Side 5 av 6

Legg innLagt inn:09 feb 2007 19:09
av Xlr8
vill tro de er bra nok med shims som ligger under bøtta?kan ikke se føre meg att di spretter ut..?

Legg innLagt inn:09 feb 2007 19:19
av Mr2Even
Xlr8 skrev:vill tro de er bra nok med shims som ligger under bøtta?kan ikke se føre meg att di spretter ut..?
..if you intend to fit high lift cams as these engines have a habit of spitting out shims at high revs. The revision 3+ cars came with shim under bucket as standard.

Nei er vel bare for høyt løft kammer det ser det ut som. Hva er høyt løft egentlig, hvor mye er for høyt ? over 10grader?

Legg innLagt inn:09 feb 2007 19:19
av Larsen
Mr2Even skrev:
Larsen skrev:
Mr2Even skrev:Ja, fant de der - Road 9,3 i løft
Tviler på at det er noe vits å bytte verken ventiler eller fjærer. Det sitter 8.5 mm løft orginalt. Det eneste en bør bekymre seg for er vel høye co tall, dårlig kjørbarhet og ujevn tomgang, men 264 kammer er nok helt ok kompromiss med tanke på hva man får igjen. De orginale kammene har 244 grader. Er også greit å ikke sammenligne med turbokammer der 272 kammer ofte er de største kammene.
Ok :D Men bøtter istedet for shim må jeg vel ha? Koster forresten 150kr stk.. :shock:
Se linken jeg la ved tidligere i posten. Eller så er det jo bare å høre om det er noen som har en 3sgte 3gen topp liggende.
http://www.rossmachineracing.com/3sbucket.html

Legg innLagt inn:09 feb 2007 19:23
av Mr2Even
Ja det er sant. Er det noen forskjell på toppen på rev2 og 3 utover dette? Jeg har vel rev2 eller? ..har 90mod)

Justerbare kamdrev kostet visst forresten rundt 2000,- pr stk :shock: Blir fort 1000kr hk ved trimming av ge

Legg innLagt inn:09 feb 2007 23:03
av Mr2Even
Larsen skrev: Se linken jeg la ved tidligere i posten. Eller så er det jo bare å høre om det er noen som har en 3sgte 3gen topp liggende.
Hva mente du med å kjøpe en 3sgte 3gen topp ?

Legg innLagt inn:09 feb 2007 23:22
av Larsen
Mr2Even skrev:
Larsen skrev: Se linken jeg la ved tidligere i posten. Eller så er det jo bare å høre om det er noen som har en 3sgte 3gen topp liggende.
Hva mente du med å kjøpe en 3sgte 3gen topp ?
Hvis jeg ikke tar helt feil så sitter det shimless buckets på den orginalt.

Legg innLagt inn:09 feb 2007 23:27
av Mr2Even
Ja men de må vel bestilles spesiellt til hvor stor klaring det er der? Forskjellig fra motor til motor

Legg innLagt inn:10 feb 2007 01:04
av Larsen
Mr2Even skrev:Ja men de må vel bestilles spesiellt til hvor stor klaring det er der? Forskjellig fra motor til motor
Vet det, men da hadde du kanskje sluppet unna med å kjøpe kanskje 2-3 stykker.

Legg innLagt inn:10 feb 2007 01:46
av Speeder
Jeg kunne sett for meg att en moderator(administrator;))
satt sammen dette til en kortfattet og beskrivende tråd. Uten å fornærme de som har postet i denne tråden selvsagt....

Legg innLagt inn:10 feb 2007 05:34
av Mr2Even
Speeder skrev:Jeg kunne sett for meg att en moderator(administrator;))
satt sammen dette til en kortfattet og beskrivende tråd. Uten å fornærme de som har postet i denne tråden selvsagt....
Ikke dumt det..

Legg innLagt inn:10 feb 2007 05:35
av Mr2Even
Larsen skrev:
Mr2Even skrev:Ja men de må vel bestilles spesiellt til hvor stor klaring det er der? Forskjellig fra motor til motor
Vet det, men da hadde du kanskje sluppet unna med å kjøpe kanskje 2-3 stykker.
Skal vel litt til å få en topp gratis.. :roll:

Legg innLagt inn:23 apr 2007 13:31
av Mr2Even
Hvordan er det med stempler visst jeg skulle ha borret opp min 3s-ge fra 2L til 2,2L ? Kunne jeg ha brukt stemplene fra Us utgaven ? Noen som vet om de ville ha passet ?

Får man VVT system til 3s-ge motoren ?

Legg innLagt inn:23 apr 2007 16:08
av Larsen
Mr2Even skrev:Hvordan er det med stempler visst jeg skulle ha borret opp min 3s-ge fra 2L til 2,2L ? Kunne jeg ha brukt stemplene fra Us utgaven ? Noen som vet om de ville ha passet ?

Får man VVT system til 3s-ge motoren ?
Du kan ikke borre opp den blokka så mye. Meste som jeg vet de normalt borrer opp til er 1mm. MEd 1mm får du vel rund 30-40 cl økning som garantert ikke er merkbart engang. Det som er valig er å bruke 5sfe bunndel med en 3sgte topp. Om det fungerer med 3sge toppen vet jeg ikke men det er godt mulig.

VVT systemet kom til på de siste mr2ene også kalt beams motor. Hvordan disse er bygd opp vet jeg ikke og det ligger vel generelt lite info på nettet om disse

Legg innLagt inn:23 apr 2007 18:49
av Mr2Even
Larsen skrev:
Mr2Even skrev:Hvordan er det med stempler visst jeg skulle ha borret opp min 3s-ge fra 2L til 2,2L ? Kunne jeg ha brukt stemplene fra Us utgaven ? Noen som vet om de ville ha passet ?

Får man VVT system til 3s-ge motoren ?
Du kan ikke borre opp den blokka så mye. Meste som jeg vet de normalt borrer opp til er 1mm. MEd 1mm får du vel rund 30-40 cl økning som garantert ikke er merkbart engang. Det som er valig er å bruke 5sfe bunndel med en 3sgte topp. Om det fungerer med 3sge toppen vet jeg ikke men det er godt mulig.

VVT systemet kom til på de siste mr2ene også kalt beams motor. Hvordan disse er bygd opp vet jeg ikke og det ligger vel generelt lite info på nettet om disse
Å jeg er ikke så sikker på at det ikke vil merkes selv med 1mm borring. Ja, jeg mente å borre opp 1mm og da blir det jo 2,2L, for stemplene til 5sfe er akkurat 1mm større.

Ingen som vet noe om dette går ?

Legg innLagt inn:23 apr 2007 19:01
av OrIoN89
Er det ikke mulig å kunne sette inn en større NA motor i bilen? Foreksempel en toyota camry motor? v6 med 2xx hp hadde vært kult ;)