Legg innLagt inn:09 feb 2007 19:09
vill tro de er bra nok med shims som ligger under bøtta?kan ikke se føre meg att di spretter ut..?
Xlr8 skrev:vill tro de er bra nok med shims som ligger under bøtta?kan ikke se føre meg att di spretter ut..?..if you intend to fit high lift cams as these engines have a habit of spitting out shims at high revs. The revision 3+ cars came with shim under bucket as standard.
Mr2Even skrev:Se linken jeg la ved tidligere i posten. Eller så er det jo bare å høre om det er noen som har en 3sgte 3gen topp liggende.Larsen skrev:OkMr2Even skrev:Ja, fant de der - Road 9,3 i løftTviler på at det er noe vits å bytte verken ventiler eller fjærer. Det sitter 8.5 mm løft orginalt. Det eneste en bør bekymre seg for er vel høye co tall, dårlig kjørbarhet og ujevn tomgang, men 264 kammer er nok helt ok kompromiss med tanke på hva man får igjen. De orginale kammene har 244 grader. Er også greit å ikke sammenligne med turbokammer der 272 kammer ofte er de største kammene.Men bøtter istedet for shim må jeg vel ha? Koster forresten 150kr stk..
Larsen skrev: Se linken jeg la ved tidligere i posten. Eller så er det jo bare å høre om det er noen som har en 3sgte 3gen topp liggende.Hva mente du med å kjøpe en 3sgte 3gen topp ?
Mr2Even skrev:Hvis jeg ikke tar helt feil så sitter det shimless buckets på den orginalt.Larsen skrev: Se linken jeg la ved tidligere i posten. Eller så er det jo bare å høre om det er noen som har en 3sgte 3gen topp liggende.Hva mente du med å kjøpe en 3sgte 3gen topp ?
Mr2Even skrev:Ja men de må vel bestilles spesiellt til hvor stor klaring det er der? Forskjellig fra motor til motorVet det, men da hadde du kanskje sluppet unna med å kjøpe kanskje 2-3 stykker.
Speeder skrev:Jeg kunne sett for meg att en moderator(administrator;))Ikke dumt det..
satt sammen dette til en kortfattet og beskrivende tråd. Uten å fornærme de som har postet i denne tråden selvsagt....
Larsen skrev:Skal vel litt til å få en topp gratis..Mr2Even skrev:Ja men de må vel bestilles spesiellt til hvor stor klaring det er der? Forskjellig fra motor til motorVet det, men da hadde du kanskje sluppet unna med å kjøpe kanskje 2-3 stykker.
Mr2Even skrev:Hvordan er det med stempler visst jeg skulle ha borret opp min 3s-ge fra 2L til 2,2L ? Kunne jeg ha brukt stemplene fra Us utgaven ? Noen som vet om de ville ha passet ?Du kan ikke borre opp den blokka så mye. Meste som jeg vet de normalt borrer opp til er 1mm. MEd 1mm får du vel rund 30-40 cl økning som garantert ikke er merkbart engang. Det som er valig er å bruke 5sfe bunndel med en 3sgte topp. Om det fungerer med 3sge toppen vet jeg ikke men det er godt mulig.
Får man VVT system til 3s-ge motoren ?
Larsen skrev:Å jeg er ikke så sikker på at det ikke vil merkes selv med 1mm borring. Ja, jeg mente å borre opp 1mm og da blir det jo 2,2L, for stemplene til 5sfe er akkurat 1mm større.Mr2Even skrev:Hvordan er det med stempler visst jeg skulle ha borret opp min 3s-ge fra 2L til 2,2L ? Kunne jeg ha brukt stemplene fra Us utgaven ? Noen som vet om de ville ha passet ?Du kan ikke borre opp den blokka så mye. Meste som jeg vet de normalt borrer opp til er 1mm. MEd 1mm får du vel rund 30-40 cl økning som garantert ikke er merkbart engang. Det som er valig er å bruke 5sfe bunndel med en 3sgte topp. Om det fungerer med 3sge toppen vet jeg ikke men det er godt mulig.
Får man VVT system til 3s-ge motoren ?
VVT systemet kom til på de siste mr2ene også kalt beams motor. Hvordan disse er bygd opp vet jeg ikke og det ligger vel generelt lite info på nettet om disse