Side 5 av 11

Re: Smegol's MR2 MK3

Legg innLagt inn:05 jun 2009 22:08
av smegol
Takk :D
Da er de nye sparco setene satt inn, med 4pkt seler.

Re: Smegol's MR2 MK3

Legg innLagt inn:24 jun 2009 20:35
av smegol
Etter motorhavari så var det på tide å få ut motoren og bytte blokk, evt. olje pumpe og kam. Har ikke fått kløyva motoren ennå og sett hva som kan brukes eller ikke brukes :D

Re: Smegol's MR2 MK3

Legg innLagt inn:25 jun 2009 20:40
av smegol
Da er girkasse, clutch og svinghjul demontert :D

Re: Smegol's MR2 MK3

Legg innLagt inn:29 jun 2009 19:58
av smegol
Ja da var det siste rest før innbytting :D

Re: Smegol's MR2 MK3

Legg innLagt inn:10 jul 2009 15:16
av smegol
Da er topp og sylinder klar til å sendes til motorverksted, så fort jeg får noen deler fra USA. Toppen skal vaskes/syrebad og bytte ventil fjærer og kamer. Sylinderen skal hones slik at de nye stemplene passer perfekt.

Re: Smegol's MR2 MK3

Legg innLagt inn:13 jul 2009 18:46
av smegol
Da har de nye delene annkommet. Bare å få tak i noen på et motorverksted nå :D

Re: Smegol's MR2 MK3

Legg innLagt inn:02 aug 2009 23:19
av Roye
Hvordan greide du å rase motoren? Piruetter på høyt turtall... :D
Hva ble ødelagt i motoren?

Dyrt med nye deler?

Re: Smegol's MR2 MK3

Legg innLagt inn:03 aug 2009 08:46
av Supramk3turbo
Ja her går det unna :D Hva slags kammer er det du putter oppi nå??

Re: Smegol's MR2 MK3

Legg innLagt inn:03 aug 2009 12:29
av smegol
Roye skrev:Hvordan greide du å rase motoren? Piruetter på høyt turtall... :D
Hva ble ødelagt i motoren?

Dyrt med nye deler?
Jeg har ikke gjort noen ting, får skylde på Toyota. De som har laga en ubrukelig blokk :) Rådelageret var slitt på 1ern eller 4ern. Så det var litt slærk kan du si :D
Alt som har med bil å gjøre er dyrt :D

Re: Smegol's MR2 MK3

Legg innLagt inn:03 aug 2009 12:40
av smegol
Supramk3turbo skrev:Ja her går det unna :D Hva slags kammer er det du putter oppi nå??
Hehe vet ikke det men, er litt kjedelig når man må vente på at folk skal komme tilbake på jobb etter ferien. De fleste motorverkstedene i østfold hadde selvfølgelig ferie samtidig. Men nå har jeg fått levert alt, men må belage meg på å vente i 3 uker før jeg kan få det tilbake ferdig satt sammen(blokka).
Jeg har ikke så veldig mye peil på motor :D men det er kammer fra Crower, Stage 2 Forced Induction Specs are: 272/272 duration, .396/.379 Lift. Det er det eneste svaret jeg kan gi deg :D

Re: Smegol's MR2 MK3

Legg innLagt inn:04 aug 2009 19:25
av daniels
kul bil, vekker oppsikt. hva er koden på lakken??

Re: Smegol's MR2 MK3

Legg innLagt inn:05 aug 2009 20:37
av smegol
Takk :)
Mener at den koden er 8M6. Men den er mer som en base. Jeg fikk lakkert en forskjerm i bare farge koden og det var stor forskjell. Så de måtte scanne en annen del og så lakkere på nytt. Det klarte de pokker meg å gjøre med stylinga også.

Re: Smegol's MR2 MK3

Legg innLagt inn:17 sep 2009 22:15
av smegol
Da har blokka og toppen kommet tilbake. Toppen er planet, slipt ventiler, skiftet ventilstyringer, mira frest seter med ekstra redusering, bytta ventil fjærer, bytta kamaksler. Sylinderene er borret, montert roder, stempler og veivaksel.

Re: Smegol's MR2 MK3

Legg innLagt inn:18 sep 2009 14:15
av Roye
Sweet!
Snakker vi turbo også, eller?

Re: Smegol's MR2 MK3

Legg innLagt inn:18 sep 2009 19:20
av smegol
Jepp, kommer ila vinteren.