Side 5 av 8
Legg innLagt inn:21 feb 2006 23:26
av maxgets
Legg innLagt inn:22 feb 2006 09:42
av Tore
sapphire skrev:lykke til med forbikjøring av trailer,buss ect... når du sitt på høgre side å kjører
ikke sikkert bilen blir så gammel da 
Hehe. har tenkt på den, men regner med det ikke blir værre enn å "blåse" forbi med konebilen som innehar verdens tregeste 68 anti-turbo-dieselhester

Litt planlegging så er ikke det et problem for min del!
Legg innLagt inn:25 feb 2006 17:06
av ødegård racing
ikke det noe problem med forbikjøringer....

Legg innLagt inn:26 feb 2006 01:49
av spkstrp
hehe.. det er jo faktisk sånn at vi blir lært opp til å holde god avstand før vi kjører forbi da

De fleste legger av seg denne "uvanen" rimelig fort riktignok

Legg innLagt inn:02 mar 2006 14:48
av Rayho
Supra er nok som Topic sier blitt den nye Cosworthen. Skjønner dere her inne har vondt for å kjøpe den, men that`s the fact. LHD eller RHD, betyr ingen ting i akkurat denne sammenhengen. Det stemplet kommer man ikke vekk fra uansett hvilken side rattet sitter på. Om det er import av JDM som har forårsaket dette kan selvsagt diskuteres i det vide å det breie. Dere kan jo trøste dere med at Cosworth var i allefall populært for en stund siden. hehe. Blir sånn når gamle biler med mye motor og ok kjøreegenskaper kommer ned på et akseptabelt prisnivå. Da blir det ungdomsbil av det. Grunnen til at den ikke ble det flere år tidligere er naturlivis avgiftsnivået på engangsavgiften i dette flotte landet vårt
Å som sagt,....ja jeg vet den er tung å svelge.
Legg innLagt inn:02 mar 2006 15:14
av Rage
Dere klager over forbikjøringer? Når man sitter på høyresiden og kjører, så bør man heller ta det litt med ro, og ta litt forhåndsregler!
Legg innLagt inn:02 mar 2006 15:26
av sleeper
supra har blitt den nye cossi`n
og 200sx har blitt den nye 325 e30!
Legg innLagt inn:02 mar 2006 17:03
av @lpher
Rayho skrev: Supra er nok som Topic sier blitt den nye Cosworthen. Skjønner dere her inne har vondt for å kjøpe den, men that`s the fact. LHD eller RHD, betyr ingen ting i akkurat denne sammenhengen.
Det stemplet kommer man ikke vekk fra uansett hvilken side rattet sitter på.
Er den massive importen av RHD-Supra de senere årene som er grunnen til at "alle" har råd til den da...derfor er det vel strengt tatt forskjell på om det er snakk om RHD eller LHD

Ingen 18-19-åringer som kjører LHD-Supra med andre ord
Rayho skrev:
Om det er import av JDM som har forårsaket dette kan selvsagt diskuteres i det vide å det breie.
Nope, ingen vits i å diskutere det...da det er ett faktum
Rayho skrev:
Dere kan jo trøste dere med at Cosworth var i allefall populært for en stund siden. hehe.
Yepp
Rayho skrev:
Blir sånn når gamle biler med mye motor og ok kjøreegenskaper kommer ned på et akseptabelt prisnivå. Da blir det ungdomsbil av det. Grunnen til at den ikke ble det flere år tidligere er naturlivis avgiftsnivået på engangsavgiften i dette flotte landet vårt 
...og det faktum at noen fant ut at det lot seg gjøre å få skilt på RHD-Supras
Rayho skrev:
Å som sagt,....ja jeg vet den er tung å svelge.
Nahh....ser ikke så mørkt på det jeg ihvertfall

Artig at vi får litt råere bilpark i norge ihvertfall

Legg innLagt inn:03 mar 2006 10:09
av Rayho
Poenget mitt er at det ikke hjelper om det er LHD eller RHD når det gjelder det faktum at det er blitt den ungdomsbilen alle vil ha. Men som du sier, ikke alle har råd til den. Sånn var det også med Cosworthen når jeg var 18år. Ingen 18-19 åringer som hadde den, men det var den kjærra alle ville ha. Det "stemplet" har den nok fått, å da har det ingenting å si om hvilken side du sitter å ratter på. Men for all del, det er jo en potent bil, og nettopp det som gjør den populær for yngre sjåfører nå som prisene er akseptabel. For noen år siden hadde jeg lyst på en sjøl, men da var den for dyr fordi JHM import ikke hadde strartet enda. Da var det også en sjelden bil.
Skjønner godt at folk heller kjøper en RHD og bruker 150.000kr på trim. Tror nok man glemmer lett da hvilken side man sitter på. Tror nok de som kjører LHD hadde blitt kurert om de hadde kjørt en 6-700hk RHD som hadde kosta det samme som sin standardbil (Euro).
Legg innLagt inn:03 mar 2006 18:27
av @lpher
Rayho skrev: Poenget mitt er at det ikke hjelper om det er LHD eller RHD når det gjelder det faktum at det er blitt den ungdomsbilen alle vil ha. Men som du sier, ikke alle har råd til den.
Ikke har råd til en LHD TT Supra nei
Rayho skrev:
Sånn var det også med Cosworthen når jeg var 18år. Ingen 18-19 åringer som hadde den, men det var den kjærra alle ville ha.
Så den er blitt "den nye coworthen" fordi folk liker den...spesielt de yngre?
Rayho skrev:
Det "stemplet" har den nok fått, å da har det ingenting å si om hvilken side du sitter å ratter på. Men for all del, det er jo en potent bil, og nettopp det som gjør den populær for yngre sjåfører nå som prisene er akseptabel. For noen år siden hadde jeg lyst på en sjøl, men da var den for dyr fordi JHM import ikke hadde strartet enda. Da var det også en sjelden bil.
Den er faktisk sjelden fremdeles...om du sammnelingner med andre tilsvarende biler i norge

Men...det blir stadig flere..selvfølgelig...sånn er det med alt...
Rayho skrev:
Skjønner godt at folk heller kjøper en RHD og bruker 150.000kr på trim. Tror nok man glemmer lett da hvilken side man sitter på. Tror nok de som kjører LHD hadde blitt kurert om de hadde kjørt en 6-700hk RHD som hadde kosta det samme som sin standardbil (Euro).
En 600-700hk bil er ikke brukandes året året rundt...så nei takk, jeg fortrekker nok ikke å bli "kurrert" som du kaller det
Foresten....hvilken bil kjører du?

Legg innLagt inn:03 mar 2006 18:32
av hybris
@lpher skrev:Her er ett stjerneeksempel på det de engelske supra-gutta er så missfornøyde med 
Kjempefin. *grøsse på ryggen*
Legg innLagt inn:03 mar 2006 18:39
av hybris
Virker som om det er mange her inne som er sykelig opptatt av hva andre synes?
Man kjøper en bil som liker, og som har de egenskapene man er ute etter i en bil.
En supra er nøyaktig samme bil uavhengig av om en eller hundre ungdommer plustelig har eller har råd til en.
Legg innLagt inn:03 mar 2006 18:42
av @lpher
To be quite honest...så bryr deg meg egentlig midt på leggen hvordan andre folk styler opp bilene sine...og om de i samma slengen går over streken til full blown max'ers...so be it... Vanskelig å gjøre noe med det
Desto viktigere for oss andre å holde hodet kaldt...og ikke gå amokk på stylingfronten...holde en mer sober stil enn "balls out maxerne"...noe som jeg ikke tror vil by på særlig problem

...slik at folk også får se normale eksemplarer av arten mkIV Supra
...og om folk vil kjøpe seg LHD eller RHD må være opp til dem selv

Legg innLagt inn:03 mar 2006 18:47
av @lpher
hybris skrev:Virker som om det er mange her inne som er sykelig opptatt av hva andre synes?
Man kjøper en bil som liker, og som har de egenskapene man er ute etter i en bil.
En supra er nøyaktig samme bil uavhengig av om en eller hundre ungdommer plustelig har eller har råd til en.
Ja, det var vel egentlig det jeg kom fram til jeg også gitt

Legg innLagt inn:03 mar 2006 19:43
av Ninjamannen78
Rayho skrev:Supra er nok som Topic sier blitt den nye Cosworthen. Skjønner dere her inne har vondt for å kjøpe den, men that`s the fact. LHD eller RHD, betyr ingen ting i akkurat denne sammenhengen. Det stemplet kommer man ikke vekk fra uansett hvilken side rattet sitter på. Om det er import av JDM som har forårsaket dette kan selvsagt diskuteres i det vide å det breie. Dere kan jo trøste dere med at Cosworth var i allefall populært for en stund siden. hehe. Blir sånn når gamle biler med mye motor og ok kjøreegenskaper kommer ned på et akseptabelt prisnivå. Da blir det ungdomsbil av det. Grunnen til at den ikke ble det flere år tidligere er naturlivis avgiftsnivået på engangsavgiften i dette flotte landet vårt 
Å som sagt,....ja jeg vet den er tung å svelge.
Jeg ville ikke kalt en bil som koster minium 250Kr (for en sliten jdm bil) og er dyr å forsikre for en ungdomsbil, selv om alle kidsa ønsker seg den mest av alt på jord.