TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Auduns MR2 MK2

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #401960  av Audun F

Takktakk :D

En kort update: Nå har jeg begynt med sandblåsing igjen av ymse deler. Noen av delene er så store at jeg vurderer å sende dem avgårde til syrebading, det tar helt sikkert kortere tid og koster vel ikke så mye pr del tror jeg.

Ellers så tok jeg en prat med en salmaker i Oslo her om dagen angående interiøret, og han kunne ta en titt på det, men garanterte ikke noen pris som kunne sammenlignes med UK leverandørene våre. Han snakket også om at folk hadde klaget på alcantara trekket på dashbordet, at det gav gjenskinn og var for blankt. Noe dere har hørt også?
 #401978  av magnesmurf

Vil tro at skinn er mye blankere enn alcantara...

Hvis du skal ha noe som absolutt ikke gir gjenskinn er vel "flocking" det optimale. Det brukes mye i rally og race biler for å dempe gjenskinn fra dashbord. Det kan likne litt på alcantara..

Men hvis det er et problem med gjenskinn fra alcantara burde vel alle eiere av supersportsbiler med orginalt alcantara interiør har klaget etter å ha kjøpt bil til mange millioner kroner?
 #401989  av Audun F

Var strengt tatt det jeg tenkte også. Skal ikke ha skinn på dashbordet, og det blir nok en mørk alcantara tror jeg, så er jo mulig han ikke skjønte hva jeg mente da jeg forklarte prosjektet :|

Anyways, det blir til neste år... Det er forresten samme typen som har laget interiøret til Il Tempo Gigante :mrgreen:
 #401991  av ad92

Ville sterkt vurdert skinn fremfor alcantara om jeg var deg :)

De som sier at alcantara er en drøm å holde rent osv har tydligvis ikke hatt det på sin egen bil så lenge :P spesielt på en mr2 som blir støvet ned når taket er av :P ting som er klissete / oljette / fuktig setter seg veldig lett i stoffet og da må man dampe det vekk :) med skinn er det bare å tørke av :)
 #401998  av magnesmurf

Alcantara er ikke helt greit å holde rent, men så lenge det ikke er i en bruksbil er det stort sett ikke noe problem.
Bare legg tekstilforsegling på stoffet før det tas i bruk, og støvsug jevnlig, så går det greit. Eneste problemet er hvis man søler noe flytende, da kan det blir flekker som er vanskelige å fjerne igjen.
 #402029  av ad92

magnesmurf skrev:Alcantara er ikke helt greit å holde rent, men så lenge det ikke er i en bruksbil er det stort sett ikke noe problem.
Bare legg tekstilforsegling på stoffet før det tas i bruk, og støvsug jevnlig, så går det greit. Eneste problemet er hvis man søler noe flytende, da kan det blir flekker som er vanskelige å fjerne igjen.
helt enig! :) men til gjengjeld ser det veldig ekslusivt ut da :) kjedelig man ikke kan få et stoff som ser like bra ut som alcantara og er like brukervennlig som skinn :) blir uansett meget oppegående med alcantara dashbord :)

anbefaler å ta en titt på redlinegoods.com og edgeautomotive.com + detailerscluib.no for vedlikehold av interiør :) mye bra å hente der
 #402059  av FT86

skjedd noe med bilen i det siste? bilder?

utrolig fet farge :)
 #402182  av FT86

Audun F skrev:
FT86 skrev:skjedd noe med bilen i det siste? bilder?

utrolig fet farge :)
Ikke stort... Litt sandblåsing og tectylbehandling... Har begynt å reparere badet hjemme nå, så blir ikke så mye tid til bil dessverre :(
:(
 #402526  av Audun F

Badegulvet er overlatt til murern som skal fikse det - så jeg drar en tur til Trøgstad i dag for å hente syrebad-sett fra Strip-All! :D (gidder ikke bruke mange-mange timer på å sandblåse lenger...)

Helga er i utgangspunktet satt av til bil - så får vi se hvordan den prioriteringa går :mrgreen:
 #402530  av Andrepedersen

Audun F skrev:Badegulvet er overlatt til murern som skal fikse det - så jeg drar en tur til Trøgstad i dag for å hente syrebad-sett fra Strip-All! :D (gidder ikke bruke mange-mange timer på å sandblåse lenger...)

Helga er i utgangspunktet satt av til bil - så får vi se hvordan den prioriteringa går :mrgreen:

bilder sier mer en 1000 ord :D
 #402531  av Zepticon

Audun F skrev:Badegulvet er overlatt til murern som skal fikse det - så jeg drar en tur til Trøgstad i dag for å hente syrebad-sett fra Strip-All! :D (gidder ikke bruke mange-mange timer på å sandblåse lenger...)

Meget spennt på å se hvordan de Strip-All greiene fungerer!
  • 1
  • 33
  • 34
  • 35
  • 36
  • 37
  • 73