Side 40 av 73

Re: Nordic Customs - '92 MR2: Assembly started...

Legg innLagt inn:04 mai 2012 21:21
av Audun F
Vi prøver lykken på facebook, kanskje noen kjenner noen som jobber med slikt :)

Ellers så var den nye naboen innom i sted og kikka på lakkeringa mi... Han kunne ikke fatte at jeg brukte bengalakk på bildeler, selv om jeg forklarte at det var det jeg hadde fått beskjed om hos Haraldsen (malesjappa i nærheten). Han har vært lakkerer i 20 år - så han burde vel vite hva han snakka om... Så nå er jeg veldig usikker på om delene tåler nok juling med den lakken jeg har lagt på :(

Jeg grunner 2 ganger med "vanlig" benga, så 2 strøk med benga 90 som er emaljelakken for å få en hard overflate. Alt tynnes ut maks 10% med tynner jeg fikk kjøpt samtidig...

Håper ikke jeg må ha av alt igjen om et års tid og gjøre hele jobben på nytt fordi lakken løsner :|

Re: Nordic Customs - '92 MR2: Assembly started...

Legg innLagt inn:04 mai 2012 21:43
av Andrepedersen
Når du gjør det så skikkelig som du gjør, holder bengalakken. Er vist du bruker den som maling på pensel den bare kan skrelles av etter en stund.. :)

Re: Nordic Customs - '92 MR2: Assembly started...

Legg innLagt inn:17 mai 2012 10:43
av Audun F
Jeg får håpe lakken sitter! Har kikka litt på pulverlakking, men det krever en god del mer utstyr (som jeg ikke har plass til nå).

Noen bilder så langt :)
Før...
Før...
240.jpg (196.17 kiB) Vist 334 ganger
Etter...
Etter...
241.jpg (188.99 kiB) Vist 334 ganger
"Nye" Recaro seter til bilen
"Nye" Recaro seter til bilen
242.jpg (287.18 kiB) Vist 334 ganger
Skal snart ha på plass dette også nå...
Skal snart ha på plass dette også nå...
243.jpg (273.6 kiB) Vist 334 ganger
Det støver noe på låven der jeg står, så greit å ta vare på det jeg har satt sammen så langt...
Det støver noe på låven der jeg står, så greit å ta vare på det jeg har satt sammen så langt...
244.jpg (294.55 kiB) Vist 334 ganger

Re: Nordic Customs - '92 MR2: Assembly started...

Legg innLagt inn:17 mai 2012 12:24
av magnesmurf
Som du sikkert har kjent er dynamat ganske tung.
Vil også tipse om et annet alternativ som ikke veier noe, så du slipper å øke vekten på bilen alt for mye. Heter Ensolite. Fåes hos www.raamaudio.com
Brukte dette selv når jeg byge annlegg i imprezaen. Fungerer helt genialt siden det veier minimalt og støydemper mye.
Kommer nok til å bruke opp resten av det jeg har liggende for å oppgradere mr2en litt etterhvert :wink:

Re: Nordic Customs - '92 MR2: Assembly started...

Legg innLagt inn:17 mai 2012 19:10
av Andrepedersen
magnesmurf skrev:Som du sikkert har kjent er dynamat ganske tung.
Vil også tipse om et annet alternativ som ikke veier noe, så du slipper å øke vekten på bilen alt for mye. Heter Ensolite. Fåes hos http://www.raamaudio.com
Brukte dette selv når jeg byge annlegg i imprezaen. Fungerer helt genialt siden det veier minimalt og støydemper mye.
Kommer nok til å bruke opp resten av det jeg har liggende for å oppgradere mr2en litt etterhvert :wink:

For å si det san, så skal du legge JÆVLIG mye dempematter før at du skal merke det på bilen pga vektforskjellen.
Men, den matta du nevner der ser jo genial ut. Vill du si at du merka god forskjell ?

Re: Nordic Customs - '92 MR2: Assembly started...

Legg innLagt inn:17 mai 2012 21:02
av ArildM
Skal ikke såå mye Dynamat til før du har 50kg ekstra? I alle fall det jeg la i Mr2 Mk1 min veide mye. Og det gjør faktisk litt forskjell både på forbruk og ytelse :wink:

Re: Nordic Customs - '92 MR2: Assembly started...

Legg innLagt inn:17 mai 2012 22:31
av magnesmurf
Andrepedersen skrev:
magnesmurf skrev:Som du sikkert har kjent er dynamat ganske tung.
Vil også tipse om et annet alternativ som ikke veier noe, så du slipper å øke vekten på bilen alt for mye. Heter Ensolite. Fåes hos http://www.raamaudio.com
Brukte dette selv når jeg byge annlegg i imprezaen. Fungerer helt genialt siden det veier minimalt og støydemper mye.
Kommer nok til å bruke opp resten av det jeg har liggende for å oppgradere mr2en litt etterhvert :wink:

For å si det san, så skal du legge JÆVLIG mye dempematter før at du skal merke det på bilen pga vektforskjellen.
Men, den matta du nevner der ser jo genial ut. Vill du si at du merka god forskjell ?
Merket mye forskjell med lydemping ja. Ble mye mindre hjulstøy i bilen med dette. En kombinasjon av dynamat typen og ensolite typen er det beste.
Dynamat demper metallvibrasjoner osv.
Ensolite demper støy og reduserer volumet på lydene som kommer utenfra.

Og dynamat veier ganske mye, så dekker du innsiden av bilen med det legger du på minst 50kg ekstra, og det er jo litt forskjell.

Re: Nordic Customs - '92 MR2: Assembly started...

Legg innLagt inn:18 mai 2012 05:54
av Audun F
magnesmurf skrev:[...] Og dynamat veier ganske mye, så dekker du innsiden av bilen med det legger du på minst 50kg ekstra, og det er jo litt forskjell.
Ok, fair enough, jeg trodde dynamat var det beste man kunne få tak i, menmen... Da kjøper jeg litt Ensolite også, men hvor mye er egentlig "14 sq ft per running yard, 56" wide"??

Kanskje jeg burde bruke dynamat på veggen mot motorrommet og Ensolite på resten?

EDIT: Hva er forresten "RAAMmat BXT II"? http://www.raamaudio.com/products/RAAMmat-BXT-II.html

Re: Nordic Customs - '92 MR2: Assembly started...

Legg innLagt inn:18 mai 2012 11:30
av magnesmurf
Audun F skrev:
magnesmurf skrev:[...] Og dynamat veier ganske mye, så dekker du innsiden av bilen med det legger du på minst 50kg ekstra, og det er jo litt forskjell.
Ok, fair enough, jeg trodde dynamat var det beste man kunne få tak i, menmen... Da kjøper jeg litt Ensolite også, men hvor mye er egentlig "14 sq ft per running yard, 56" wide"??

Kanskje jeg burde bruke dynamat på veggen mot motorrommet og Ensolite på resten?

EDIT: Hva er forresten "RAAMmat BXT II"? http://www.raamaudio.com/products/RAAMmat-BXT-II.html
BXT mattene er samme type matte som dynamat.
Forskjellen mellom ensolite og dynamat er ganske stor. Og de har to forskjellige oppgaver.
Dynatmat og liknende produkter (fatmat, RAAMmat bxt osv) demper vibrasjoner i tynt stål som lager ulyder.
Ville lagt et lag med dynamat inni dørene hvertfall. Ville også lagt et lagt over hjulbuene i kupeen. Så kan du legge ensolite over dette, og dekke resten av innsiden med ensolite.
Dynamat reduserer som nevnt vibrasjoner i stålet. Og ensolite reduserer lyd som trenger gjennom materialet. Og som nevnt, ensolite veier minimalt.
Rullen jeg bestilt var på nærmere 20 m2. Den veide under 5 kg :wink:

Rullen er ca 1,5 meter bred. En yard er ca 0,9 meter. Utfra det er det ganske enkelt å beregne hvor mye du trenger. Bestilles jo i yards lengde.
For enkelhets skyld bestilte jeg "peel and stick" versjonen. Den har da ferdig lim på ene siden, så slipper du å grise med det.

Har fortsatt en del av dette liggende her hjemme, så hvis du vil kikke nærmere på dette stoffet får du bare slå på tråden til meg :wink:

Re: Nordic Customs - '92 MR2: Assembly started...

Legg innLagt inn:18 mai 2012 17:42
av Audun F
magnesmurf skrev:Rullen er ca 1,5 meter bred. En yard er ca 0,9 meter. Utfra det er det ganske enkelt å beregne hvor mye du trenger. Bestilles jo i yards lengde.
For enkelhets skyld bestilte jeg "peel and stick" versjonen. Den har da ferdig lim på ene siden, så slipper du å grise med det.
"Peel and stick" tenkte jeg på også... MEN, jeg får ikke satt opp hjemmeadressen min som leveringsadresse? Hadde du noe problemer med dette?

Punkt 2: Coilovers... Har begynt å tenke på å kjøpe dette og valget faller vel på KW Variant 3 for MR2 MK2. Eneste er - jeg finner ikke noen som selger dette i Norge? Skulle gjerne hatt det ganske billig ;)
På eBay ligger det omtrent på 16000,- inklusive moms og frakt inn til Norge. http://www.ebay.com/itm/KW-Variant-3-Co ... e2&vxp=mtr

Et annet merke jeg kunne gå for kanskje? Linker mottas med takk :D

Re: Nordic Customs - '92 MR2: Assembly started...

Legg innLagt inn:18 mai 2012 18:13
av Nils
Audun F skrev:
magnesmurf skrev:Rullen er ca 1,5 meter bred. En yard er ca 0,9 meter. Utfra det er det ganske enkelt å beregne hvor mye du trenger. Bestilles jo i yards lengde.
For enkelhets skyld bestilte jeg "peel and stick" versjonen. Den har da ferdig lim på ene siden, så slipper du å grise med det.
"Peel and stick" tenkte jeg på også... MEN, jeg får ikke satt opp hjemmeadressen min som leveringsadresse? Hadde du noe problemer med dette?

Punkt 2: Coilovers... Har begynt å tenke på å kjøpe dette og valget faller vel på KW Variant 3 for MR2 MK2. Eneste er - jeg finner ikke noen som selger dette i Norge? Skulle gjerne hatt det ganske billig ;)
På eBay ligger det omtrent på 16000,- inklusive moms og frakt inn til Norge. http://www.ebay.com/itm/KW-Variant-3-Co ... e2&vxp=mtr

Et annet merke jeg kunne gå for kanskje? Linker mottas med takk :D
Vurderer selv Coilovere fra H&R. Har lest om gode erfaringer med disse til mk2. TUV papirer også.

bla. http://www.brakes.no/v2/ selger disse.

Re: Nordic Customs - '92 MR2: Assembly started...

Legg innLagt inn:18 mai 2012 20:25
av magnesmurf
Audun F skrev:
magnesmurf skrev:Rullen er ca 1,5 meter bred. En yard er ca 0,9 meter. Utfra det er det ganske enkelt å beregne hvor mye du trenger. Bestilles jo i yards lengde.
For enkelhets skyld bestilte jeg "peel and stick" versjonen. Den har da ferdig lim på ene siden, så slipper du å grise med det.
"Peel and stick" tenkte jeg på også... MEN, jeg får ikke satt opp hjemmeadressen min som leveringsadresse? Hadde du noe problemer med dette?

Punkt 2: Coilovers... Har begynt å tenke på å kjøpe dette og valget faller vel på KW Variant 3 for MR2 MK2. Eneste er - jeg finner ikke noen som selger dette i Norge? Skulle gjerne hatt det ganske billig ;)
På eBay ligger det omtrent på 16000,- inklusive moms og frakt inn til Norge. http://www.ebay.com/itm/KW-Variant-3-Co ... e2&vxp=mtr

Et annet merke jeg kunne gå for kanskje? Linker mottas med takk :D
Send han som driver raamaudio en mail. Han ordner alt for deg. Bare si hvor mye du skal ha :wink:

Når det gjelder coil overs har twos r us noen forskjellige typer.
De tar hvertfall 12k pluss frakt for KW: http://twosrus.com/catalog/product_info ... cts_id=442
Men de har jo billigere også. Feks kombinasjon av justerbare koni dempere og andre fjærer vil lande på ca 1000USD.
Ellers har jo japanparts en del coil overs: http://japanparts.com/db/partslist.php? ... r=&VOLKEY=

Re: Nordic Customs - '92 MR2: Assembly started...

Legg innLagt inn:18 mai 2012 21:05
av DanielJ
Nils skrev:
Audun F skrev:
magnesmurf skrev:Rullen er ca 1,5 meter bred. En yard er ca 0,9 meter. Utfra det er det ganske enkelt å beregne hvor mye du trenger. Bestilles jo i yards lengde.
For enkelhets skyld bestilte jeg "peel and stick" versjonen. Den har da ferdig lim på ene siden, så slipper du å grise med det.
"Peel and stick" tenkte jeg på også... MEN, jeg får ikke satt opp hjemmeadressen min som leveringsadresse? Hadde du noe problemer med dette?

Punkt 2: Coilovers... Har begynt å tenke på å kjøpe dette og valget faller vel på KW Variant 3 for MR2 MK2. Eneste er - jeg finner ikke noen som selger dette i Norge? Skulle gjerne hatt det ganske billig ;)
På eBay ligger det omtrent på 16000,- inklusive moms og frakt inn til Norge. http://www.ebay.com/itm/KW-Variant-3-Co ... e2&vxp=mtr

Et annet merke jeg kunne gå for kanskje? Linker mottas med takk :D
Vurderer selv Coilovere fra H&R. Har lest om gode erfaringer med disse til mk2. TUV papirer også.

bla. http://www.brakes.no/v2/ selger disse.
H&R har bare monotubes uten hardhets justering, såe.... Velg KW V3! Du får dem for under 13k på ebay :) Driver å sparer opp til dem selv, håper skattepengene kommer snart :lol:

Re: Nordic Customs - '92 MR2: Assembly started...

Legg innLagt inn:22 mai 2012 11:39
av Audun F
Norsk Bildelesenter kan skaffe meg KW variant 3 for 14223,- NOK. Problemet er at setet visstnok ikke er TUV godkjent for min bil siden jeg har 2.2 l US modellen... Vedlagt er TUV papirene for variant 3, noen her som ønsker å kommentere på om dette burde gå greit eller ikke? For deres info så er min aksellast (forran og bak) mindre enn det som er oppført som maks i TUV papirene.

Kan ikke si jeg gleder meg til å sende mail til BT om dette :|

Re: Nordic Customs - '92 MR2: Assembly started...

Legg innLagt inn:22 mai 2012 11:42
av magnesmurf
Spør for all del BT før du kjøper settet. Eller kan det bli dyrt :roll: