Side 37 av 51
Re: G6r logg.
Legg innLagt inn:17 mar 2011 22:29
av EXS
takker folkens

imorra reiser jeg og handler papp og STORE kappskiver

Re: G6r logg.
Legg innLagt inn:19 mar 2011 22:36
av EXS
faen i helvete

aluplata jeg kjøpte er 10 cm for smal i bredden.......

så må spleise det ene hjørnet, men det tror jeg at ordner seg ganske greit... men faen da

at jeg ikke kunne målt 2 ganger før jeg bestilte den plata
første utkast

Re: G6r logg.
Legg innLagt inn:19 mar 2011 23:38
av inzane2012
ja, lett å vere etterpåklok... blir alusveis da? isåfall så MÅ du jo børste etterpå

Re: G6r logg.
Legg innLagt inn:20 mar 2011 01:42
av EXS
blir nok alusveis ja, må bare finne noen som kan ta den jobben eller låne meg et apparat..... kan man forresten sveise alu med et mig/mag apparat? ser de selger alutråd på biltema, men da trenger man kanskje gass, får vel ikke alu flusstråd
Re: G6r logg.
Legg innLagt inn:20 mar 2011 02:01
av john_e
Neeh, skjøt det enkelt og greit med popnaagler - grassroot style

Re: G6r logg.
Legg innLagt inn:20 mar 2011 13:43
av Andrepedersen
EXS skrev:blir nok alusveis ja, må bare finne noen som kan ta den jobben eller låne meg et apparat..... kan man forresten sveise alu med et mig/mag apparat? ser de selger alutråd på biltema, men da trenger man kanskje gass, får vel ikke alu flusstråd
hvor tykk er plata? 0,3 ? - Alu kan godt sveises med mig, men det er helst for tykkere aluplater.
Ellers, så er enkleste måte å tigge, ved plateskjøyt med glis skal du bruke tilsettningselektrode, men du må også tenke på at det har veldig lett for å bøye seg pga varmegang i plata. Vist du får spennt det opp på et vis slipper du det. Skal du sveise med mig, må du sveise med rein argon.
Re: G6r logg.
Legg innLagt inn:20 mar 2011 14:29
av EXS
plata er 2,5mm, skal ned og vurdere mulighetene jeg har nå
Re: G6r logg.
Legg innLagt inn:20 mar 2011 15:27
av Andrepedersen
EXS skrev:plata er 2,5mm, skal ned og vurdere mulighetene jeg har nå
Ops, mente 3mm. Men, Det skal gå greit å tigge
Re: G6r logg.
Legg innLagt inn:20 mar 2011 17:58
av EXS
nå begynner det og ligne på noe
visst dere lurer på hvorfor den ikke er symmetrisk så er det fordi undersiden av bilen ikke er symmetrisk

Re: G6r logg.
Legg innLagt inn:21 mar 2011 16:45
av inzane2012
har trua på det der jeg
bare håper det ikke gir noen negativ effekt på kjøreegenskapene vertfall

Re: G6r logg.
Legg innLagt inn:21 mar 2011 19:42
av EXS
vil tro at det verste som kan skje er at vinklinga på plata blir feil og at jeg får mer løft en org
Re: G6r logg.
Legg innLagt inn:21 mar 2011 20:07
av john_e
EXS skrev:vil tro at det verste som kan skje er at vinklinga på plata blir feil og at jeg får mer løft en org
Sørg for å få mer bakkeklaring i bakkant, så blir det nok knall

Re: G6r logg.
Legg innLagt inn:21 mar 2011 23:41
av EXS
bør vel kanskje også ta med i betraktning at bilen har litt bøllestuk (lavere foran en bak

)
har også kommet frem til at jeg tar gettho løsninga ang de cm som manglet på den ene siden, lagde en bit med ca 15-20 cm overlapp og kommer til og lime den med tec7 + poppnagler og kanten v/overlappet blir dradd ned med pussemaskin for minst mulig streking på undersiden.... og få plata alusveist kostet rett og slett mer en det smakte + lang ventetid
Re: G6r logg. undertray
Legg innLagt inn:22 mar 2011 19:46
av inzane2012
nettopp bladd igjennom hele tråden din igjen, alltid lika artig og se utviklinga fra en relativt "kjedelig" bil til en såppas unik og personlig bil som dette
lurte og som faen fra dissa røra som du holdt på å kappe i var for noe, helt til jeg såg at di var til den lille "deffuseren" din

hehe
Re: G6r logg. undertray
Legg innLagt inn:22 mar 2011 20:00
av EXS
inzane2012 skrev:nettopp bladd igjennom hele tråden din igjen, alltid lika artig og se utviklinga fra en relativt "kjedelig" bil til en såppas unik og personlig bil som dette 
lurte og som faen fra dissa røra som du holdt på å kappe i var for noe, helt til jeg såg at di var til den lille "deffuseren" din
hehe
defuseren ja

tatt rett ut fra carmageddon

var en impushandling det ja
her er min siste impuls
1zz-fe 140hk med rådebank, fikk den for 1500 kr... kommer til i førsteomgang og flytte over manifoil, gass spjeld og dyser til 3zz`en
gass spjeldet på 1zz`en er ca 70mm... 3zz`en 55mm

dysene går fra 180cc til 240 eller 260cc... har lest om flere som har gjort dette og fått positiv effekt. ellers vil jeg se på 1zz motoren når jeg får råd til og fikse den opp og da foreta et komplett motorbytte
et problem kan dog være klaring til panser da denne manifoilen har ganske mye lengere "spacere"