Side 5 av 13

Legg innLagt inn:16 mar 2006 17:50
av cs2451
Det dukker alltid opp noen ekstra problem, og det er drit kjedelig. koster peng og :(

Legg innLagt inn:16 mar 2006 18:31
av sleeper
hm.. dritt det da!

men da blir det vel oppgradering da eller?
vet at fensport har no greier du sikkert kunne vært int i! :wink:

Legg innLagt inn:16 mar 2006 18:53
av larsst185
problemet mitt nå er at budsjettet er sprengt kraftig.Ser ikke for meg å sette inn ct26 igjen.blir ct20b eller ct27.vet ikke helt.noen forslag?blir jo uansett DYRT :cry:

Legg innLagt inn:16 mar 2006 20:09
av sleeper
larsst185 skrev:problemet mitt nå er at budsjettet er sprengt kraftig.Ser ikke for meg å sette inn ct26 igjen.blir ct20b eller ct27.vet ikke helt.noen forslag?blir jo uansett DYRT :cry:

kan du ikke sette inn en ct26 stage 2 eller 3 da??? (stage 3 er vel litt større en ct27 til ats!?!)
blir jo noen kr, men ikke så alt for mye! (men med sprengt budsjett så er vel 10 kr for mye! hehe :wink: )

Legg innLagt inn:16 mar 2006 22:51
av larsst185
hmm,ja,hvilken turbo ville du gått for da?Mener det var et firma utenlands som tok gammelturboen i bytte mot avslag i prisen.noen som husker navnet på disse.en sånn stage 3 ct26 hadde jo vert helt rått :twisted:

Legg innLagt inn:16 mar 2006 22:58
av sleeper
2fastgt4 har inne kjører med stage 3 turbo! og den kan nok mange her inne skrive under på at går GODT!!!!

så hvis du har planer om og oppgradere til ems så kan du nok satse på en stage 3, men hvis du ikke skal det så holder nok stage 2 for deg!:-)

(trudde du fikk avslag av fensport hvis du sendte inn din gamle jeg!?!?! men det blir vel fort like dyrt og sende den bort som det du får i avslag tenker jeg!?!

Legg innLagt inn:16 mar 2006 23:03
av larsst185
Om det blir ems vet jeg ikke.men om det ikke byr på bakdeler med en stage 3 så er det jo greit å bruke den i tilfelle man skulle finne på noe senere?Er jo ikke store prisforskjellen på di to.Dyrt men dog:)

Legg innLagt inn:16 mar 2006 23:08
av sleeper
joa, er vel enig at det er like greit og gå for stage3 når du førsk skal kjøpe...
men hva koster ct27 fra ats da?

Legg innLagt inn:16 mar 2006 23:22
av larsst185
ct27 en koster 1150 dollar eller 850 om du sender gammelturboen til dem først.prisen er jo da ca den samme som for oppgradert ct26.men hvilken er best av ct 27 og stage 3 ct26?
En mulighet er jo å få fiksa den turboen jeg har her til lands,men må jo sjekke hvordan mulighetene er for oppgradering da.

Legg innLagt inn:16 mar 2006 23:31
av larsst185
:(

Legg innLagt inn:16 mar 2006 23:32
av sleeper
har sitti og sammenligna litt nå, og virker som om stage3 turboen er et mye bedre valg selv om den koster noen kr mer en ct27 turbon!

den greier mer hk, har MYE bedre lagring (den tåler mer juling!)(den har 360 lager og etter hva jeg har funnet ut så har ikke ct27 det!)


var også inne og sjekket på ats sine sider, og du får ikke 300usd for gamle turbo`n din siden turbinhjulet ditt er ødelagt! (den måtte være i bra stand for at du skulle få det!)


trur heller ikke at det er noe vits og oppgradere den turboen her i norge!, har ivertfall ikke hørt om noen firma som har gjort det med hell på denne type turbo!

men den billigste løsningen for deg er nok og prøve og få tak i et nytt turbinjhul og bytte dette selv!

Legg innLagt inn:16 mar 2006 23:36
av larsst185
hmm,ja jeg får sove på det å se hva jeg gjør i morra.tro om det er noen norske firmaer som kansje kan ha turboer på lager?tvilsomt,men kunne jo tatt en ringerunde.

Legg innLagt inn:16 mar 2006 23:38
av sleeper
kan nok hende det er noen som har en på lager, men tviler sterkt på at du finner en ct26 eller cft20b til mindre penger en fensport skal ha for sin!
og da får du bare en vanlig turbo... og det er jo ikke no moro! :wink:

Legg innLagt inn:17 mar 2006 00:19
av GT4 CS
Vet da pokkern om det holder, men har noen deler fra min gml turbo liggenes, der var det kun i eksos del som propellen var gåen, om du skal overhale istedenfor og kjøpe en oppgradert kan du sende med min gml propell slik at de kan sjekke om du kan bruke den. Har du funnet noen årsak til hvorfor dette har skjedd da? Var den braketten som turbo viler på løs? Eller om noe mellom turbo og afm har løsnet. Er jo ikke vanlig at slikt skjer liksom. Ellers vet jeg om en strøken turbo til salgs, men da må du jo selvfølgelig bygge om til ekstern wg samt lage deg nytt grenrør da denne turboen satt på en audi rs2 før, er ikke org rs2 turbo men en oppgraderings turbo, husker ikke helt spec i farten, men kjørte den bilen da turboen satt i noen ganger, og den dro noe så inn i helvete. Men spørsmålet er om du er villig til og først begyne lade fra 3500 og oppover da, selv om det da er en eksplosjon, vet jo heller ikke hvordan tenninga de ville sammarbeide med denne turboen heller.
Om du ikke skal trimme noe særlig videre og pengene ikke gror ut av rævva de heller, så ville jeg godt for en stage2 ct26 fra fensport. Den passer jo fin med org ecu,dyser osv.

Legg innLagt inn:18 mar 2006 19:51
av 2fastgt4
larsst185 skrev:problemet mitt nå er at budsjettet er sprengt kraftig.Ser ikke for meg å sette inn ct26 igjen.blir ct20b eller ct27.vet ikke helt.noen forslag?blir jo uansett DYRT :cry:
nå kjønner jeg hvorfor du har sikkla på min bil.
Du skal ha turboen og autronicen og resten som delebil :lol: :lol: :lol:

når jeg leser gjennom denne tråden så virker det som du er litt lei GT4.
Overasker meg at du er intresert i en til :) :shock:

men du er vel som oss andre her bare helt vill etter GT4 og klarer ikke å rive deg løs :)

Men skulle du ende opp med min bil så husk at jeg har advart mot dårlig synch i gearkassa og clutchen har gådt rundt 70.000km og det har turboen også(st3 ct26) men ingen av de to siste har vist svakheter enda,noe som kommer av at jeg er forsiktig med åssen jeg bruker det.
Sikkert noen som lo av den påstanden :D
motoren er gådt under 30.000km :wink:

fint å se at noen har mulighet til å skru selv :D