Side 5 av 14

Legg innLagt inn:17 mai 2006 20:45
av Andy_Celica
celica_st185 skrev:ok, tror jeg bare prøver å kjøre med di plugggene jeg har nå da (Denso iridium 1 gra kaldere enn originalt) Gleder meg jævli til å få igjen lappen og få klar bilen før rudskogen :) Ble klar samme dag som vi skulle kjøre i fjor og, men da jeg skulle teste bilen en time før avgang fusket bilen såpass at vi endte opp i mammas corolla :( Fant ut da jeg kom hjem at det var brudd på en ledning inn til ecu :evil:
Bruker du Denso iridium ik22 da eller?? De bruker jeg, har ikke noz, men de fungere bra ihvertfal

Re: lappen

Legg innLagt inn:17 mai 2006 20:47
av Andy_Celica
faster skrev:he du mysta lappen :?:
k du he jort :twisted:
Du bør lese forum reglene, er ikke lov med språk som er funnet opp selv!
Skal skrive så alle skjønner hva du skriver.

Re: lappen

Legg innLagt inn:17 mai 2006 21:05
av celica_st185
Andy_Celica skrev:
faster skrev:he du mysta lappen :?:
k du he jort :twisted:
Du bør lese forum reglene, er ikke lov med språk som er funnet opp selv!
Skal skrive så alle skjønner hva du skriver.
Han lide av dysleksi :D :D

Ja det er IK22 pluggene jeg har nå og di har fungert fint hos meg til nå :)

Re: lappen

Legg innLagt inn:17 mai 2006 21:30
av Andy_Celica
celica_st185 skrev:
Andy_Celica skrev:
faster skrev:he du mysta lappen :?:
k du he jort :twisted:
Du bør lese forum reglene, er ikke lov med språk som er funnet opp selv!
Skal skrive så alle skjønner hva du skriver.
Han lide av dysleksi :D :D
Da skal jeg ikke klage mere
Ja det er IK22 pluggene jeg har nå og di har fungert fint hos meg til nå :)
Ja de skal funke bra de!

Legg innLagt inn:25 mai 2006 20:54
av celica_st185
celica_st185 skrev:Da har visst jeg kjørt rundt en stund med den slangen som skulle til bvsv hengende å slenge rundt i motorrommet :roll: Men slik jeg forstår det er det bare å blokke bvsv å koble innpå den slangen som kommer fra tanken og den som går til friluft på vær sin inngang på det lille bensinfilteret jeg kjøpte :?: Var forresten en glimrende plass å feste solenoidene til lystgassen der hvor kullfilteret var festet :)
Hvor finner jeg BVSV hen i motorrommet? den slangen som kom ut av PURGE på kullfilteret skal jo egenli innpå der, men siden det nå er fjernet bør ven BVSV plugges :roll:

Legg innLagt inn:18 jun 2006 16:33
av celica_st185
Har nå fått alle silikonslangene i hus, så har fått gjort litt mer... Har laget ny adapter til luftfilteret, kappetr til rør som skal være mellom afm og turbo, ny holder til sikringsboks og boostcontrol. Satt i walbro bensinpumpe, fått laget ny plate til midtkonsollen til Turbo, oljetrykk oljetemp og boostcontrol. Bilder kommer etterhvert....

Har også fått oljekjøleren i hus, en 19raders Setrab. Skal prøve å få denne også montert før rudskogen men får se hve det blir til...

Legg innLagt inn:19 jun 2006 15:36
av celica_st185
Var på Tess å fikk presset til den nye bensinslangen i dag :)

Legg innLagt inn:19 jun 2006 16:30
av sleeper
mating til fuelrailen?

Legg innLagt inn:19 jun 2006 18:31
av celica_st185
stemmer d, men di hadde ikke små nok banjoer til returen, så må få den en annen plass... Noen som vet hvem som lagerfører banjoer som er 8mm i hullet?

Legg innLagt inn:19 jun 2006 18:41
av sleeper
hydroscand her i skien har det ivertfall...

men har du bolt som passer i railen din da?

Legg innLagt inn:19 jun 2006 18:49
av celica_st185
Har jo di originale boltene..... passer vel dem :roll: Er hydroscand her i byen også men di hadde ikke så små på lager.... Men, er det igrunnen nødvendig med den kaldstartdysen når jeg kun skal bruke bilen på sommeren, kan jo bare stille den litt fet på tomgangen, skal jo over på datasprut til neste sesong uansett...

Legg innLagt inn:19 jun 2006 18:56
av sleeper
nei, er ikke nødvendig med den om sommeren...

tenkte litt feil foresten... tenkte på den siden som trykkreg sitter på jeg.. (dor der er det ikke noen bolt)

men vær sikker på at hullet fra kaldstarten er stort nok til og fløde 300liter da... for ellers så vil du få veldig høyt trykk i fuelrailen...
(de har oversikt over hvor stort hull som trengs på tess...)

hvis det ikke er det så må du borre opp hullet og sveise på en kobling i railen..)

Legg innLagt inn:19 jun 2006 19:03
av celica_st185
Har den skruen som passer der bensintrykkregulatoren står, fulgte med når jeg kjøpte regulerbar bensintrykksregulator fra fensport i fjor. Må snakke med tess eller hydroscand i morgen da ang returen, men snakket med han som bygget motoren, og han sa at det var ikke store hullet som skulle til :roll:

Fant Polyforinger til foran og bakre motorfeste på ebay nå :D Blir bestillt snarest, er ikke lite motoren beveger seg på fullt pådrag nå...

Legg innLagt inn:19 jun 2006 22:39
av sleeper
celica_st185 skrev:Har den skruen som passer der bensintrykkregulatoren står, fulgte med når jeg kjøpte regulerbar bensintrykksregulator fra fensport i fjor. Må snakke med tess eller hydroscand i morgen da ang returen, men snakket med han som bygget motoren, og han sa at det var ikke store hullet som skulle til :roll:

Fant Polyforinger til foran og bakre motorfeste på ebay nå :D Blir bestillt snarest, er ikke lite motoren beveger seg på fullt pådrag nå...

hehe.. trur jeg trenger noen nye motorfester jeg og... merker at ting blir litt dradd frem og tilbake oppi motor rommet.. :roll:

Legg innLagt inn:19 jun 2006 22:44
av Larsen
Hvis det er de poly foringene hvor du bytter ut hele foringen så vil jeg ikke anbefale den. Får alt for my støy inn i cupeen og ALT rister som bare f...