Side 35 av 36

Re: Modifisere motor, datasprut, styling, totalrenovering ++

Legg innLagt inn:02 des 2011 01:17
av Andrepedersen
FireWalk skrev:
Andrepedersen skrev:
FireWalk skrev:hehe.. ja viktig å eksperimentere litt :) Trenger ikke gjøre ting vanskeligere enn de trenger å være. Såpass ja? Ja må ta deg en tur så snart været tillater det. Ser ut til at det kan komme snø i hvert øyeblikk nå. Haglet isted, så spørs om det ikke blir før til våren igjen :) Den står for øyeblikket i garasje :)

De e de :) har ingen peiling på slik programering og instilling som du viser til ofte her, skulla gjerne hatt et kurs der :D hehe.. GT4'en blir lagra i garasjen i vinter den og, må ha den ut når snøen er komt for å få testa den skikkelig :) Godt å høre at bilen din også blir godt tatt hånd om, ser fram til oppdateringer nå!

Hvor bor du i Ålesund ?
Bor ca 7 mil sør, vanylven komune :)
Det er godt å høre! :) Er ikke vits i å ha slike biler på veien om vinteren etter min mening :)
Ja bor nesten midt i smørøyet. Ca 3 km fra ålesund sentrum :)

Nei, det er sant :) salter di der oppe ?
Ok. får møtes på moa eller noe til sommern da :)

Re: Modifisere motor, datasprut, styling, totalrenovering ++

Legg innLagt inn:02 des 2011 17:52
av FireWalk
ja de gjør desverre det! Derfor lar jeg bilen stå innendørs om vinteren. :) Jepp! det får vi gjøre! :)

Re: Modifisere motor, datasprut, styling, totalrenovering ++

Legg innLagt inn:22 jan 2012 22:25
av FireWalk
Får vel kanskje slenge ut de bildene som har latt vente på seg. Dette er bilder fra bytting av foringer i understellet, bytting av fjærer, dempere og min egen hjemmelagde tomgangsregulator :D
Har også noen bilder fra modifikasjon av hovedlykter for å få nær og fjærnlys samtidig.

Bilder:

Re: Modifisere motor, datasprut, styling, totalrenovering ++

Legg innLagt inn:22 jan 2012 22:26
av FireWalk
Flere bilder:

Re: Modifisere motor, datasprut, styling, totalrenovering ++

Legg innLagt inn:22 jan 2012 22:28
av FireWalk
Enda flere bilder:

Re: Modifisere motor, datasprut, styling, totalrenovering ++

Legg innLagt inn:22 jan 2012 22:31
av FireWalk
og eeenda flere bilder:

Re: Modifisere motor, datasprut, styling, totalrenovering ++

Legg innLagt inn:22 jan 2012 22:32
av FireWalk
flere bilder:

Re: Modifisere motor, datasprut, styling, totalrenovering ++

Legg innLagt inn:22 jan 2012 22:38
av FireWalk
Lagde meg en mekanisk tomgangsregulator. Denne består av to rele, en solenoid, lite luftfilter, enveisventil, vakumslanger, 2 zenerdioder og utgang fra aux3 på datasprutet samt litt ledninger og sikringer.

Kort fortalt fungerer den slik at solenoiden er standard "åpen" konstant slik at motoren får inn ekstra luft via et lite luftfilter, gjennom solenoiden og igjennom en enveisventil (jeg vil jo ikke at luft skal gå motsatt vei, f.eks når turbo lader) og når kjølevannstemperaturen blir over 50 grader gir denne beskjed om at intercooler viften skal starte. Frem til da er motoren i "warmup" modus. Når + signal kommer på denne ledningen går det et signal til releet, som da er normally closed dermed kuttes signalet til solenoiden når kjølevannet er over 50 grader. Da synker turtallet til igjen og "warmup" er ferdig. Har koblet på et sett med dioder, og en bryter i kupeen slik at jeg kan akivere systemet manuelt om jeg skulle ønske det, f.eks ved testing.

Har lagt med noen bilder av det hele:

Re: Modifisere motor, datasprut, styling, totalrenovering ++

Legg innLagt inn:22 jan 2012 22:44
av FireWalk
Tidligere har jeg fått bilen EU godkjent hos bekjente pga den nok har litt mer avgass og lydnivå enn det som er tillatt. Dette pga at TKO anlegget fra ko racing ikke har katalysator. Nå er jeg litt lei av å ha dette med eu kontroll hengende over meg, så jeg har fått KO racing til å lage en ny B-pipe til meg som passer rett på TKO anlegget, dette med en high-flow katalysator innebygd. Denne skal være god nok til at bilen består emissions testene borte i statene. Består den testene der så gjør den det iallefall her siden de er litt strengere der borte. Blant annet testes bilen på dynometer mens de måler avgasser på cruising osv..

Denne b-pipen kan jeg enkelt sette på før EU kontroll. det er bare 6 bolter totalt å ta av, sette på katalysatoren, 6 bolter på igjen og ferdig. Da burde det ikke være noe problem å bestå EU kontroll hvor som helst.

Ellers er bilen i topp teknisk stand. Finnes ikke en flekk med rust på bilen. Det er nye foringer, dempere, lenkearmer, styrestag, bærekuler, hjullager, tårnlager, bremser, motor, eksos..

Får vel katalysatoren om en ukes tid tenker jeg. Bilen skal godkjennes innen Mai i år, så får jeg håpe det blir fint vær i sommer så jeg får kjørt litt :)

har vært inne på tanken med å selge bilen siden jeg har kjøpt meg leilighet og har gjeld til langt opp etter ørene. Hjelper ikke på at jeg har studielån og 2 biler i tillegg.. Da svir det voldsomt i lommeboken!

Muligheten er nok til stede for at jeg legger den ut for salg. Men har ikke bestemt meg enda. Vi får se. Har lagt ned utrolig mye kjærlighet, blod, svette og tårer i denne bilen. og ikke minst en formue med penger! Vil anta jeg har brukt langt over 300.000 kroner i deler for å sette denne bilen tilbake til orginal stand, eller bedre enn orginal stand vil jeg påstå. Så vi får se.. Skal iallefall ha mye glede av bilen i sommer! :D

Re: Modifisere motor, datasprut, styling, totalrenovering ++

Legg innLagt inn:22 jan 2012 22:50
av ArildM
Også fra en Audi da gitt 8)

Re: Modifisere motor, datasprut, styling, totalrenovering ++

Legg innLagt inn:22 jan 2012 22:52
av Andrepedersen
FireWalk skrev:Tidligere har jeg fått bilen EU godkjent hos bekjente pga den nok har litt mer avgass og lydnivå enn det som er tillatt. Dette pga at TKO anlegget fra ko racing ikke har katalysator. Nå er jeg litt lei av å ha dette med eu kontroll hengende over meg, så jeg har fått KO racing til å lage en ny B-pipe til meg som passer rett på TKO anlegget, dette med en high-flow katalysator innebygd. Denne skal være god nok til at bilen består emissions testene borte i statene. Består den testene der så gjør den det iallefall her siden de er litt strengere der borte. Blant annet testes bilen på dynometer mens de måler avgasser på cruising osv..

Denne b-pipen kan jeg enkelt sette på før EU kontroll. det er bare 6 bolter totalt å ta av, sette på katalysatoren, 6 bolter på igjen og ferdig. Da burde det ikke være noe problem å bestå EU kontroll hvor som helst.

Ellers er bilen i topp teknisk stand. Finnes ikke en flekk med rust på bilen. Det er nye foringer, dempere, lenkearmer, styrestag, bærekuler, hjullager, tårnlager, bremser, motor, eksos..

Får vel katalysatoren om en ukes tid tenker jeg. Bilen skal godkjennes innen Mai i år, så får jeg håpe det blir fint vær i sommer så jeg får kjørt litt :)

har vært inne på tanken med å selge bilen siden jeg har kjøpt meg leilighet og har gjeld til langt opp etter ørene. Hjelper ikke på at jeg har studielån og 2 biler i tillegg.. Da svir det voldsomt i lommeboken!

Muligheten er nok til stede for at jeg legger den ut for salg. Men har ikke bestemt meg enda. Vi får se. Har lagt ned utrolig mye kjærlighet, blod, svette og tårer i denne bilen. og ikke minst en formue med penger! Vil anta jeg har brukt langt over 300.000 kroner i deler for å sette denne bilen tilbake til orginal stand, eller bedre enn orginal stand vil jeg påstå. Så vi får se.. Skal iallefall ha mye glede av bilen i sommer! :D
Godt du står på enda :) Gleder meg til å se denne bilen i sommmer engang :)

Re: Modifisere motor, datasprut, styling, totalrenovering ++

Legg innLagt inn:22 jan 2012 23:07
av FireWalk
ArildM skrev:Også fra en Audi da gitt 8)
Ja da er det jo iallefall lett å vite hva som er feilen den dagen den ikke går helt som den skal. :p

Re: Modifisere motor, datasprut, styling, totalrenovering ++

Legg innLagt inn:22 jan 2012 23:09
av FireWalk
Andrepedersen skrev:
Godt du står på enda :) Gleder meg til å se denne bilen i sommmer engang :)
Entusiasten i meg lever i beste velgående enda. Men er jo blitt relativt lite jeg kan gjøre med bilen nå. Har jo skiftet alt som skiftes kan, så eneste som er å gjøre er stort sett skifte av plugger, olje og filter i ny og ne..
Ja du må ta deg en tur til ålebyen i sommer og slå av en bilprat! Morro det! :) Skal jo så klart få en prøvetur og :)

Re: Modifisere motor, datasprut, styling, totalrenovering ++

Legg innLagt inn:24 jan 2012 11:17
av Andrepedersen
FireWalk skrev:
Andrepedersen skrev:
Godt du står på enda :) Gleder meg til å se denne bilen i sommmer engang :)
Entusiasten i meg lever i beste velgående enda. Men er jo blitt relativt lite jeg kan gjøre med bilen nå. Har jo skiftet alt som skiftes kan, så eneste som er å gjøre er stort sett skifte av plugger, olje og filter i ny og ne..
Ja du må ta deg en tur til ålebyen i sommer og slå av en bilprat! Morro det! :) Skal jo så klart få en prøvetur og :)
Er det ikke litt greit og være "ferdig" med bilen også ? Er jo bare kosearbeid med småservicer og vedlikehold :D Men, lysten på noe nytt rammes vi alle av :(

Blir tur til ålesund når sommerfelgene kommer på :) Og da håper jeg du er villig til å hjelpe meg med montering av boostcontrollern :) "hks evc vers3/4." ??

Re: Modifisere motor, datasprut, styling, totalrenovering ++

Legg innLagt inn:18 mar 2012 14:09
av FireWalk
Kosearbeid er morro nok det ja. Tok bilen ut på første kjøretur i går! Slik endte det. :p

Har forsøkt en rekke forskjellige koblinger nå men før eller siden gir de etter alle som en. Bilen ladet ca 2 bar før det kom et smell og deretter høres det ut som orkan i motorrommet. Likevel ladet bilen 1,5 bar med det hullet der i koblingen! Imponerende at turboen klarer å levere så høyt trykk at den kan opprettholde 1,5 bar i innsuget når så mye luft slipper ut av et hull av den størrelsen der FØR innsuget syntes jeg. Uansett ikke bra for turboen som må jobbe så hardt den klarer under slike omstendigheter. Men når slikt skjer så slipper man uansett gassen og kjører rolig hjem og bytter kobling.

Har mistet tellingen på hvor mange koblinger jeg har byttet nå. Det står de skal tåle noe vanvittig med trykk og varme, men likevel, før eller siden så tar de kvelden..

Men men! dette går vel under kategorien "kosearbeid".. :P Tar uansett ikke lang tid å bytte en slik. :)