2012 15:15
av Zepticon
john_e skrev:Snart ferdig med gipsen, så den skal av nå på fredag.
Blir godt å komme i gang igjen :D

Et stykke arbeid jeg gleder meg til nå er eksosen.
(Baseres på den opprinnelige lyddemperen for doble enderør)
- Cat delete
- 2.5" rør gjennom hele svingen

Spørsmålet er bare om jeg skal bruke de litt mindre kromendestussene, eller om jeg skal sveise enderør av 2.5"/3" stål :?:
Jeg har bestandig likt den Phoenix something ekosen med to store potter som henger ned bak.
Ser ut som bilen har et skikkelig sett med baller da ;D

Re: Mr2 na Tougestuk

Legg innLagt inn:06 jan 2012 16:09
av ArildM
Tar det heller som en bonus de gangene ting går gjennom tollen uten tull :wink:

Re: Mr2 na Tougestuk

Legg innLagt inn:06 jan 2012 17:59
av Ron
Gidder du legge ut bilde av Mr2 med "Tougestuk" ?

Har sett Touge-kjøring flere ganger, men lurer på hva du ser for deg som slutt resultat.

:)

Re: Mr2 na Tougestuk

Legg innLagt inn:06 jan 2012 18:02
av john_e
Zepticon skrev: Jeg har bestandig likt den Phoenix something ekosen med to store potter som henger ned bak.
Ser ut som bilen har et skikkelig sett med baller da ;D
Ja, jeg liker også Phoenix Power anleggene :)
Er bare det at jeg må bruke lyddemperen jeg har liggende, så det må bli litt anderledes utseende (en slags beefy originaleksos)

ArildM skrev:Tar det heller som en bonus de gangene ting går gjennom tollen uten tull :wink:
Får begynne å tenke sånn ja :)
Har bestilt myyye fra USA uten problemer, men det kan være på grunn av at FedEx automatisk toller pakkene, eller :?:

Re: Mr2 na Tougestuk

Legg innLagt inn:06 jan 2012 18:44
av ArildM
Njaa. Har intrykket av at et fåtall av pakkene skal stoppes og må deklareres grundig for å ta stikkprøver som gjør at man både får internkontroll og lar kundene få vite at man ikke bør jukse med vareverdier når man importerer varer.
Som regel så går det greit når man etterkommer med de papirene som blir etterspurt.

Noen selskaper har strengere og mer komplekse importrutiner enn andre.
Tollpost og Posten har jeg relativt gode erfaringer med, de fortoller automatisk og tar ikke noen upris for å gjøre dette. Har hatt et par tilfeller hvor ting har blitt liggende en stund med begge selskaper, så det kommer litt an på. Stort sett så går jo det å importere varer fryktelig greit :) UPS og FedEx er også greie selskaper å ha med å gjøre.

DHL derimot. Har hatt et par stygge saker der de sender grisehøye regninger både for transport, importkostnader osv. Men det kan være tilfeldig.

Re: Mr2 na Tougestuk

Legg innLagt inn:06 jan 2012 19:56
av john_e
Ron skrev:Gidder du legge ut bilde av Mr2 med "Tougestuk" ?

Har sett Touge-kjøring flere ganger, men lurer på hva du ser for deg som slutt resultat.

:)
Godt poeng, jeg kan lage en konsepttegning :)

Hovedpunkter om hva som er tougestuk for meg:
- Aggresiv men clean look (battlescars er lov!:D)
- Tøffe felger (trenger ikke være superlette, men det er jo en fordel)
- Understellsoppgraderinger
- Responsiv motor (NA med letta svinghjul f.eks..)
- Lav vekt innenfor rimelighetens grenser (Ribbet interiør, tepper, lyddemping og det man finner)
- Et sett med glassfiberstoler og noen skjeldne smådeler fra japan
Og litt kvass lyd da :mrgreen:

Re: Mr2 na Tougestuk

Legg innLagt inn:06 jan 2012 21:33
av john_e
ArildM skrev:Njaa. Har intrykket av at et fåtall av pakkene skal stoppes og må deklareres grundig for å ta stikkprøver som gjør at man både får internkontroll og lar kundene få vite at man ikke bør jukse med vareverdier når man importerer varer.
Som regel så går det greit når man etterkommer med de papirene som blir etterspurt.

Noen selskaper har strengere og mer komplekse importrutiner enn andre.
Tollpost og Posten har jeg relativt gode erfaringer med, de fortoller automatisk og tar ikke noen upris for å gjøre dette. Har hatt et par tilfeller hvor ting har blitt liggende en stund med begge selskaper, så det kommer litt an på. Stort sett så går jo det å importere varer fryktelig greit :) UPS og FedEx er også greie selskaper å ha med å gjøre.

DHL derimot. Har hatt et par stygge saker der de sender grisehøye regninger både for transport, importkostnader osv. Men det kan være tilfeldig.
Hadde tenkt å bestille meg noen råkule glassfiberseter fra USA, men ble litt usikker nå.
Fordelen er jo at det blir USPS eller FedEx da, noe jeg har hatt veldig bra erfaringer med tidligere.

Håper forresten pakken fra Touge Automotive kommer snart også! Ble sendt 1.januar :)

Re: Mr2 na Tougestuk

Legg innLagt inn:06 jan 2012 23:31
av Ocean Walley
Du kan jo bestille glassfiber/carbon stol her i Norge også da.

http://shop.stianmotorsport.com/produkt ... len/stoler

Da får du de fortere;)

Re: Mr2 na Tougestuk

Legg innLagt inn:07 jan 2012 00:35
av john_e
Ocean Walley skrev:Du kan jo bestille glassfiber/carbon stol her i Norge også da.

http://shop.stianmotorsport.com/produkt ... len/stoler

Da får du de fortere;)
Godt forslag, skal se litt på de stolene.

Mulig jeg kjøper Bride stoler da 8)

Re: Mr2 na Tougestuk

Legg innLagt inn:09 jan 2012 23:51
av john_e
Det kryper sakte fremover foreløpig.
Å gå med gips i en mnd førte til feilbelastning i nakken, så jeg fikk knekt den på plass i dag :roll: Føles som det er på bedringens vei, så jeg får satt i gang skikkelig om en stund.

Har oppkjøring om en uke, så det er mye som skal skje på kort tid.
- boring av voksehull i kanalene
- sveise 2 plater i dempertårnene.
- sveise eksosanlegg
- montere den sammen, og få den ned på alle fire

Gleder meg! :D

Re: Mr2 na Tougestuk

Legg innLagt inn:10 jan 2012 01:10
av Andrepedersen
john_e skrev:Det kryper sakte fremover foreløpig.
Å gå med gips i en mnd førte til feilbelastning i nakken, så jeg fikk knekt den på plass i dag :roll: Føles som det er på bedringens vei, så jeg får satt i gang skikkelig om en stund.

Har oppkjøring om en uke, så det er mye som skal skje på kort tid.
- boring av voksehull i kanalene
- sveise 2 plater i dempertårnene.
- sveise eksosanlegg
- montere den sammen, og få den ned på alle fire

Gleder meg! :D

hva mener du med voksehull til kanalene ?

Re: Mr2 na Tougestuk

Legg innLagt inn:10 jan 2012 01:27
av john_e
10mm hull for å stikke inn dysa/slangen til hulromsvoksen ;) Tettes med gummipropp

Re: Mr2 na Tougestuk

Legg innLagt inn:11 jan 2012 20:52
av Audun F
john_e skrev:10mm hull for å stikke inn dysa/slangen til hulromsvoksen ;) Tettes med gummipropp
Har du en annen bil en oss andre? Jeg har i alle fall en rekke med hull i kanalen som man fint kan "sprute" inn i...