Side 39 av 51

Re: G6r logg. 1zz-fe

Legg innLagt inn:24 mar 2011 20:56
av ErikG
Frostvæsken i gasspjeldet kommer pga det er oppvarmet gasspjeld så det ikke skal fryse på vintern.

Re: G6r logg. 1zz-fe

Legg innLagt inn:24 mar 2011 21:34
av EXS
takker for raske tilbakemeldinger erik :) greit og ha en plass jeg kan slenge ut de dumme spm mine:P

fikk koblet opp alt av slanger på innsuget idag og boltet det fast, har også funnet ut at det gamle cai oppsettet mitt blir for lite for dette gass spjeldet fysisk, må opp i 3" rør fra 2,5" som jeg har i dag


gettho fix på motorplata... poppnagler og tec7, må legge til at jeg ikke har pusset ned kantene enda
Bilde

litt lengere spacere på den andre manifoilen
Bilde

Re: G6r logg.

Legg innLagt inn:24 mar 2011 23:48
av john_e
Popnagling er bra 8) Er en grunn til at det brukes på fly :wink:

Re: G6r logg.

Legg innLagt inn:26 mar 2011 20:14
av EXS
begynt og lage nytt cai oppsett da det gamle rett og slett hadde mindre diameter en spjeldet og det kan jeg jo ikke ha noe av :P, så nå blir det nye rør i 3" hele veien ned til luftfilteret

ser kanskje ikke så pent ut men filteret blir ikke synlig uansett, litt forskjell fra den gamle overgangen jeg hadde... ser at rørstussen har hvert utsatt for elementene etter og ha hengt "under" bilen i snart 3 år
Bilde

har også påbegynt og lage nytt feste til luftmasse måleren
Bilde

ellers så er det nye manifoiloppsettet stort sett ferdig, mangler bare og bli ferdig med luftfilterstyret..... så kan magesåret mitt fortsette og utvikle seg ang ørkenplata :mrgreen:

Re: G6r logg.

Legg innLagt inn:26 mar 2011 20:31
av john_e
Tøft, tror det blir bra :)

Re: G6r logg.

Legg innLagt inn:27 mar 2011 01:12
av EXS
john_e skrev:Tøft, tror det blir bra :)
ja krysser fingrene :wink: er jeg uheldig så har jeg gjort alt dette arbeidet for ingenting og ender opp med en motor i nødmodus:P

Re: G6r logg.

Legg innLagt inn:28 mar 2011 00:58
av EXS
fremre festene til ørkenplata stort sett ferdig og sveist

Bilde

Re: G6r logg.

Legg innLagt inn:29 mar 2011 18:56
av inzane2012
du er ikke redd for å få mer front-end lift på bilen nå da?

Re: G6r logg.

Legg innLagt inn:29 mar 2011 20:07
av EXS
inzane2012 skrev:du er ikke redd for å få mer front-end lift på bilen nå da?
jovisst :/ da er det tilbake på tegnebrettet igjen, evt prøve og vinkle plata på en annen måte..

Re: G6r logg.

Legg innLagt inn:29 mar 2011 20:27
av john_e
EXS skrev:
inzane2012 skrev:du er ikke redd for å få mer front-end lift på bilen nå da?
jovisst :/ da er det tilbake på tegnebrettet igjen, evt prøve og vinkle plata på en annen måte..
Var en kar på engelske mr2 forumet som lagde sånne plater under hele bilen (mr2 da) og den ble som en drøm å kjøre i høy hastighet :) Tror du berger med noen justeringer hvis det ikke klaffer helt i starten ;)

Re: G6r logg.

Legg innLagt inn:29 mar 2011 20:45
av EXS
john_e skrev:
EXS skrev:
inzane2012 skrev:du er ikke redd for å få mer front-end lift på bilen nå da?
jovisst :/ da er det tilbake på tegnebrettet igjen, evt prøve og vinkle plata på en annen måte..
Var en kar på engelske mr2 forumet som lagde sånne plater under hele bilen (mr2 da) og den ble som en drøm å kjøre i høy hastighet :) Tror du berger med noen justeringer hvis det ikke klaffer helt i starten ;)
link?

Re: G6r logg.

Legg innLagt inn:29 mar 2011 21:21
av john_e
EXS skrev: link?
Dessverre, var lenge siden jeg så det :)

Re: G6r logg.

Legg innLagt inn:29 mar 2011 21:26
av EXS
vi tro at bilen blir lettere på styringen ved høyere hastigheter visst plata skulle generere mere løft en vanlig? og mulig mer "vinglete"

Re: G6r logg.

Legg innLagt inn:29 mar 2011 21:30
av inzane2012
Bilde

der kan se på JUN sin "universal" front diffuser at plata har en slags bump for å skape en suge-effekt under fronten for å motvirke front-end lift...

men når det kommer til slike ting som aerodynamikk er det ganske mye som spiller inn...
en annen ting du kan prøve er å lage sånne små "flaps" forran forhjulene, noe som er blitt så populært på nyere biler for tiden :) til og med aurisen min har sånne :P
EXS skrev:vi tro at bilen blir lettere på styringen ved høyere hastigheter visst plata skulle generere mere løft en vanlig? og mulig mer "vinglete"
blir ikke det litt feil? vist lufta under bilen presser fronten opp, så vil vel presset på hjulene minke, noe som gjør at den vil understyre enda mer?
las en annen plass og at ved bruk av denne typen "diffuser" så kunne ventilerte panser vere til stor hjelp for å motvirke front-end lift siden lufta som går gjennom panseret lettere går gjennom og ikke skaper så mye drag...

Re: G6r logg.

Legg innLagt inn:29 mar 2011 21:41
av john_e
inzane2012 skrev: blir ikke det litt feil? vist lufta under bilen presser fronten opp, så vil vel presset på hjulene minke, noe som gjør at den vil understyre enda mer?
Tror han mener at rattet blir lettere på grunn av mindre friksjon ;)
Dere sier det samme, bare på forskjellig måte :)