Side 5 av 11
Legg innLagt inn:26 jul 2007 15:27
av Helmer
Har bestilt el-glo skiver fra
http://www.speedhut.com nå. Hvit bakgrunn med celica og gt four logoer. Blir tøft det!
Venter også på en 3pod a-stolpe meterholder fra
http://www.gaugepods.com
Hadde en holder for 52mm metere, men måtte selge den grunnet overgang til 60mm. Blir Blitz BLM eksostemp og bensintrykk og Turbosmart E-boost2 turbotrykksregulator og måler i meterholderen, mens oljetrykk og oljetemp skal plasseres over cd-spillern.
Den Turbosmart´en er en fancy sak. Kan programmere turbotrykket i forhold til turtall og gir, styre vanninnsprut, methanol og lystgass.
Den har også digital visning av turtallet i tillegg til turbotrykket.
Shiftlight og varsellampe kan også monteres.
Står litt info her:
http://www.turbosmart.com.au/index.php?id=42
Legg innLagt inn:26 jul 2007 16:01
av guffen85
Legg innLagt inn:01 aug 2007 16:38
av Helmer
Bilder av toppen etter porting. Meget bra jobb! Portinga er utført av Ronny Hagen som bl.a har porta toppen i den nye Gatebil taxi´en.
Legg innLagt inn:01 aug 2007 16:53
av celica_st185
Hvor mye måtte du ut me for portinga og hva ble gjort?
Legg innLagt inn:01 aug 2007 17:00
av Helmer
Hehe, det blei en go pris, mer sier jeg ikke.
Porta innsug- og eksos sia, satte i ventilstyringer i bronse og slipte ventilene.
Legg innLagt inn:01 aug 2007 17:04
av celica_st185
Ok, hvilke kammer skal du bruke ?
Legg innLagt inn:01 aug 2007 17:11
av Helmer
Er det jeg er litt usikker på. Tenkte først jeg skulle bestille fra
http://www.greenline.jp, men de svarer jo aldri, så blir vel fra
http://www.takakaira.co.jp/ istedet. Men jeg ser de har forskjellige løft på kammene. Veit ikke hvem jeg bør ha. Målet er hvertfall over 500hk.
Legg innLagt inn:01 aug 2007 17:17
av celica_st185
må vel bli noen 264 eller 272 kammer da, må ha nye jeg og til vinteren så gi beskjed hvis du fenner noen bra, så kan vi kanskje dele frakta

Legg innLagt inn:01 aug 2007 17:25
av Helmer
Må hvertfall ha 264, men veit ikke hvor høyt løft jeg kan ha.
272 er jeg redd kan bli for mye, har jo ikke tenkt å kjøre med 500hk til daglig akkurat. Men som sagt, dette er jeg ganske usikker på.
Skal si ifra så fort jeg veit hva jeg skal bestille.

Legg innLagt inn:01 aug 2007 17:27
av celica_st185
Gud gudd

Legg innLagt inn:01 aug 2007 18:14
av Larsen
Selv på rundt 500Hk så er 256 kammene ganske gode. Fant en fin test for litt siden som sammenlignet 256,264og 272. Finner den selfølgelig ikke igjen, men ut ifra hva jeg fikk fram av den så var det ikke verdt å gå for 272 fordi økningen av hk på toppen av turtalls skalaen ikke var verdt det du måtte ofre i resten av turtallsregisteret.
Legg innLagt inn:01 aug 2007 18:42
av Helmer
Larsen skrev:Selv på rundt 500Hk så er 256 kammene ganske gode.
Å hva menes med ganske gode? Er vel forskjell på 256 kammer å? Med forskjellig løft osv. Samme med 264 og 272.
Legg innLagt inn:01 aug 2007 20:54
av Larsen
Helmer skrev:Larsen skrev:Selv på rundt 500Hk så er 256 kammene ganske gode.
Å hva menes med ganske gode? Er vel forskjell på 256 kammer å? Med forskjellig løft osv. Samme med 264 og 272.
Ja dette var vel HKS kammer. med lik løft på alle. Med ganske god så mener jeg at du taper veldig lite i toppen av turtalls registeret iforhold til hva du tjenner på mellom registeret.
Legg innLagt inn:01 aug 2007 23:19
av Larsen
Her er ikke 256 kammer med, men det beskriver ihvertfall hva jeg mener.
http://www.cj-motorsports.com/camtest.htm
Her en en sammenligning av 264 og 272, begge lav løft
Fra 3.5K til 5.5K RPM så er det en betydlig forskjel.

Legg innLagt inn:02 aug 2007 17:56
av Helmer
Ser ut som det er mest gunstig å kjøre 264 kammer ja.
Men spørs hva som lønner seg av høye og lave løft da?