Side 5 av 5

Legg innLagt inn:08 nov 2004 19:53
av jumbo
PSSSSSSH!!!


To ord: Fy faen :twisted: :twisted: :twisted:

Legg innLagt inn:08 nov 2004 19:56
av Master
*slå jumbo* :x :roll: :wink:


Når du omsider kommer deg hjem etter å ha kjørt i flere timer må du poste fler pics og gjerne videosnutter av "nybilen". :)

Legg innLagt inn:09 nov 2004 07:10
av jumbo
Skal få tatt noen bilder etterhvert og skalert til de jeg allerede har og. Må bare få ferdig finpussen først. Er litt småpirk som gjenstår, pluss en grundig motorvask :P

Men fytti innigjennom som den motorn går :twisted:

Tror smilet var omtrent like bredt som bilen i går, hehe


BTW: Noen som har forslag til ok løsning for enderør/avslutning på eksos? Helst ikke noe altfor jalla, men må ha på ett eller annet fordi det ene enderøret hadde fått seg en ganske bra smell da bilen ble vraket. Skaden ses veldig godt på noen av de siste bildene under http://www.ankh-morpork.no/mr2/motorbytte1/

Tenkte å sage av enderøret på begge sider etter 90% bøyen, og sette på noe nytt derfra og ut, helst noe som ser ok ut. Blir nok nytt anlegg til sommern uansett, hvertfall om jeg får råd. Kjenner at senking/stiving er høyt på ønskelista også, hehe

Legg innLagt inn:09 nov 2004 14:08
av erling
Bra det ordna seg! :D

Legg innLagt inn:09 nov 2004 16:46
av jumbo
Problemet er at faenskapen gaar altfor bra.... jeg har ikke godt av dette :roll:

Legg innLagt inn:09 nov 2004 17:17
av erling
jumbo skrev:Problemet er at faenskapen gaar altfor bra....
Trodde ikke det gikk an jeg. :P

Legg innLagt inn:09 nov 2004 17:29
av jumbo
Hehe, du har vel rett :)

Legg innLagt inn:10 nov 2004 10:12
av Dalan
Grattis, det var vel kjedelig tenker jeg :P


Ikke for å være noen gledesdreper for folk her, men vær på vakt for sånne i postkassa da.. :shock:
http://www.bilforumet.net/showthread.ph ... adid=54916

Legg innLagt inn:10 nov 2004 11:10
av jumbo
At Toll og avgiftsdirektoratet sender giro på engangsavgift lik det bilen er bremset til i kontroll er en sak. Kan du imidlertid fremvise bilen for kontroll med effekt lik den i vognkortet, evnt avskilte bilen, kan de IKKE kreve inn denne avgiften. Så tar det der med knusende ro :D

Legg innLagt inn:10 nov 2004 16:39
av Christian
jumbo skrev:At Toll og avgiftsdirektoratet sender giro på engangsavgift lik det bilen er bremset til i kontroll er en sak. Kan du imidlertid fremvise bilen for kontroll med effekt lik den i vognkortet, evnt avskilte bilen, kan de IKKE kreve inn denne avgiften. Så tar det der med knusende ro :D
Jepp, men om du leser tråden stoppa de ham og reiste med bilen. Da hjelper det lite å si : "Øyhh, vent litt a, skal bare under motordekslet en tur" :wink:
Dessuten går enkelte av bilene her langt bedre enn de skal uansett :P En org 3gen 3s-gte m/aussie dp kan du holde igjen på 0,3kg, helt til du passerer 4500rpm og den går rett opp i 0.7-0.8kg. :x Testa selv med annen aktuator...

Legg innLagt inn:10 nov 2004 17:00
av Speeder
Christian skrev:
Dessuten går enkelte av bilene her langt bedre enn de skal uansett :P En org 3gen 3s-gte m/aussie dp kan du holde igjen på 0,3kg, helt til du passerer 4500rpm og den går rett opp i 0.7-0.8kg. :x Testa selv med annen aktuator...
Hva er grunnen til dette, hadde det hjulpet med større diameter på wastegate?

Legg innLagt inn:10 nov 2004 18:14
av Master
Dalan skrev:Grattis, det var vel kjedelig tenker jeg :P


Ikke for å være noen gledesdreper for folk her, men vær på vakt for sånne i postkassa da.. :shock:
http://www.bilforumet.net/showthread.ph ... adid=54916
Er vel bare å være rask med å stille på boostcontrolleren så skal vel ikke det der være noe stort problem. Er vel heller sjeldent at man blir huka inn av purken fordi de har mistanke om at bilen din er trimmet. Da skal du blåse forbi purken i 300 i så fall :D

Legg innLagt inn:10 nov 2004 20:37
av jumbo
Godt aa hoere at han som ble tatt faktisk ble tatt inn og bremset. Cluet er vel helt enkelt aa unngaa aa dra for mye oppmerksomhet og oppfoere seg nogenlunde ok i trafikken saa skal det fantastisk mye til at det noen sinne blir noe spoersmaal om hva man har i motorrommet :)

Selv krasj/uhell vil jo normalt aldri vaere noe problem, med mindre man har 100 meter bremsespor foer impact :mrgreen:

Legg innLagt inn:10 nov 2004 21:48
av erling
En annen ting å tenke på er at det er han som har trimmet bilen som skal betale regningen. Så om du jumbo selger bilen din med turbomotoren i, uten å ha betalt avgiften, er det du som skal betale om neste eier blir tatt... Vet om en chippa Audi det skjedde med her i distriktet.. Så det er litt viktig å spesifisere i salgskontrakt at bilen selges med orginal effekt/motor, e.l. :?

Legg innLagt inn:11 nov 2004 07:39
av jumbo
Selge? MR2? Hva f*** er det du snakker om??? :mrgreen:

Men litt mer seriøst - det err (hvertfall for meg) ganske opplagt at det er slik at man som selger har ansvar for at det man oppgir om bilen er riktig, enten man selger den i godkjent/original stand eller ei...

Kommer ikke til å selge bilen før den er klar for skraphaugen uansett, så ikke noe problem i mitt tilfelle.