Har nå hatt min GT86 i 4 mnd og kjørt ca 8000km, mest på glatte vinterveier til og fra jobb, men også på langtur og på bare og tørre veier nå i det siste. Og erfaringen er at bilen er fremdeles hysterisk morsom, jeg får bedre og bedre føling med hva den kan og ikke kan gjøre, og jeg ser at dekkbudsjettet mitt nok må justeres opp en del....
Som Clarkson så treffende sa "you're Ken Block in EVERY roundabout, at legal speed....Probably...."
Bilen er god å sitte i på langtur, behagelig med A/C og bluetooth/USB osv. Man sitter lavt, så i tett trafikk kan man miste litt oversikten. Det slo meg hvor lavt jeg sitter en ettermiddag i køen hjem fra jobb, når jeg måtte se OPP på Mini'en ved siden av meg.
På tørre, svingete veier våkner bilen virkelig til liv. Jeg har all effekten jeg trenger i denne bilen, den går fortere enn jeg tør å kjøre. Mulig det blir litt trått opp fra slakteren på Rudskogen, men der er jeg bare en gang eller to i året så det får være som det vil. Når svingene kommer tett og turtallet ligger på 6500 i snitt så skjer det noe magisk med både bil og fører. Når bakenden kommuniserer nøyaktig hvor mye grep man har tilgjengelig og framvogna styrer så presist og tett man kan ønske, når motoren hyler; mer, Mer, MER, MEEER! og girskiftene begynner å sitte, når svingene blir tettere og gliset og horna vokser om kapp, det er DA man vet man har valgt rett bil.
...og det er som regel da Onkel står med laseren.... *sukk*
Har bare kosta meg to prikker og noen tusenlapper så langt, men er stygt redd det kommer mer....