Side 5 av 15

Legg innLagt inn:20 jun 2006 20:00
av Terjen
Grattis med ACR's raskeste bil.. 8)

Legg innLagt inn:20 jun 2006 20:31
av sleeper
hvor mye bremset du da?
og hva anser du som flaskehalsene nå?

Legg innLagt inn:20 jun 2006 22:38
av Morten
Terjen skrev:Grattis med ACR's raskeste bil.. 8)
Takk! Hihi, var moro det... selv om jeg mistenker at minst et par av de bilene som IKKE stilte på 201m burde slått meg da :lol:
sleeper skrev:hvor mye bremset du da?
og hva anser du som flaskehalsene nå?


Dukka opp flere ting egentlig som begrenser/ikke er som det skal. Det første en ble oppmerksom på er at max effekt nå er allerede ved 6500. Over det dupper kurva ganske kraftig. Ved ekstra tenning får en flata den ut litt, men er tydelig at en jobber i "motvind". På den biten kan jeg sette ganske mye på at det er innsugsmanifold inkl. gasspjeldet som er begrensingen, selv om 3.gen manifolden ihvertfall er litt bedre enn 2.gen sin.

Etter en 3-4 drag begynte neste ting å vise seg, nemlig at effekten sank for hvert nytt drag. I tillegg justerte vi litt på booscontrolleren for å bygge trykk litt tidligere siden trykket jobba seg rett opp til 1.2bar, men så 1000 omdreininger til på å komme seg til 1.4bar :? . Da kom trykket rett til 1.4, men effekten på toppen sank. Så etter et par tre drag til så bc'n hadde justert læresettingen sin og samme symptomet var tilbake. Så i oppsummering sank effekten på topp og trykket ble bygd seinere og seinere jo mere vi holdt på. Var ingen vits å fortsette når det var sånt. På den biten er jeg mere usikker. Mistenkte først en begynnende lekkasje, men på veien etterpå lada den like kjapt som før. Tips pr nå er vel derfor en kombinasjon av eksos fra screemer-pipen som spilte et puss ved at den ble sugd inn i stedet for rein luft + muligens litt problem med orginale tenningsdeler som gikk varme (beggynner å skrante). Blir bare gjetning foreløbig uansett da. :wink:

Legg innLagt inn:20 jun 2006 22:50
av sleeper
hm.. det virker jo bra...
men hva med turboen da? er ikke det at du får for høyt mot trykk nå da?


ble det noe innsugsmanifoil på deg da? (lillegulgen3!)

Legg innLagt inn:23 jun 2006 14:44
av Morten
sleeper skrev:hm.. det virker jo bra...
men hva med turboen da?
kan ikke si 100% sikkert at det ikke er det. Var meninga vi skulle måle for å være sikker, men mangla en liten overgang. :cry: Men når det er sagt så tror jeg egentlig ikke det utifra hvordan temperaturer (EGT, innsugstemp) og trykket (stabilt til max turtall) oppførte seg.
sleeper skrev:ble det noe innsugsmanifoil på deg da? (lillegulgen3!)
Hmm.. spionerer du ja skjønner jeg :mrgreen:
Impuls bud på ebay i fylla er forresten ikke å anbefale, da hoderegning ikke er på topp :? ...men spørs om det ikke dukker opp noe i postkassa etterhvert ja :wink:

Legg innLagt inn:23 jun 2006 16:32
av sleeper
jeg må følge med på hva som blir kjøpt inn til norge... :D

så også du var t og bydde på 503 motoren også.. ble det noe eller?

Legg innLagt inn:23 jun 2006 17:08
av Morten
sleeper skrev:jeg må følge med på hva som blir kjøpt inn til norge... :D

så også du var t og bydde på 503 motoren også.. ble det noe eller?
Hehe, nok et bud etter noen pils og litt konjakk. Klarte å begrense budet til hva jeg kunne leve med for et impulskjøp av motor jeg egentlig ikke har bruk for der, så den kommer nok ikke denne veien nei :lol:

Var nok greiest det, så en heller kan legge pengene der de trengs... men hadde jo vært skikkelig interessant å studert den litt nærmere da.. :roll:

Legg innLagt inn:23 jun 2006 18:20
av sleeper
Morten skrev:
sleeper skrev:jeg må følge med på hva som blir kjøpt inn til norge... :D

så også du var t og bydde på 503 motoren også.. ble det noe eller?
Hehe, nok et bud etter noen pils og litt konjakk. Klarte å begrense budet til hva jeg kunne leve med for et impulskjøp av motor jeg egentlig ikke har bruk for der, så den kommer nok ikke denne veien nei :lol:

Var nok greiest det, så en heller kan legge pengene der de trengs... men hadde jo vært skikkelig interessant å studert den litt nærmere da.. :roll:
trur nok det hadde vært en del jobb og på plasert den i mr2`n.... men ingenting er umulig.. :D

Legg innLagt inn:23 jun 2006 18:58
av Morten
sleeper skrev:trur nok det hadde vært en del jobb og på plasert den i mr2`n.... men ingenting er umulig.. :D
Hvem sa noe om mr2'n? Er fornøyd med motoren jeg har i den, så hadde 503'en kommet i hus så hadde den nok endt i en annen bil! (men nå kom den jo ikke i hus så da er jo det "problemet" løst) :lol: :wink:

Legg innLagt inn:01 jul 2006 22:18
av Morten
Da dukka det visst plutselig opp en innsugsmanifold på døra her om dagen.. :lol: :mrgreen:

Impulskjøp er tingen! ..men hadde håpa den så litt bedre ut enn det den gjør. (ebay kopi av JUN manifolden) Trenger å gå over alt av overganger og sveiser inni da ting der er helt huttetu.. :cry: Så kommer nok ikke på før til vinteren.

Litt andre deler er og på vei for å få bilen litt mere "kjørbar" før neste banekjøring. Kan jo ikke kjøre med bremser jeg ikke stoler på bl.a. :wink:

Legg innLagt inn:17 sep 2006 20:04
av Morten
litt oppdatering igjen etter en hektisk helg. For en gangs skyld en mod som ikke år bilen til å gå fortere da.. :cry: meeeen, kanskje den får bittelitt bedre aerodynamikk og dermed går litt fortere likevel? Lov å håpe.. :mrgreen:

Ihvertfall, starta med demontering på fredagen:

Legg innLagt inn:17 sep 2006 21:09
av Morten
Maskering og pussing og lakkering på lørdag...

Legg innLagt inn:17 sep 2006 21:12
av Morten
Hehe, en annen fyr som holdt på der ute klarte å rygge på det ene skjørtet, så det måtte fikses litt på i en fei. :mrgreen: :lol:

Flaks det ikke gikk verre enn som så når uhellet først var ute. (hva mener du om sånt Kim :wink: )

Legg innLagt inn:17 sep 2006 21:17
av Morten
Og vips var det masssse deler som skulle settes sammen idag gitt. :lol:

Legg innLagt inn:17 sep 2006 21:20
av Morten
... og endelig, etter en lang helg, var bilen sammen igjen (nesten). :D Rakk desverre ikke skjørtene, så skal hive på de neste helg.

Hva syns dere?