TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• DEN STORE OFF TOPIC TRÃ…DEN!

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #310842  av hmsilset

Stiansen skrev:
hmsilset skrev:
Stiansen skrev:Synes vi skal klare 400 sider med off-topic før 2009, stå på :P
Synes du har litt høye krav nå :P
Neida, går fint det... 398 nå? :roll: :D
hvist vi siterer på hver post vi legger inn så går det kanskje :D Sliten etter mekkinga i dag
 #310848  av Daniel HS

Larsen skrev:
Larsen skrev:Har ikke prøvd vinyl så mye, men fikk etterhvert litt teken på det, men har langt igjen å gå... Dersom det blir 1210er blir det mest for morro.. :D Og som du sier, lyden er nydelig, kan ikke sammenlignes med digitallyd fra CD/mp3 etc. Lenge leve vinylen :D

Hva utstyr har du da?
Kan vinyl bare sånn halvveis jeg også. Skulle gjerne ha lært litt mer, men det er så sjeldent jeg får prøve noe, og spilleren jeg har hjemme er jo så svak at talerknen stopper opp bare du stirrer hardt på den.

Selv har jeg da en sliten plate spiller, en cdj 400 (den andre er i bestilling :D) og en mikser som heter noe så rart som Ecler4 (utrolig god, men ingen som har hørt om den :P). Har hatt utstyr før også, men d var en periode hvor jeg gikk lei, men d tokk seg opp igjen så fort jeg begynte på universitet og tjente cash på det :D
Ahh... Privat har jeg en Pioneer DJM-500, en Pioneer CMX-3000, en Pioneer EFX-500 og Technics RP-DJ 1200 headsett. Så kommer det sikkert snart noen 1210er... :D Kunne også tenkt meg en ny mix etterhvert...

I firmaet har vi ikke så mye DJ utstyr, mest lyd og lys, men har et komplett DJM-300/CDJ-500S i flight, som forøvrig er tilsalgs! Han ene har også et komplett Pioneer 500 sett i flight. Er som regel mitt sett som blir brukt når vi spiller selv siden de andre begynner å bli litt utdaterte.

Ecler er vel ikke så mye brukt her til lands, men mener å ha sett de på en del house-clubber i Spania, så har troen på det. Hvordan er cdj-400ene å spille på? Kunne tenkt meg noe CD-decks etterhvert, begynner å bli litt lei dobbelspillere etter å hatt to... Synes 1000 blir for dyrt til hjemmebruk, er så sjeldent jeg bruker mitt eget, er bare på noen mobiljobber innimellom for vårt eget firma. Når jeg spiller på byn eller for LLK står det enten sett, eller de leverer selv. De må som regel rigge opp selv, Carlos Sainzen er ikke den mest praktiske bilen når det kommer til PA utstyr! Men med litt innsatsvilje og kreativitet er det ikke alt for store problemene å få inn 2 topper, amping, dj utstyr, 2 bevegelige lys + kabling i bilen... :P

Har ikke lyst å kjøpe EFX-500en da? :P
 #310849  av Daniel HS

Hvis alle svarer like saklig som meg og de andre her er nok ikke det et stort problem, er jo tross alt Off topic tråden, så føler ikke at dette er et usaklig innlegg fra min side i grunn i og med at det er et svar på et innlegg her...

(Da var vi et innlegg videre i allefall :D :P )
 #310852  av Supramk3turbo

Daniel HS skrev:
Hvis alle svarer like saklig som meg og de andre her er nok ikke det et stort problem, er jo tross alt Off topic tråden, så føler ikke at dette er et usaklig innlegg fra min side i grunn i og med at det er et svar på et innlegg her...

(Da var vi et innlegg videre i allefall :D :P )

Ja, kjør på folkens :D
 #310859  av Larsen

Daniel HS skrev:
Larsen skrev:
Larsen skrev:Har ikke prøvd vinyl så mye, men fikk etterhvert litt teken på det, men har langt igjen å gå... Dersom det blir 1210er blir det mest for morro.. :D Og som du sier, lyden er nydelig, kan ikke sammenlignes med digitallyd fra CD/mp3 etc. Lenge leve vinylen :D

Hva utstyr har du da?
Kan vinyl bare sånn halvveis jeg også. Skulle gjerne ha lært litt mer, men det er så sjeldent jeg får prøve noe, og spilleren jeg har hjemme er jo så svak at talerknen stopper opp bare du stirrer hardt på den.

Selv har jeg da en sliten plate spiller, en cdj 400 (den andre er i bestilling :D) og en mikser som heter noe så rart som Ecler4 (utrolig god, men ingen som har hørt om den :P). Har hatt utstyr før også, men d var en periode hvor jeg gikk lei, men d tokk seg opp igjen så fort jeg begynte på universitet og tjente cash på det :D
Ahh... Privat har jeg en Pioneer DJM-500, en Pioneer CMX-3000, en Pioneer EFX-500 og Technics RP-DJ 1200 headsett. Så kommer det sikkert snart noen 1210er... :D Kunne også tenkt meg en ny mix etterhvert...

I firmaet har vi ikke så mye DJ utstyr, mest lyd og lys, men har et komplett DJM-300/CDJ-500S i flight, som forøvrig er tilsalgs! Han ene har også et komplett Pioneer 500 sett i flight. Er som regel mitt sett som blir brukt når vi spiller selv siden de andre begynner å bli litt utdaterte.

Ecler er vel ikke så mye brukt her til lands, men mener å ha sett de på en del house-clubber i Spania, så har troen på det. Hvordan er cdj-400ene å spille på? Kunne tenkt meg noe CD-decks etterhvert, begynner å bli litt lei dobbelspillere etter å hatt to... Synes 1000 blir for dyrt til hjemmebruk, er så sjeldent jeg bruker mitt eget, er bare på noen mobiljobber innimellom for vårt eget firma. Når jeg spiller på byn eller for LLK står det enten sett, eller de leverer selv. De må som regel rigge opp selv, Carlos Sainzen er ikke den mest praktiske bilen når det kommer til PA utstyr! Men med litt innsatsvilje og kreativitet er det ikke alt for store problemene å få inn 2 topper, amping, dj utstyr, 2 bevegelige lys + kabling i bilen... :P

Har ikke lyst å kjøpe EFX-500en da? :P
Ser den mikseren jeg har begynner å bli noen år nå da, men det er svært god lydkvalitet på dem! Så litt på nettsiden dems nå, de er jo spanske så det ville ikke vært så rart om det blir mye brukt der nede. Kanskje skaffe meg en av de nye de har :D CDJ-400 er svært god å spille på. Den har litt preg av å være en hjemme spiller med alt for mye finneser, men sanheten er at som alt annet pioneer lager så er det svært god kvalitet på det og det skinner igjenom på den også! Ville likevel gått for noe billigere og enklere hvis det skulle brukes til utleie da, men til hjemmebruk er de et perfekt kompromiss. Eneste som er litt kjipt er at til tross for at scratching er helt grei så overgåes den av de litt dyrere spillerene. Prøvde foresten noen Denon spillere i helgen, med ganske heftig skratche funksjon. Noe av det beste jeg har vært borti faktisk (mye bedre enn cdj-1000). Det var jo en av grunnen til at mr2 forsvant. Fikk jo aldri med det en skulle, men savner den jo nå da :(

Har hatt EFX-500 før og kan ikke si jeg fikk brukt den så alt for mye. Men takk for tilbudet ;)
 #310867  av hmsilset

Dro hjem fra verkstedet jeg mekker bil på nå.Ble skikkelig kvalm.Er irriterende å måtte dra hjem når noen av delen ikke er pusset ned og ser stygge ut.Var ikke rask nok, og dermed ble sideskjørta skikkelig klabbete og ujevn :P
 #310868  av Daniel HS

Larsen skrev:
Ser den mikseren jeg har begynner å bli noen år nå da, men det er svært god lydkvalitet på dem! Så litt på nettsiden dems nå, de er jo spanske så det ville ikke vært så rart om det blir mye brukt der nede. Kanskje skaffe meg en av de nye de har :D CDJ-400 er svært god å spille på. Den har litt preg av å være en hjemme spiller med alt for mye finneser, men sanheten er at som alt annet pioneer lager så er det svært god kvalitet på det og det skinner igjenom på den også! Ville likevel gått for noe billigere og enklere hvis det skulle brukes til utleie da, men til hjemmebruk er de et perfekt kompromiss. Eneste som er litt kjipt er at til tross for at scratching er helt grei så overgåes den av de litt dyrere spillerene. Prøvde foresten noen Denon spillere i helgen, med ganske heftig skratche funksjon. Noe av det beste jeg har vært borti faktisk (mye bedre enn cdj-1000). Det var jo en av grunnen til at mr2 forsvant. Fikk jo aldri med det en skulle, men savner den jo nå da :(

Har hatt EFX-500 før og kan ikke si jeg fikk brukt den så alt for mye. Men takk for tilbudet ;)
Blir ikke brukt her omtrent heller, men morro å ha :P

500en min begynner å dra på årene den og, men funker helt greit til de jobbene jeg har den med meg på. Står veldig ofte utstyr der fra før... Men liker selvsagt bedre å spille på 600en, har desverre ikke fått prøvd 800en enda :( 3000 mixeren synes jeg er litt for klumpete i grunn. Har en ting for Pioneer sine mixere jeg :P

Eneste jeg er har erfaring fra med Denon er den gode gamle DN-2000f, den uten jog-hjul, en kompis hadde den lenge. Ellers var første spilleren min en Denon DN-1800F, sammen med en DJM-300 funket det fett. Men DJ utstyr er som bil, mye bil ha mer :twisted:

Men hvis du har noen fete låter eller gode erfaringer du vil dele må du bare legge meg til på msn :D
 #310920  av Giske

Pokker altså!
Nå sitter jeg over 60 mil hjemmefra, med en bil som såvidt harker og går. Den klarer ikke å gå på tomgang, den har brukt over 1liter med olje på turen opp hit og nå mistenker vi at toppakningen har gått :evil:

Fikk opp 2 sensorer på feilsøking, byttet dem, og nå er bilen værre enn det den var :roll: (er det mulig? :? )

Måtte stoppe midt på fjellet i mørket og kulda for å fylle olje, da turte jeg ikke å kjøre lenger på den gule oljelampa. Det var KALDT og mørkt og ikke særlig godt brøytet i den avkjørselen :|
NÃ¥ er jeg lei og vil ha ny bil!

Godt nyttår!
 #310921  av Giske

Og ikke nok med det!

Skal prøve å komme meg inn på bensinstasjoner underveis, pluttselig blir den jævli hard å svinge med, den har kvælt seg. Jeg starter igjen, går tregt med bilen foran. Den kveler seg igjen. og sånn fortsetter det hele tiden. Kan ikke stoppe for fotgjengere, og bremse ned med clutchen inne, da kveler den seg.

Grrr :evil:
 #310922  av Supramk3turbo

Æsj, lukter frustrasjon lang vei :D Jeg har vært med på nesten det samme, absolutt ikke gøy. Lykke til hjem igjen...
 #310924  av Giske

Supramk3turbo skrev:Æsj, lukter frustrasjon lang vei :D Jeg har vært med på nesten det samme, absolutt ikke gøy. Lykke til hjem igjen...
Uff, ja! det er slitsomt å ikke vite om man kommer seg hjem igjen. Ihvertfall litt skummelt over fjellet. Men tok med hansker og utebukse til en venninne, så om jeg stopper, får hun dytte meg hjem :D

(også har jeg nr til falken) :roll:
 #310944  av Sven

Lurer på om denne blir på side 399 jeg :roll:
  • 1
  • 396
  • 397
  • 398
  • 399
  • 400
  • 1175