Legg innLagt inn:13 des 2006 23:38
Skylar skrev:Jeg har kjørt r-sykkel i tre år.
Kan noen her inne osm kjører sykkel også si sin mening så vi slipper å diskutere dette noe mer?
Skylar skrev:Jeg har kjørt r-sykkel i tre år.
Kan noen her inne osm kjører sykkel også si sin mening så vi slipper å diskutere dette noe mer?
BrennaRacing skrev:Jeg kan aldri tenke meg at en standard V70 (2,0T 180 hk) greier å være i nærheten av å dra fra en MC..Det tviler jeg også på. Så sant ikke det er MC-sjåførens første tur med ny sykkel og nettopp fått lappen så...
Kilgallon skrev:BrennaRacing skrev:Jeg kan aldri tenke meg at en standard V70 (2,0T 180 hk) greier å være i nærheten av å dra fra en MC..Det tviler jeg også på. Så sant ikke det er MC-sjåførens første tur med ny sykkel og nettopp fått lappen så...
Larsen skrev:Høres bra utSkylar skrev:Jeg har kjørt r-sykkel i tre år.
Kan noen her inne osm kjører sykkel også si sin mening så vi slipper å diskutere dette noe mer?
Kilgallon skrev:Men no snakker vi om svingete veger eller rett frem?BrennaRacing skrev:Jeg kan aldri tenke meg at en standard V70 (2,0T 180 hk) greier å være i nærheten av å dra fra en MC..Det tviler jeg også på. Så sant ikke det er MC-sjåførens første tur med ny sykkel og nettopp fått lappen så...
BrennaRacing skrev:Er du verdensmester på sykkel eller no Skylar?? Du snakker som om du ikke har gjort annet hele livet'
BrennaRacing skrev:Jeg kan aldri tenke meg at en standard V70 (2,0T 180 hk) greier å være i nærheten av å dra fra en MC..Hvis man kan kjøre mc skikkelig er jeg nok stort sett helt enig, med mulig unntak av veldig svingete vei hvor bil har bevist store fordeler i forhold til sykkel... nå har ikke jeg heller et dugg erfaring med sykkel så blir bare å forholde meg til kilder for min del, ei heller tror jeg personlig erfaring har mye relevans i denne diskusjonen for noen som helst av oss - jeg tillater meg å betvile at mange her har erfaring med mc racing mot biler i en relevant sammenheng. Litt uskyldig "testing" nå og da gir ikke akkurat noe grunnlag i forhold til denne problemstillingen.
Kilgallon skrev:Nei, ikkje med purken men med kompiser som eg har kappkjørt med.Skylar skrev:Snakker du av erfaring ellerdca skrev:på bane ja...er litt krappere svinger der enn veg...på vanlig riksvei i norge sakl du ha en rå bil for å følge en r sykkel...Rett fram veg uten noen særlige svinger så skal du nok kunne klare å stikke ja.
Men eg sier fortsatt, hvis du er grønn f.eks så skal eg også like å se deg i 250 km\t på en mc.. tror du hadde mistet kontrollen ganske så fort..
Sier ikkje at det ikkje går an å stikke av men det eg sier er at du bør ha litt erfaring på sykkel på å kunne klare det.
Skylar skrev:tjash...erfaring og erfaring...bare man er kald og har litt güts er det nok ikke spes. vanskli... en mc går så jævli at du MÅ ha en helt rå bil for å følge på f.eks.E6....dca skrev:på bane ja...er litt krappere svinger der enn veg...på vanlig riksvei i norge sakl du ha en rå bil for å følge en r sykkel...Rett fram veg uten noen særlige svinger så skal du nok kunne klare å stikke ja.
Men eg sier fortsatt, hvis du er grønn f.eks så skal eg også like å se deg i 250 km\t på en mc.. tror du hadde mistet kontrollen ganske så fort..
Sier ikkje at det ikkje går an å stikke av men det eg sier er at du bør ha litt erfaring på sykkel på å kunne klare det.
Kilgallon skrev:Nei, ikkje med purken men med kompiser som eg har kappkjørt med.Skylar skrev:Snakker du av erfaring ellerdca skrev:på bane ja...er litt krappere svinger der enn veg...på vanlig riksvei i norge sakl du ha en rå bil for å følge en r sykkel...Rett fram veg uten noen særlige svinger så skal du nok kunne klare å stikke ja.
Men eg sier fortsatt, hvis du er grønn f.eks så skal eg også like å se deg i 250 km\t på en mc.. tror du hadde mistet kontrollen ganske så fort..
Sier ikkje at det ikkje går an å stikke av men det eg sier er at du bør ha litt erfaring på sykkel på å kunne klare det.
jumbo skrev:EnigBrennaRacing skrev:Jeg kan aldri tenke meg at en standard V70 (2,0T 180 hk) greier å være i nærheten av å dra fra en MC..Hvis man kan kjøre mc skikkelig er jeg nok stort sett helt enig, med mulig unntak av veldig svingete vei hvor bil har bevist store fordeler i forhold til sykkel... nå har ikke jeg heller et dugg erfaring med sykkel så blir bare å forholde meg til kilder for min del, ei heller tror jeg personlig erfaring har mye relevans i denne diskusjonen for noen som helst av oss - jeg tillater meg å betvile at mange her har erfaring med mc racing mot biler i en relevant sammenheng. Litt uskyldig "testing" nå og da gir ikke akkurat noe grunnlag i forhold til denne problemstillingen.
Dessuten burde kanskje hele diskusjonen være litt meningsløs i seg selv, ønsker man å stikke av så gjør for all del det - hvorvidt det lykkes finner man jo fort nok ut.
dca skrev:Hehe, har du noen gang kjørt litt aktivt med tung sykkel?Skylar skrev:tjash...erfaring og erfaring...bare man er kald og har litt güts er det nok ikke spes. vanskli... en mc går så jævli at du MÅ ha en helt rå bil for å følge på f.eks.E6....dca skrev:på bane ja...er litt krappere svinger der enn veg...på vanlig riksvei i norge sakl du ha en rå bil for å følge en r sykkel...Rett fram veg uten noen særlige svinger så skal du nok kunne klare å stikke ja.
Men eg sier fortsatt, hvis du er grønn f.eks så skal eg også like å se deg i 250 km\t på en mc.. tror du hadde mistet kontrollen ganske så fort..
Sier ikkje at det ikkje går an å stikke av men det eg sier er at du bør ha litt erfaring på sykkel på å kunne klare det.