Mon tro om vi skulle definert oss som kronisk syke, som autofile... (fritt etter Wikipedia og homofili...

)
Autofili
(forkortelse av automobilfili, fra gresk
automobil og
fili («selvdrevent» + «elske»), dvs elske den selvdrevne, elske fremkomstmidler, som oftest biler)
Autofili er en seksuell dragning mot biler og andre fremkomstmidler.
Det kan være bare i form av følelser, men ikke sjelden også i adferd, altså at man også lever i et autofilt forhold eller utøver autofile handlinger. Det antas at i underkant av 5%, kanskje så få som 0,5%, av alle mennesker er autofile. Likevel har mange personer autofile tendenser i varierende grad.
Autofile mennesker av hunkjønn omtales også ofte som
baksetepynt, hvilket er et anerkjent litterært ord. Det fins mange slangord og folkelige ord for autofile på forskjellige språk, blant andre «råner og «fartsfreak».
Opp gjennom historien har det vært mange spekulasjoner om hva som kan være årsaken til at man blir autofil. Sigmund Freud mente infantile bindinger til en av foreldrenes fremkomstmidler kunne være årsaken. Andre forskere har hevdet at det finnes genvariasjoner som disponerer for autofili.
Autofilt samliv var straffbart i Norge frem til 1972, og er fremdeles forbudt i mange land, særlig de islamske. Dette kan ha sin opprinnelse i at samfunnene ikke tålte autofili fordi disse personene ikke bidro med befolkningsvekst. I de samfunn der autofili er forbudt lever mange autofile i vanlige parforhold og er eiere av Opel Corsa, Citroen Berlingo og andre merkelige farkoster.
I Norge går det ikke an for autofile å leve normale liv på helt lik linje med andre, pga Statens store behov for inntekter, som rammer autofile i stor grad, både i faste avgifter som veiavgift, engangsavgift ifm import, men også i form av aktivitetsbaserte avgifter som fartsbøter, bomavgifter og ikke minst bensinavgifter.
Det er imidlertid mulig å leve i et registrert partnerskap, det vil si at man beholder sitt norske statsborgerskap, men er registrert med bostedsadresse i andre europeiske land og har sine farkoster registrert i disse landene. Da vil man slippe unna stort sett alt av faste utgifter, og således kun sitte igjen med de aktivitetsbaserte.
For mer info, sjekk ut Norges største tidsskrift om, av og for Autofile,
http://www.autofil.no
Kai Magne
