Side 34 av 47
Re: Supra MkIV Prosjekt/ singelturbo konvertering
Legg innLagt inn:02 des 2014 20:24
av AndersDuda
litt fremgang
montert forsterket remhjuls strammer :
påbegynt Gates reim montering og montering av Fluidampr "crank pulley"
"alt" i registeret på plass !

Re: Supra MkIV Prosjekt/ singelturbo konvertering
Legg innLagt inn:02 des 2014 21:19
av Zepticon
Kan da umulig bli rett med den monteringsrekkefølgen? :O
Hvordan vet du at veiva står rett på kammene når du har montert deksel og greier?
Re: Supra MkIV Prosjekt/ singelturbo konvertering
Legg innLagt inn:03 des 2014 09:30
av 3rlend
Zepticon skrev:Kan da umulig bli rett med den monteringsrekkefølgen? :O
Hvordan vet du at veiva står rett på kammene når du har montert deksel og greier?
er jo merke på reimhjulene til kammene garrantert.
plastdeksel over reimhjul til veiv, så dette gigantiske reimhjulet, med garrantert en kjilspor så den kan kun stå en vei.
merker på dette gigantiske reimhjulet som stemmer opp med merker på plastikken.
tada, witchcraft :O
ja jeg skjønner at man ikke bare kan ta av scoopet, men hva slags funsskjon har det på en supra annet en utseende? kjøle 3 coiler?

Re: Supra MkIV Prosjekt/ singelturbo konvertering
Legg innLagt inn:03 des 2014 16:05
av ArildM
Følg markeringene så blir det greit det der.
Det har jo blitt montert sammen en gang i tia uten at de hadde noe andre markeringer å gå etter dette.
Men lurt å sveive motoren rundt en gang eller to for å se at man er heelt sikker på at rekkefølgen er rett.
Re: Supra MkIV Prosjekt/ singelturbo konvertering
Legg innLagt inn:03 des 2014 21:38
av Stiansen
3rlend skrev:Zepticon skrev:Kan da umulig bli rett med den monteringsrekkefølgen? :O
Hvordan vet du at veiva står rett på kammene når du har montert deksel og greier?
er jo merke på reimhjulene til kammene garrantert.
plastdeksel over reimhjul til veiv, så dette gigantiske reimhjulet, med garrantert en kjilspor så den kan kun stå en vei.
merker på dette gigantiske reimhjulet som stemmer opp med merker på plastikken.
tada, witchcraft :O
ja jeg skjønner at man ikke bare kan ta av scoopet, men hva slags funsskjon har det på en supra annet en utseende? kjøle 3 coiler? 
Scoopet er der for å kjøle sylinder 5 som er den som blir varmest og som oftest ryker hvis en 2jz går i stykker.
Re: Supra MkIV Prosjekt/ singelturbo konvertering
Legg innLagt inn:04 des 2014 12:02
av AndersDuda
Heheh, ta det me ro folkens

alle merker stemmer. Der er kilespor på snuten av veiva, så hjulet passer bare en vei. Så er der merker på dekselet hvor TDC er. Så dette ble rett. Står tilogmed i manualen at det er slik man skal gjøre det
Skal lage hull i dempemateriell til scoopen, den vill kjøle motor uansett med mere luft inn

Re: Supra MkIV Prosjekt/ singelturbo konvertering
Legg innLagt inn:04 des 2014 16:48
av AndersDuda
Re: Supra MkIV Prosjekt/ singelturbo konvertering
Legg innLagt inn:05 des 2014 13:56
av ArildM
Ser meeget bra ut

Re: Supra MkIV Prosjekt/ singelturbo konvertering
Legg innLagt inn:05 des 2014 17:55
av 3rlend
Stiansen skrev:3rlend skrev:Zepticon skrev:Kan da umulig bli rett med den monteringsrekkefølgen? :O
Hvordan vet du at veiva står rett på kammene når du har montert deksel og greier?
er jo merke på reimhjulene til kammene garrantert.
plastdeksel over reimhjul til veiv, så dette gigantiske reimhjulet, med garrantert en kjilspor så den kan kun stå en vei.
merker på dette gigantiske reimhjulet som stemmer opp med merker på plastikken.
tada, witchcraft :O
ja jeg skjønner at man ikke bare kan ta av scoopet, men hva slags funsskjon har det på en supra annet en utseende? kjøle 3 coiler? 
Scoopet er der for å kjøle sylinder 5 som er den som blir varmest og som oftest ryker hvis en 2jz går i stykker.
Da lærte jeg noe nytt idag igså :p
Re: Supra MkIV Prosjekt/ singelturbo konvertering
Legg innLagt inn:08 des 2014 19:18
av AndersDuda
Litt fremgang
begynt demontering for å sette på nye dyser osv
Dyser og fuelrail fjernet. Pakningen helt innerst mot toppen ble også byttet
Nye dysene osv har blitt sendt til flowtesting og rensing før montering

Re: Supra MkIV Prosjekt/ singelturbo konvertering
Legg innLagt inn:19 des 2014 04:38
av AndersDuda
flere deler bestilt !
- 3.5 Bar Stainless Steel MAP Sensor
- AEM Failsafe gauge
- Mac Boost control solenoid
- Intake air temp sensor
- Mishimoto Toyota Supra Racing Thermostat 1993-1998 Turbo
- two sets of OEM twin turbo rear wheel bearing and hub kit
- Supra line lock kit
videre garasjetid blir når jeg kommer hjem fra utlandet i januar

Re: Supra MkIV Prosjekt/ singelturbo konvertering
Legg innLagt inn:19 des 2014 16:43
av Kris
Ser skikkelig rått ut dette!
Re: Supra MkIV Prosjekt/ singelturbo konvertering
Legg innLagt inn:03 jan 2015 05:03
av AndersDuda
Kris skrev:Ser skikkelig rått ut dette!
Takker
måtte til med en liten bestilling til...
- Turbo bleie aka "Turbo blanket"
- PHR Press in rear differential bushings
bare noen dager igjenn nå til jeg reiser hjem fra utlandet.. så da blir det skruing og oppdateringer !

Re: Supra MkIV Prosjekt/ singelturbo konvertering
Legg innLagt inn:21 jan 2015 21:17
av Philip
Flott tråd med mange bilder:) sikla på denne bilen når den lå til salgs hos Forhandler:) ser fantstisk ut:-)
Re: Supra MkIV Prosjekt/ singelturbo konvertering
Legg innLagt inn:22 jan 2015 14:44
av Oluf
3rlend skrev:Zepticon skrev:Kan da umulig bli rett med den monteringsrekkefølgen? :O
Hvordan vet du at veiva står rett på kammene når du har montert deksel og greier?
er jo merke på reimhjulene til kammene garrantert.
plastdeksel over reimhjul til veiv, så dette gigantiske reimhjulet, med garrantert en kjilspor så den kan kun stå en vei.
merker på dette gigantiske reimhjulet som stemmer opp med merker på plastikken.
tada, witchcraft :O
ja jeg skjønner at man ikke bare kan ta av scoopet, men hva slags funsskjon har det på en supra annet en utseende? kjøle 3 coiler? 
Originalt går det en trakt som fanger opp deler av luften som kommer inn og sender det ned på grenrør/motor blokk (sylinder 5 slik som stian sier stemmer godt med plassering) for kjøling, så ja, det har en funksjon, det er jo tross alt ikke en amcar vi snakker om her
