TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• DEN STORE OFF TOPIC TRÃ…DEN!

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #307223  av lexusmann

Sant det, hmmm....lurer på hvorfor?jo, kvalitet! :D
 #307224  av Giske

Aha, det forklarer jo litt da. Ellers hadde jo amerikanerne driti godt på leggen, ikke det at det ville vært noe nytt da, men. :roll:

Men er det usa det lønner seg mest å kjøpe fra egentlig, iom at den bilen jeg fant først er dyrere å importere fra usa, enn den er å kjøpe i Norge?
 #307229  av mr2storbrua

Hvor du importerer fra har ingenting å si, avgiftene blir det samme uansett. Når dollaren var så lav så lønnte det seg nok å importere derfra, men det gjør det nok ikke nå lenger. Må jo også betale frakt fra USA, vet ikke helt hvor mye dette koster, men dersom du importerer fra f.eks. Tyskland kan du jo reise ned og hente den selv.
 #307233  av Giske

mr2storbrua skrev:Hvor du importerer fra har ingenting å si, avgiftene blir det samme uansett. Når dollaren var så lav så lønnte det seg nok å importere derfra, men det gjør det nok ikke nå lenger. Må jo også betale frakt fra USA, vet ikke helt hvor mye dette koster, men dersom du importerer fra f.eks. Tyskland kan du jo reise ned og hente den selv.
Ja, det med engangsavgiften skjønte jeg. Men det er vel noen land det er billigere å kjøpe bilen fra i utgangspunktet. Må jo betale moms og all mulig driit også :x

Men jeg tenkte på det at det kanskje er billigere å kjøpe fra foreks Tyskland eller Sveits, kontra USA? dollaren er jo ikke så fryktelig lav akkurat nå at det gjør noe heller.:/
 #307370  av inzane2012

hmsilset skrev:Drakk for mye kaffe på jobb jeg...Heldigvis helg snart :D
hehe, jeg skulle ta meg en liten lur etter jobb jeg, endte opp at jeg og dama sov i over 5 timer isteden :P
 #307373  av hmsilset

inzane2012 skrev:
hehe, jeg skulle ta meg en liten lur etter jobb jeg, endte opp at jeg og dama sov i over 5 timer isteden :P
Fort gjort :P legge meg nå jeg.Surfe på youtube til jeg sovner.
 #307377  av inzane2012

hmsilset skrev:
inzane2012 skrev:
Fort gjort :P legge meg nå jeg.Surfe på youtube til jeg sovner.
jepp, farlige greier, akkurat stått opp nå, skulle egentlig vert på jobb kl 7, men takk gud for at det er fleksitid der jeg jobber så jeg kan drøye'n til 9 vist jeg vil det en dag:P
 #307503  av ina

men ellers.. digger off topic:P
skål!!!! skal ikke på jobb jobb før kl 09.00 i dag... eller no.. bruttern sin feil, og ikke no filk som vil kjøre meg på nach:P
eller har vel faktisk ikke prøvd å spørre folk som kjører siden jeg skal jobbe i helga men.... skål da toyota folk... morro å treffe en kar som kjørte celica i åmot i dag!!! haha.. trodde hokksund var øde...
 #307571  av lexusmann

Åhhhhh...var på konsert med Hellbillies på Byscenen i Haugesund i går...og det var knallbra!!! :D :D De rocka skikkelig kan man si... :wink:
 #307645  av Daniel HS

SÃ¥ nettopp "Initial D - The Ultimate drift" fra 2005

Storyen i filmen er kanskje ikke den beste, men for oss som liker bilkjøring og spektakulære bilscener er dette en god film. Det som kanskje er det beste er at den ikke inneholder alt "fjaset" fra F&F filmene der styling og bikinibabes står i høysete, men er mer konsentrert om selve kjøringen og sjåførene. Selvfølgelig er en del av historien noe som virkelig ikke har med bilkjøring og gjøre, men det er vel slik det alltid må være for å lage en story for å kunne fylle ut nærmere 2 timer på lerretet. Filmen er japansk, noe som muligens er litt av årsaken til det manglende F&F preget, og det meste av kjøringen foregår oppe i fjellveiene i Japen. For oss Toyota folk hjelper jo det selvsagt med hovedbilen, nemlig en Toyota AE86 Sprinter Trueno. En film som er å anbefale dersom du liker bilkjøring, men som sagt, du bør gjerne ikke være veldig opptatt av at selve storyen er den beste.

(Edit 1: Trykkleif)
(Edit 2: Lagt inn link til trailer)
 #307648  av inzane2012

Daniel HS skrev:SÃ¥ nettopp "Initial D - The Ultimate drift" fra 2005

Storyen i filmen er kanskje ikke den beste, men for oss som liker bilkjøring og spektakulære bilscener er dette en god film. Det som kanskje er det beste er at den ikke inneholder alt "fjaset" fra F&F filmene der styling og bikinibabes står i høysete, men er mer konsentrert om selve kjøringen og sjåførene. Selvfølgelig er en del av historien noe som virkelig ikke har med bilkjøring og gjøre, men det er vel slik det alltid må være for å lage en story for å kunne fylle ut nærmere 2 timer på lerretet. Filmen er japansk, noe som muligens er litt av årsaken til det manglende F&F preget, og det meste av kjøringen foregår oppe i fjellveiene i Japen. For oss Toyota folk hjelper jo det selvsagt med hovedbilen, nemlig en Toyota AE86 Sprinter Trueno. En film som er å anbefale dersom du liker bilkjøring, men som sagt, du bør gjerne ikke være veldig opptatt av at selve storyen er den beste.

(Edit 1: Trykkleif)
(Edit 2: Lagt inn link til trailer)

kul film det der :) er vist basert på en anime serie mener jeg å ha lest her på forumet, er vist flere tråder om den her på OT delen av forumet :)
 #307651  av ina

JK86 skrev:Ã¥ssen celica var det a? en svart me gt4 styling?
jupp
  • 1
  • 387
  • 388
  • 389
  • 390
  • 391
  • 1175