Side 36 av 64
Re: 3rlends Mr2 Turbo! back in town :D
Legg innLagt inn:09 mai 2012 14:07
av 3rlend
Andrepedersen skrev:Artig når ting ordner seg 
Men, du burde uansett fåpå bredbånsdlambda san at du ser at du har et bra blandingsforhold, bilen kan jo gå kanongodt me de opsette som er der nå, men han kan alikavell få forr ugunstig suppe som igjen ikke låver bra !
Skal bare mase nok på min bror så jeg får låne hans,
Bilen hannes står uten motor. er bare snakk om tid før jeg har en

Re: 3rlends Mr2 Turbo! back in town :D
Legg innLagt inn:09 mai 2012 14:16
av Ron
Sier seg jo egentlig litt selv da, når bilen skyter å smeller å du man bare mater på med turbotrykk!
Det blir bl.a psyko varmt, du tar livet av både topp pakning å turbo, pluggen kveles å du får uforbrent bensin både her å der, i olja ikke minst, du vasker sylinder vegger å jeg kan garrantere deg et havari.
Mitt råd til deg neste gang noe slikt skjer, er napp av staget på wastegate å finn problemet uten turbo trykk.
Det er bare Volvo gutta med stromber gasser som reparer ting med å ruse til sperra
Klart det er DIN bil, å DIN motor, å DINE penger, prøver bare å gi deg mine 50 cent her

Re: 3rlends Mr2 Turbo! back in town :D
Legg innLagt inn:09 mai 2012 14:18
av Ron
Ron skrev:En dyse er alltid oppgitt en ccm @ bar
For x, en 550ccm dyse som er oppgitt 550ccm @ 3 bar, vil gi 1100ccm @ 6 bar.
Med bar mener jeg selvfølgelig bensin-trykk.
Du må også huske på at 99% av alle stock turbo biler har en bensintrykk regulator som er linær, altså 1 - 1, altså den legger turbotrykk på bensintrykk.
Dvs, har du 3 bar bensintrykk i grunn trykk, å lader 1 bar turbo trykk, så vil dysene få å levere etter 4 bar trykk.
Capish? 
Så når du kjørte 110ccm større dyser, å sikkert mere en stock turbo trykk, så er dette dømt til å bli kaos.
Det er derfor nye dyser må mappes inn i et oppsett.
Kan også legge til at dess "mindre" bensin en turbo bil får, dess bedre går den! Farlig men sant, safe map er typisk lav 11, mens effekt map er høy 11 / lav 12.
En måte du kan sjekke status på uten Bredbåndslamda er å lese plugger :
Svart = Alt for mye bensin / crappy tenning
Hvit = Få ned turbo trykket eller havarer!
Den farge du skal ha er lysebrun / skitten hvit, det er et tegn på en frisk å effektiv motor.
Leste du det jeg redigerte inn ang status på motor uten bredbåndslamda?
Funker bra i nøden det altså

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
-Kan også legge til at dess "mindre" bensin en turbo bil får, dess bedre går den! Farlig men sant, safe map er typisk lav 11, mens effekt map er høy 11 / lav 12.
En måte du kan sjekke status på uten Bredbåndslamda er å lese plugger :
Svart = Alt for mye bensin / crappy tenning
Hvit = Få ned turbo trykket eller havarer!
Den farge du skal ha er
lysebrun / skitten hvit, det er et tegn på en frisk å effektiv motor.[/
Re: 3rlends Mr2 Turbo! back in town :D
Legg innLagt inn:09 mai 2012 14:39
av 3rlend
Ron skrev:Sier seg jo egentlig litt selv da, når bilen skyter å smeller å du man bare mater på med turbotrykk!
Det blir bl.a psyko varmt, du tar livet av både topp pakning å turbo, pluggen kveles å du får uforbrent bensin både her å der, i olja ikke minst, du vasker sylinder vegger å jeg kan garrantere deg et havari.
Mitt råd til deg neste gang noe slikt skjer, er napp av staget på wastegate å finn problemet uten turbo trykk.
Det er bare Volvo gutta med stromber gasser som reparer ting med å ruse til sperra
Klart det er DIN bil, å DIN motor, å DINE penger, prøver bare å gi deg mine 50 cent her 
jeg har da ikke rusa motoren til sperra?

eller "matet" på med turbotrykk, har bare kjørt den litt, å såpass må den vel tåle
men bensin i olja den skjønner jeg!
hvilket stag snakker du om? jeg har ekstern wg

hvis man stenger wg helt så blir det jo hysterisk mye turbotrykk

Re: 3rlends Mr2 Turbo! back in town :D
Legg innLagt inn:09 mai 2012 15:29
av Ron
Ok, tenkt du hadd integrert wastegate, du kan slakke den separte for å senke trykket.
Aner ikke om du vet kors`n en wastegate funke, men om du slakker av på toppen av den, så vil du senke trykket, det som da skjer er at ventilen i wastegaten slipper eksosen gjennom tidligere, den hindre da turbo`n i å spinne opp sæ fælt, å du begerenser da ladetrykket.
Har du justerbar BTR?
Re: 3rlends Mr2 Turbo! back in town :D
Legg innLagt inn:09 mai 2012 15:37
av Rangle
Kan ikke slakke av på wg´n som Erlend har. Må bytte fjær (-er) da, Tial 38mm.
Turbo er Mitsubishi TD06 20G
Erlend, hva kjører du av trykk?
Re: 3rlends Mr2 Turbo! back in town :D
Legg innLagt inn:09 mai 2012 20:44
av 3rlend
plugg trikset vet jeg

men som sagt, så funker bilen greit nå. å har ikke råd til datasprut med det første.
kan ikke justere på denne wg om jeg ikke bestiller ny fjær.
kjører kun på "org" trykk fra wg. mener det er 0.7 bar.
venter på den nye solenoiden så jeg får koblet opp BC igjen, da har jeg mer eller mindre full kontroll på alt. så skal jeg stjele aem bblamdaen til min bror

gidder ikke betale når jeg bare kan mase nok så får jeg lånt hans
rangle: Tror jeg må ha kammene dine etterhvert

Re: 3rlends Mr2 Turbo! back in town :D
Legg innLagt inn:10 mai 2012 16:34
av Rangle
Blir et greit skritt å få dreis på BC og samtidig få på BBL. Er d AEM Uego han har? Har en slik liggende selv, skal hive den inn i sotvogna når det blir motorbytte eller om det blir forsket på motoren som er i. Har Stian gode erfaringer med den? Kjøpte den kun fordi Innovaten jeg hadde tok kvelden, og Aleks anbefalte denne.
Du får si ifra hvis det blir aktuelt, men kjøp deg justerbare kamdrev/reimhjul! Fidanza sine var "billige" og flere skryter av disse. Var noen som nevte at det kan ligge enda av de dårlige utgave av HKS sine på ebay.
Re: 3rlends Mr2 Turbo! back in town :D
Legg innLagt inn:10 mai 2012 17:41
av 3rlend
Rangle skrev:Blir et greit skritt å få dreis på BC og samtidig få på BBL. Er d AEM Uego han har? Har en slik liggende selv, skal hive den inn i sotvogna når det blir motorbytte eller om det blir forsket på motoren som er i. Har Stian gode erfaringer med den? Kjøpte den kun fordi Innovaten jeg hadde tok kvelden, og Aleks anbefalte denne.
Du får si ifra hvis det blir aktuelt, men kjøp deg justerbare kamdrev/reimhjul! Fidanza sine var "billige" og flere skryter av disse. Var noen som nevte at det kan ligge enda av de dårlige utgave av HKS sine på ebay.
Føler jeg har fått til BC noe mer nå en da jeg fikk bilen

men er syykt mye å justere på den, mest lyst å bare kjøpe en manuell.
men denne så har man jo kontroll på dyser, tps boost å masse masse. så blir vel til at jeg bruker den
Stian har den der "standard" aem saken

funker gull!
kamdrev osvosv kommer sammen med kammer.
tror jeg må kjøpe dine kammer rangle - etterhvert

Re: 3rlends Mr2 Turbo! back in town :D
Legg innLagt inn:11 mai 2012 15:41
av 3rlend
Re: 3rlends Mr2 Turbo! back in town :D
Legg innLagt inn:11 mai 2012 18:49
av ArildM
Høhøhø

Re: 3rlends Mr2 Turbo! back in town :D
Legg innLagt inn:11 mai 2012 23:03
av Iceman22
3rlend:
Har du ikke hatt problemer med å eu godkjenne bilen da ? Siden det er uorg motor og oppgradert turbo, stiller du bare ned trøkket og sier den original ?

Re: 3rlends Mr2 Turbo! back in town :D
Legg innLagt inn:12 mai 2012 01:04
av 3rlend
Iceman22 skrev:3rlend:
Har du ikke hatt problemer med å eu godkjenne bilen da ? Siden det er uorg motor og oppgradert turbo, stiller du bare ned trøkket og sier den original ? 
jeg skal ikke si hvem eller hvor.
privat eid verksted med en mann som jobber der. å han er lat
han sjekket co, det var alt

å lys, å slakk her og dert

vet ikke hvordan co er nå, men har en visjon om datasprut til neste eu kontroll.
å at jeg kan få til å mappe det veldig magert

Re: 3rlends Mr2 Turbo! back in town :D
Legg innLagt inn:12 mai 2012 16:19
av toysupra
Re: 3rlends Mr2 Turbo! back in town :D
Legg innLagt inn:12 mai 2012 16:51
av 3rlend
haha, det var kjøreskole følelse i seg selv da jeg kjørte supraen, litt meir t høyre, litt meir t venstre, såja bære kjør nu osv
Jeg har ikke råd til noe supra nå
