TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Auduns MR2 MK2

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #406981  av Audun F

Ålreit å være på fornavn med gutta på Toyota :) Bestiller deler en gang i uka nå, så blir jo en lang ordreliste etterhvert...

Ellers...
Noen deler ferdig til montering...
Noen deler ferdig til montering...
223.jpg (227.96 kiB) Vist 391 ganger
Litt rør på plass, og varme/støy dempern gjenbrukes.
Litt rør på plass, og varme/støy dempern gjenbrukes.
224.jpg (236.97 kiB) Vist 391 ganger
Har lempa en haug med deler oppi syrebadet igjen - og det ble virkelig bra - fort! Anbefaler andre som har planer om det samme å fyre godt på med varmekolba for å få mest ut av syrebadet. Det må være opp mot en 60 grader for at det skal bli noe fortgang i prosessen. Eventuelt bare levere delene til meg (som får plass i ei tønne) for en billig penge :mrgreen:

Anyways, venter på at Twos R Us skal bekrefte at alt er kommet inn på lager så de kan sende det av gårde til Bongo adressen min (gratis frakt).

Til sist... Jeg har nå syredyppa varmeskjoldet som skal på plass i motorrommet. Bør jeg lakke varmeskjolda med blokk-lakk (sånn 600 celcius lakk), eller holder det med vanlig benga som er brukt på de andre delene? Trenger jeg egentlig å behandle skjoldet? Kanskje bare polere det? :)
 #407022  av Andrepedersen

helt enig me di over her, poler :) Det går selvfølgelig an å lakkere det, men med varmebestandig lakk. Den andre bare skreller av etter hvert..

polerte nettopp et toppdeksel til min bil, tar ca 2 timer i pussing og resten i kos :) er 100% verdt det når du ser resultatet!
 #407683  av Audun F

DanielJ skrev:Bilde? :)
Hvis du glaner igjennom tråden her så ser du de tror jeg... Skal prøve å få tatt et bilde av de før helga...

Ellers så kan en tur på Bardalen (Proff Partner) anbefales! Betalte skarve 1000-lappen for denne haugen med syrefaste bolter. Noe som ville kostet skjorte, bukse og pensjon hos Toyota.
225.jpg
225.jpg (280.16 kiB) Vist 273 ganger
Skrudd på plass no småplukk her. Men er det noen som har noen gode forslag til hvordan jeg kan få inntaket litt sortere siden disse er ganske godt brukt kan man si?
226.jpg
226.jpg (184.97 kiB) Vist 273 ganger
 #407685  av hmsilset

Prøv med polytrol på en pad/svamp.Fåes kjøpt på jernvarehandler og mange andre plasser.Skal veldig lite produkt til for å dekke dette.Noen dråper bare :) Virker godt på grå støtfangere og sånt ihvertfall, og kanskje på gummi også.

http://www.detailersclub.no/forum/topic ... msearch__1
 #407691  av magnesmurf

+1 for polytrolen!
Alternativ 2 er plastfornyer fra feks meguairs, med en eller annen form for forsegling utenpå.
 #407698  av 3rlend

husker jeg leste folk brukte varmepistol på gamle plastikken på volvofangerne.
den hadde jo en tendens til å bli matt.

men har aldri prøvd noe selv :P
 #407700  av DanielJ

Har mye erfaring med varmepistol på plasfangere og det funker helt rått! Men på gummi tror jeg det har lite å si. Når du bruker varme på plasten kommer det en del fett ut av fra plasen slik at den får tilbake fargen sin :)
 #407964  av SupraJensen

Audun F skrev:
DanielJ skrev:Bilde? :)
Hvis du glaner igjennom tråden her så ser du de tror jeg... Skal prøve å få tatt et bilde av de før helga...

Ellers så kan en tur på Bardalen (Proff Partner) anbefales! Betalte skarve 1000-lappen for denne haugen med syrefaste bolter. Noe som ville kostet skjorte, bukse og pensjon hos Toyota.
225.jpg
Skrudd på plass no småplukk her. Men er det noen som har noen gode forslag til hvordan jeg kan få inntaket litt sortere siden disse er ganske godt brukt kan man si?
226.jpg
Ser veldig bra ut :wink: men jeg anbefaler og finne slike 6mm med innebygget skive i hodet, det ser enda mere orginalt ut og koster ikke så masse heller, har slike på jobb :wink:
ellers vil jeg si at jeg digger dette proskjektet ditt 8)
vet ikke om dette blir litt feil, men svart plasticlakk ifra Kent eller noget må vel fungere? :)
 #409832  av Audun F

Takker for svar, jeg får se om jeg får tak i noe i løpet av påsken :)

Ellers - bilder er alltid gøy!
Deler klar for lakkering
Deler klar for lakkering
228.jpg (182.7 kiB) Vist 168 ganger
Etter lakkering...
Etter lakkering...
229.jpg (282.07 kiB) Vist 168 ganger
Etter lakkering...
Etter lakkering...
230.jpg (264.35 kiB) Vist 168 ganger
Lokalt Toyota delesenter :)
Lokalt Toyota delesenter :)
231.jpg (262.65 kiB) Vist 168 ganger
Noen som vet om jeg må kjøpe nye stag der hvor denne typen foring/oppheng er brukt - eller kan jeg få byttet bare foringen om jeg ønsker?
Noen som vet om jeg må kjøpe nye stag der hvor denne typen foring/oppheng er brukt - eller kan jeg få byttet bare foringen om jeg ønsker?
227.jpg (123.49 kiB) Vist 168 ganger
  • 1
  • 36
  • 37
  • 38
  • 39
  • 40
  • 73