Side 5 av 6

Legg innLagt inn:28 jul 2006 23:55
av jumbo
FireWalk skrev:Hehe... Jumbo: 70-120 i 50 giret så vil GTIen kjøre fra deg de første sekundene før turboen din begynner å spoole, deretter vil du kjøre ifra han og vinne hele greia..
Joda, det er et LITE tidsvindu hvor GTien vil reagere raskere, men tror du har glemt ganske grundig hvor utrolig lite respons det er i en GTi også ved plutselig gasspådrag så langt ned som 2K.

Men det var jo heller ikke poenget, poenget var at turboen faktisk vil SINKE ned 3S-GTE motoren VS 3S-GE motoren på lave turtall FØR turboen er spoolt opp. Pga at eksosen da, vil bli bremset kraftig opp av turboen som ikke snurrer særlig fort rundt, og energien vil gå med til å få turboen til å begynne å snurre, og dermed skape høyt mot trykk på motoren. Noe som gjør at motoren sliter litt helt med en gang. Mens på 3S-GE er det ikke noe forskjell
Rent bortsett fra et den omtrent ikke drar før t-vis i det hele tatt.

Jeg stiller gjerne opp for en "Drag". Om noen stiller med en MR2 GTI så kan vi ligge på 2000 omdreininger på 5. giret og så gi bånn gass begge to, så finner vi fort ut hvem som drar best de 2-3 første sekundene.
Joa, jeg har dog heller ikke benektet at det er et lite vindu rett etter gass hvor GTien vil reagere marginalt bedre. Dette er dog langt mindre enn du tilsynelatende husker, samt at du kraftig overvurderer responsen i GTien på så lavt turtall og såpass høy fart.
Jeg holder faktisk en knapp på GTIen. Disse to motorene er faktisk bortimot identisk. GTIen har høyere kompresjon og er jo bygget for å få MAX ut av motoren uten turbo.
På et veldig smalt register - ja. Det er det som feller denne testen din ganske grundig, nettopp at du er veldig langt utenfor GTiens gode arbeidsområde også... Om du hadde gjort samme testen ifra en hastighet hvor begge bilene ligger med jevnt turtall på 4500 og deretter plutselig pådrag, ville GTiens forsprang faktisk være langt mer tydelig, mindre turbolag til tross.

MR2 turbo har lavere kompresjon, andre kammer og er bygget for ikke bare å tåle påkjenningene av en turbo, men for å fungere best med en turbo.
Det sier seg selv at om man fjerner turboen fysisk så har man en motor som yter MINDRE enn 3S-GE motoren... Og før turboen begynner å spoole, i de aller første sekundene når man ligger i høyt gir og trykker gassen i bånn og har negativt trykk, så VIL faktisk turboen sinke ned motoren litt i forhold til 3S-GE motoren, rett før turboen begynner å mate på med luft over atmosfærisk trykk.. Det er jeg temmelig sikker på..
Du glipper litt her. Du får det til å høres ut som turboen din står parkert inntil du faktisk gasser skikkelig, og først deretter skal spooles opp til maks omdreininger før du får noe kraft i det hele tatt. For det første har turboen din en ganske significant idle-hastighet, den spooles langt ifra helt fra null. For det andre går du forbi GTiens dreiemoment lenge før du lader i nærheten av fullt trykk.

Teoretisk turtallsvillighet (gitt null motstant) vil selvsagt være langt bedre enn i en GTi, både fordi du ikke får noe nevneverdig ladetrykk i det hele tatt, samt at turboen bare er i veien for eksosen. I en virkelig sammenheng dog, der du HAR motstand til å produsere trykk samt skal flytte på en bil, blir det noe helt annet.
Men det er bare en måte å finne det ut på, og det er å TESTE det!

Så kan ikke noen ta å prøve det ut? bare for å se?
Jepp, hadde vært moro det... noen med en GTi i nærheten av kongsberg, så skal jeg godt stille opp jeg (gjerne med to mann i hver bil så vi kan ha en passasjer til å time start etc)

Jeg syntes det blir litt VEL mye svartmaling av MR2 gti her.. det høres jo ut som om det er en drittbil som knapt nok drar under 6000 omdreininger, og det ene og det andre.
Som jeg sa er jeg helt enig i at dette er en smakssak, jeg bare korrigerer deg litt fordi du grovt overvurderer responsen i en GTi og grovt overvurderer effekten av turbolag sammenlignet mot effekten i en GTi...

Faktum er at MR2 GTI byr på like mye kjøreglede som en MR2 turbo, og den er faktisk en UTROLIG sprek bil!
GTien drar helt greit etter t-vis (eller hva nå enn dyret heter) slår inn like over 4K en plass, men under det er det tamme greier.... men ja, dette koker jo ned til smak og behag, er plenty moro med begge deler

Legg innLagt inn:29 jul 2006 00:09
av jumbo
guffen85 skrev:hva dere vet om turbo å gti. suger til mer lærdom her:D hehe.
har frem til ca14-15 august til å besteme meg. men da MÅ jeg ha en bil. å sånn er det bare. håper jo helst det dukker en turbo opp. men kanskje greit å ha en gti i vinter å føle litt på den så slå til med en turbo til våren\sommeren igjen. hakke hatt så sprek bil før og kong vinter kommer jo om noen månder. har ikke kjørt noe særlig med bakhjuls drift heller så må jo lære litt:D
noen som synes dette høres litt fornufftig ut??
Dersom du har begrenset erfaring med bakhjulstrekk (uansett sprek bil eller ei) er GTi helt klart å anbefale, den er helt klart et litt mindre steg å ta og noe lettere å lære i. Et bra triks kan jo være å kjøpe en GTi uten å legge en masse arbeid og penger i den med det første, og evnt bytte til en Turbo senere om du får lyst til det (og det gjør du hehe)

Uansett hva du velger: Dersom du kjøper en MR2 som første bakhjulstrekker du har hatt og skal vinterkjøre bilen, ta for all del god til til å leke på en egnet plass slik at du venner deg til bilen før det går galt ;)

Et par ting å ha i bakhodet: En bakhjulstrekker med midtmotor for generelt veldig bra grep under aks på vinters, sammenlignet med bremselengde. Beregn lav fart og goood avstand til alt foran deg - det meste av andre biler stopper langt fortere enn deg (kombinasjon og litt brede dekk og lav vekt = urk)

Det andre er aks ut av svinger/kryss/rundkjøring.... du finner fort ut at du må avvente pådrag MYE lenger enn fremhjulstrekte biler gjør, med mindre du skal snurre eller ligge bredt overalt :wink:

Ellers er det en annen velkjent effekt som feller en del nye MR2-eiere og det er at man instinktivt går av gassen/bremser om rompe kommer og man er litt uforbedredt. Dette flytter vekta fremover, letter vekt på bakhjula og dermed også grepet. Alt dette bidrar til å gjøre rotasjonen større istedenfor å bidra til å ta inn sladden. Riktigere reaksjonsmønster vil være å forholde seg rolig og fokusere på å styre. Det lengste du skal gå i redusering av gass er å clutche ut. Det eneste tilfellet hvor bremsing egentlig har noe for seg er hvis du allerede har mistet bilen og snurring er uungåelig, hvor du typisk ønsker å enten stoppe bilen eller hvertfall minimere skadene hehe.... GT4CS eller Neemi kan sikkert skrive under på at jeg vet hva jeg snakker om akkurat her haha

Legg innLagt inn:29 jul 2006 00:10
av FireWalk
TVIS systemet er jo der nettopp for å gi mer respons på lavere turtall ved å presse luften fortere inn i motoren. Om man hadde latt TVIS stått åpent hele tiden ville man faktisk endt opp med å få enda mindre respons på lave turtall.

Jeg har jo valgt å modifisere datasprutet mitt til å styre TVIS systemet (aktiverer på 3800 omdreininger) fremfor å koble det ut å la det stå åpent hele tiden.

Du har nok rett i at det er en stund siden jeg kjørte GTI sist.. det var d Neemi sin, og 5. giret i høy hastighet på GTI er vel kanskje ikke ideelt å sammenligne med da den nok er ganske treg der. Og jeg vet at turboen har en bra Idle hastighet, men det krever uansett en del eksos til for å få den opp. Iallefall når man har 50 trim kompressor.


Poenget mitt, som jeg aldri klarer å få frem på noen god måte er jo dette med AT:

Når en mr2 gti og en mr2 turbo kjører etter hverandre, og GTIen ligger først og gir bånn gass, så vil den hele tiden kjøre ifra Turboen ved slik Rykk og napp kjøring, pga at turboen vil ikke kunne reagere like lynkjapt som GTIen med mindre man kjører konstant på høyt turtall og på den måten sikrer seg rask turbo-spool.

Hele poenget er dette med respons, at mens det for de fleste av oss er veldig morsomt med en Turbo med masse krefter, så er det faktisk de som foretrekker NA biler nettopp PGA respons. en blodtrimmet NA bil med 250 hk vil for de aller fleste oppleves mye morsommere enn en tilsvarende turbo bil med 250 hk.... :D

Og ang spørsmålet til gutten som startet tråden vedr. om tankegangen hans var lur:

Jeg vil si den er det!

Jeg syntes vi leser alt for ofte på forumet her tråder som: Jeg vraka bilen i dag!

MR2en har veldig gode kjøreegenskaper, det kan derfor bli lett å tro at man er supermann bak rattet, intil den dagen da det plutselig glipper, og du kolliderer med ræva først.......

Å øve seg med en GTI, spesielt om du skal bruke bilen på vinteren også, FØR du anskaffer Turbo er slettes ingen dum ide!

flere av de som har turbo nå har tidligere hatt GTI som de har krasjet.... dvs lært på den harde måten..

MR2en KAN til tross for sine sportslige egenskaper være litt uforutsigbar på den måten at det sitter noe så SINNSYKT bra, helt til det plutselig slipper uten forvarsel. Det er blant annet det som gjør at bilen er litt mer krevende å kjøre (når det kjøres på grensen) enn biler flest.

Og en Turbo MR2 inviterer i så måte til katastrofe i større grad enn hva en GTI gjør.

Legg innLagt inn:29 jul 2006 00:13
av guffen85
jumbo skrev:
guffen85 skrev:hva dere vet om turbo å gti. suger til mer lærdom her:D hehe.
har frem til ca14-15 august til å besteme meg. men da MÅ jeg ha en bil. å sånn er det bare. håper jo helst det dukker en turbo opp. men kanskje greit å ha en gti i vinter å føle litt på den så slå til med en turbo til våren\sommeren igjen. hakke hatt så sprek bil før og kong vinter kommer jo om noen månder. har ikke kjørt noe særlig med bakhjuls drift heller så må jo lære litt:D
noen som synes dette høres litt fornufftig ut??
Dersom du har begrenset erfaring med bakhjulstrekk (uansett sprek bil eller ei) er GTi helt klart å anbefale, den er helt klart et litt mindre steg å ta og noe lettere å lære i. Et bra triks kan jo være å kjøpe en GTi uten å legge en masse arbeid og penger i den med det første, og evnt bytte til en Turbo senere om du får lyst til det (og det gjør du hehe)

Uansett hva du velger: Dersom du kjøper en MR2 som første bakhjulstrekker du har hatt og skal vinterkjøre bilen, ta for all del god til til å leke på en egnet plass slik at du venner deg til bilen før det går galt ;)

Et par ting å ha i bakhodet: En bakhjulstrekker med midtmotor for generelt veldig bra grep under aks på vinters, sammenlignet med bremselengde. Beregn lav fart og goood avstand til alt foran deg - det meste av andre biler stopper langt fortere enn deg (kombinasjon og litt brede dekk og lav vekt = urk)

Det andre er aks ut av svinger/kryss/rundkjøring.... du finner fort ut at du må avvente pådrag MYE lenger enn fremhjulstrekte biler gjør, med mindre du skal snurre eller ligge bredt overalt :wink:

Ellers er det en annen velkjent effekt som feller en del nye MR2-eiere og det er at man instinktivt går av gassen/bremser om rompe kommer og man er litt uforbedredt. Dette flytter vekta fremover, letter vekt på bakhjula og dermed også grepet. Alt dette bidrar til å gjøre rotasjonen større istedenfor å bidra til å ta inn sladden. Riktigere reaksjonsmønster vil være å forholde seg rolig og fokusere på å styre. Det lengste du skal gå i redusering av gass er å clutche ut. Det eneste tilfellet hvor bremsing egentlig har noe for seg er hvis du allerede har mistet bilen og snurring er uungåelig, hvor du typisk ønsker å enten stoppe bilen eller hvertfall minimere skadene hehe.... GT4CS eller Neemi kan sikkert skrive under på at jeg vet hva jeg snakker om akkurat her haha

ta ser det ut som en gti skal stå i garasjen i løpet av noen uker:D må si meg evig takknemelig på alt dere har skrevet inn her. godt jeg ble medlem å fikk tømt dere for info her:D

Legg innLagt inn:29 jul 2006 00:16
av Andy_Celica
FireWalk skrev:TVIS systemet er jo der nettopp for å gi mer respons på lavere turtall ved å presse luften fortere inn i motoren. Om man hadde latt TVIS stått åpent hele tiden ville man faktisk endt opp med å få enda mindre respons på lave turtall.

Jeg har jo valgt å modifisere datasprutet mitt til å styre TVIS systemet (aktiverer på 3800 omdreininger) fremfor å koble det ut å la det stå åpent hele tiden.

Du har nok rett i at det er en stund siden jeg kjørte GTI sist.. det var d Neemi sin, og 5. giret i høy hastighet på GTI er vel kanskje ikke ideelt å sammenligne med da den nok er ganske treg der. Og jeg vet at turboen har en bra Idle hastighet, men det krever uansett en del eksos til for å få den opp. Iallefall når man har 50 trim kompressor.


Poenget mitt, som jeg aldri klarer å få frem på noen god måte er jo dette med AT:

Når en mr2 gti og en mr2 turbo kjører etter hverandre, og GTIen ligger først og gir bånn gass, så vil den hele tiden kjøre ifra Turboen ved slik Rykk og napp kjøring, pga at turboen vil ikke kunne reagere like lynkjapt som GTIen med mindre man kjører konstant på høyt turtall og på den måten sikrer seg rask turbo-spool.

Hele poenget er dette med respons, at mens det for de fleste av oss er veldig morsomt med en Turbo med masse krefter, så er det faktisk de som foretrekker NA biler nettopp PGA respons. en blodtrimmet NA bil med 250 hk vil for de aller fleste oppleves mye morsommere enn en tilsvarende turbo bil med 250 hk.... :D

Og ang spørsmålet til gutten som startet tråden vedr. om tankegangen hans var lur:

Jeg vil si den er det!

Jeg syntes vi leser alt for ofte på forumet her tråder som: Jeg vraka bilen i dag!

MR2en har veldig gode kjøreegenskaper, det kan derfor bli lett å tro at man er supermann bak rattet, intil den dagen da det plutselig glipper, og du kolliderer med ræva først.......

Å øve seg med en GTI, spesielt om du skal bruke bilen på vinteren også, FØR du anskaffer Turbo er slettes ingen dum ide!

flere av de som har turbo nå har tidligere hatt GTI som de har krasjet.... dvs lært på den harde måten..

MR2en KAN til tross for sine sportslige egenskaper være litt uforutsigbar på den måten at det sitter noe så SINNSYKT bra, helt til det plutselig slipper uten forvarsel. Det er blant annet det som gjør at bilen er litt mer krevende å kjøre (når det kjøres på grensen) enn biler flest.

Og en Turbo MR2 inviterer i så måte til katastrofe i større grad enn hva en GTI gjør.
Ikke for å lage en stoor diskusjon av dette, men en kompis av meg har en st202 (175 hesteren) og jeg har st205 (250 hesteren) + at biln min veier noen 100 kg mere en hans, men han har fortsatt ikke noe bedre bunndrag en meg, hvis vi kjører i byen og han trykker gassen i bunn og jeg legger etter han (f.eks i 3 giret begge 2) må jeg bremse for å ikke kjøre til han.
Men kan være enig i at turboen er litt dø helt opp til ca 2500 rpm, men den er fortsatt mye friskere en gt utgaven!

Legg innLagt inn:29 jul 2006 00:22
av FireWalk
Jeg og kjenner igjen det med snurringa :P Første gangen jeg skulle ligge bredt ut av en rundkjøring på vått føre... Skulle bare ligge litt bredt, men ga for mye gass og plutselig stod jeg den veien jeg kom ifra gitt... :lol:

Har i de senere år perfeksjonert teknikken.

Men må si at å kjøre en MR2 er på INGEN måte identisk med å kjøre en BMW eller annen typisk bakhjulsdrevet bil.disse bilene har motoren fremme og drivhjulene bak. Mye vekt fremme og lite vekt bak. Da er det lett å sladde og leke seg.

Med MR2en derimot får du den berømte "slegge" effekten. Du har mer vekt bak enn fremme, og når den vekten plutselig begynner å røre på seg ut mot siden, da er det veldig vanskelig å stoppe den. Så man må som regel være forberedt på problemet, og begynne å ta skritt for å rette det opp allerede FØR det skjer, m.a.o. Man må VIte akkurat når det skjer.

Dette testet jeg ganske nøye på bane for litt siden, drev og kjørte autoslalom, og hadde noen lange strekninger med lang avstand mellom kjeglene der det var om å gjøre å ha størst mulig fart, og fremdeles klare svingene. Ved å forutse når det slipper, og begynne å kompensere et milisekund FØR det faktisk skjer, så har man full kontroll over ræva. I motsetning til om man venter med å svinge til det faktisk SKJER, da har man ikke sjans, da snurrer man på femøringen. he he.. :lol:

Med gamle BMWer derimot kan man jo spinne rundinger så mye man vil, er jo nesten umulig å IKKE få det til der. :p

Legg innLagt inn:29 jul 2006 00:24
av guffen85
er det stor forskjell på gti med 175hk vs. 156hk. sånn kjøre messig

Legg innLagt inn:29 jul 2006 00:27
av FireWalk
guffen85 skrev:er det stor forskjell på gti med 175hk vs. 156hk. sånn kjøre messig
175 hk kom vel etter 1994, så da har understellet noen små forandringer. Kjøreegenskapene til bilene er så å si identisk, eneste at den nyere versjonen er litt mer forutsigbar ang dette med å slippe på ræva som vi har snakket en del om her. Ellers vil jeg tro de er identiske. De er så å si like kjappe også vil jeg tro. Mener å huske at 175 hk motoren har litt mindre moment enn 156 hk motoren? slik at det veier sånn ca opp i opp..

Legg innLagt inn:29 jul 2006 00:29
av guffen85
FireWalk skrev:
guffen85 skrev:er det stor forskjell på gti med 175hk vs. 156hk. sånn kjøre messig
175 hk kom vel etter 1994, så da har understellet noen små forandringer. Kjøreegenskapene til bilene er så å si identisk, eneste at den nyere versjonen er litt mer forutsigbar ang dette med å slippe på ræva som vi har snakket en del om her. Ellers vil jeg tro de er identiske. De er så å si like kjappe også vil jeg tro. Mener å huske at 175 hk motoren har litt mindre moment enn 156 hk motoren? slik at det veier sånn ca opp i opp..
oki. men må nesten ha 94 eller nyere synes jeg. fant en del nå lette litt i tyskland. er få nyere en 94 i norge virker det som.

Legg innLagt inn:29 jul 2006 00:51
av jumbo
guffen85 skrev:er det stor forskjell på gti med 175hk vs. 156hk. sånn kjøre messig
Nei det er det egentlig ikke, og gjerne i motsatt retning enn man skulle tro.

Første revison (90-91 i japan/euro) hadde sintere understellsoppsett som satt bedre men kom mye hardere når det slapp... dette ble gjort snillere i 92, slipper marginalt tidligere og derfor litt mer håndterbart.... om dette ble videre "forbedret" i 3.rev vet jeg ikke, men er uansett ikke store forskjeller her. Ville uten tvil kjøpt en 3. rev (94+) om du finner en

Legg innLagt inn:29 jul 2006 10:15
av guffen85
hei igjen :P
nå har jeg funnet en turbo også til en fin pris. men er det vrieklig så vanskelig å kjøre den. jeg har aldri kjørt bak hjuls dreven bil på vinter føre før. å ikke at noe spes sprek bil. budre jeg kjøpe den fordet??
mvh kenneth

Legg innLagt inn:29 jul 2006 10:56
av Zepticon
Har lest igjenom hele greia her nå og må bare sia t det er utrolig bra med slike poster som dette.
MR2 er på "biler jeg skal ha" lista mi og kommer sansynligvis til å bli den neste jeg investerer i. Ut fra det jeg leser skjønner jeg at det må bli en GTi som er fra 94+, men hvor nye er det mulig å få tak i dem med rattet på rett side og i strøken stand?

Legg innLagt inn:29 jul 2006 11:05
av aneriks
Zepticon skrev:Har lest igjenom hele greia her nå og må bare sia t det er utrolig bra med slike poster som dette.
MR2 er på "biler jeg skal ha" lista mi og kommer sansynligvis til å bli den neste jeg investerer i. Ut fra det jeg leser skjønner jeg at det må bli en GTi som er fra 94+, men hvor nye er det mulig å få tak i dem med rattet på rett side og i strøken stand?
mener 97 er det nyeste med ratte på rett side. 98 og 99 har rattet på gal side(kun japan), kan jo bygge om men det er dyrt og omfattende.

Legg innLagt inn:29 jul 2006 11:56
av jumbo
guffen85 skrev:hei igjen :P
nå har jeg funnet en turbo også til en fin pris. men er det vrieklig så vanskelig å kjøre den. jeg har aldri kjørt bak hjuls dreven bil på vinter føre før. å ikke at noe spes sprek bil. budre jeg kjøpe den fordet??
mvh kenneth
Vel om du har funnet en turbo du har lyst på synes jeg ikke du skal la deg skremme til å ikke kjøpe den. Bilen oppfører seg ikke som noe villdyr uten at du ber om det, trikset er dog å lære seg å unngå å be om det ubevisst ;)

Den eneste tingen du bør være klar over og som du virkelig bør trene på og lære hvordan funker er turbotrykk... på normale sugemotorer er de fleste vant til at holde jevn gass med jevnt turtall betyr jevnt med krefter til hjula over tid. Dette kan du bli lurt litt av med turbo ettersom bygging av turbotrykk etterhvert betyr at motoren gir mer selv om du holder helt fast gass.

Gjelder samme egentlig uansett hvilken bil du velger: Finn deg en plass og trene. Lær deg hvordan bilen funker før du finner det ut på den harde måten. Synes ikke det skal drives noen store skremselspropaganda i forhold til turbo, kjøre mr2 på vintern uten erfaring med bakhjulstrekk fra før er en overgang man må forholde seg til uansett, og dette betyr langt mer på vintern enn forskjellen i krefter. Dessuten får du deg jo noen måneder uten snø først dersom du handler nå snart...

En annen ting du skal ha i bakhodet - selv om svineriet sitter som et skudd på tørr asfalt, ikke anta at dette er tilfelle så fort det blir vått. Er utrolig mange kortvarige mr2-eiere som har vraket første turene på våt asfalt ;) Gjelder det samme her: Test og lær der det du har tid og plass til å feile uten at det går ille :D

Legg innLagt inn:29 jul 2006 12:00
av guffen85
jumbo skrev:
guffen85 skrev:hei igjen :P
nå har jeg funnet en turbo også til en fin pris. men er det vrieklig så vanskelig å kjøre den. jeg har aldri kjørt bak hjuls dreven bil på vinter føre før. å ikke at noe spes sprek bil. budre jeg kjøpe den fordet??
mvh kenneth
Vel om du har funnet en turbo du har lyst på synes jeg ikke du skal la deg skremme til å ikke kjøpe den. Bilen oppfører seg ikke som noe villdyr uten at du ber om det, trikset er dog å lære seg å unngå å be om det ubevisst ;)

Den eneste tingen du bør være klar over og som du virkelig bør trene på og lære hvordan funker er turbotrykk... på normale sugemotorer er de fleste vant til at holde jevn gass med jevnt turtall betyr jevnt med krefter til hjula over tid. Dette kan du bli lurt litt av med turbo ettersom bygging av turbotrykk etterhvert betyr at motoren gir mer selv om du holder helt fast gass.

Gjelder samme egentlig uansett hvilken bil du velger: Finn deg en plass og trene. Lær deg hvordan bilen funker før du finner det ut på den harde måten. Synes ikke det skal drives noen store skremselspropaganda i forhold til turbo, kjøre mr2 på vintern uten erfaring med bakhjulstrekk fra før er en overgang man må forholde seg til uansett, og dette betyr langt mer på vintern enn forskjellen i krefter. Dessuten får du deg jo noen måneder uten snø først dersom du handler nå snart...

En annen ting du skal ha i bakhodet - selv om svineriet sitter som et skudd på tørr asfalt, ikke anta at dette er tilfelle så fort det blir vått. Er utrolig mange kortvarige mr2-eiere som har vraket første turene på våt asfalt ;) Gjelder det samme her: Test og lær der det du har tid og plass til å feile uten at det går ille :D
høres bra ut:D skal hvertfall informere hva det ble til slutt her.:D