TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• 89 mr2 targa SC!

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #290737  av ArildM

Har hørt at framskjermene i fra Mr2 også går an å bruke blant mye annet. Var en som ble solgt her for ikke så lenge siden som hadde Golf (3?) skjermer, Mazda 323 passer vist greit. Samme gjør vist Volvo 340 skjermer?

Har hørt at framskjermer i fra Mr2 er bra da, ligner originalen og bredder litt :)
 #290743  av mr2pondus

Høres bra ut. Jeg har helt hette for rust fra innsida. :shock: Må få det helt hundre der.
Skal jeg få dyret på veien før 09 sesongen,må jeg starte snart. :mrgreen:
Arild: Var det forresten du som hadde lekasje rundt de amerikanske lyktene?
Lurte i såfall på hvordan du fikk det tett.
 #290812  av ArildM

Kan få rustsveise min også om du har lyst hehe :)

Ja det er lekkasje rundt lyktene. Skal lete litt kraftig i garasjen i sommer og se om jeg finner låsesylinderen min også skal alt demonteres og monteres på nytt, prøver å legge et lag med sicaflex rundt der det er åpninger. Håper det er i toppen det lekker inn rundt lykene. Hvis det kommer inn på siden eller under så blir det større problem å få tettet tror jeg.

Ikke vært noe problem i det siste så er kun i perioder med svært kraftig regnvær det er noe problem. Tok også ut en tykk tung stoffmatte ut av bagasjerommet, den var seriøst fuktig (tok 1 uke å tørke ute i solsteika) i ettertid tok jeg av trekket oppå matten og la kun dette nedi bake, ser fremdeles bra ut bake med unntak av at jeg har tatt bort fuktsamleren som den tykke matta var.
 #291758  av mr2pondus

Jeg har nye pakninger fra kbox,som jeg håpet skulle gjøre jobben.Om ikke problemet ligger i overkant av lyktene,og lar vannet komme inn de gamle hullene til skiltlysa.
Gikk faktisk å vurderte hele prosjektet mitt,nå som 4agze delen forsvant. :( Men jeg tok fort til fornuften.
Denne bilen forlater ikke Agder! :D
 #291761  av ArildM

Bra! Håper jeg aldri får et snev av fornuft i kroppen og selger Mr2n, hvor sjeldent er det ikke i dag med en bil med følgende kriterier:
Driftsikker = Toyota
Motor bak
Masse moro
Relativt billig i forbruk

Per i dag ingen andre alternativer enn Mr2 :twisted:
 #291762  av SuperZite

mr2pondus skrev:Jeg har nye pakninger fra kbox,som jeg håpet skulle gjøre jobben.Om ikke problemet ligger i overkant av lyktene,og lar vannet komme inn de gamle hullene til skiltlysa.
Gikk faktisk å vurderte hele prosjektet mitt,nå som 4agze delen forsvant. :( Men jeg tok fort til fornuften.
Funka det med disse pakningen? Har kjøpt dem inn, men ikke fått kommet til å bytta dem enda. Da bilen står bare i garasje, bruker den nesten kun til bane kjøring. :-)
 #291811  av mr2pondus

Som du har jeg dem liggende i et skap.Bilen står i 4982 deler. :(
Jeg haper de eliminerer lekkasjen.
Arild har ikke fått dreis på sitt enda.
 #291830  av tettwatt

mr2pondus skrev:Jeg har nye pakninger fra kbox,som jeg håpet skulle gjøre jobben.Om ikke problemet ligger i overkant av lyktene,og lar vannet komme inn de gamle hullene til skiltlysa.
Det er best for deg (på alle måter :wink: ), for det er en utrolig pen bil du har der ja. Det er bare å grave litt i arbeidslyst- og tidslommeboka for å komme seg videre vettu :D
 #292946  av mr2pondus

:D Da var stolene og dørpanelene levert til omtrekking! Nå blir det ku og alcantara for fulle mugger! :D
Sort skinn og rød alcantara.Gleder meg som en nisse i adventstida på å se resultatet! :D :D
Høsten er en fin tid for underverker. Da skal bilen under kniven.
 #294590  av mr2pondus

Da var nye koni bestilt og klare til onsdag :D
Nå er jeg på oppløpssiden når det gjelder deler som skal handles.
Var hos Toyota i dag og ble flådd på to frontdeksel/panel,som sitter under
støtfangeren foran.2300 for to pressa stålplater :evil:
Dette bør bli bra til slutt!! :twisted:
Vedlegg
Kosta flesk! Stygg farge på grunninga og(må jo ha noe å klage over)
Kosta flesk! Stygg farge på grunninga og(må jo ha noe å klage over)
frontpaneler.jpeg (6.8 kiB) Vist 2121 ganger
 #294602  av ArildM

Du er ikke den eneste som opplever å ha blitt flådd av Toyota hehe :)
Skjedd noe mer med omtrekkinga?
 #294608  av mr2pondus

Jeg har ikke hørt noe enda. Det er far til en kollega som gjør jobben.
Tar det innimellom anna arbeid.Bare jeg har det før jul er det ok.
Legger sef ut bilder av det straks jeg har fått dem i hus. :D
Flådd ja! Det er sikkert. Jeg hadde tenkt å fyre til med nye skjørter og,men de koster nesten 7000kr!!! :shock:
Kunne kjøpt meg M3 for det jeg har lagt ut på mr2en min.(Men det er jo ikke en ekte bil) :wink:
 #295111  av mr2pondus

Det er ikke bare en småkorpulent familiefar som i disse dager stripper i varmen. :shock:
Nå er jeg i gang med sisste innspurt på strippejobben før jeg skal få bilen pussa og lakka.
DVS det blir nok september før bilen er heime igjen,men da er det bare kosetid å sette den
sammen igjen. :D
Samt et sett nye lisser!

Jeg har lurt på å la "toppen" av bilen være sort,mens resten blir rød.
Er det noen som har sett utfallet av en slik kombinasjon?
Vedlegg
HÃ¥per disse passer!
HÃ¥per disse passer!
drømmefelg.jpg (454.63 kiB) Vist 1731 ganger
 #295113  av mk1 black limited

Ja, bilen til Arne Rebel var sort øverst og hvit nederst da han kjøpte den.
 #296746  av mr2pondus

Her blir det endringer!! Lørdag morgen letter jeg fra Kjevik,Kr-sand,retning Bergen!
Der står det jeg ikke trodde fantes i Norge. En perle av en Mr2!
Da kan prosjekt være prosjekt,og jeg gjør de lette, men nødvendige modifiseringer på den ny damen.
Gleder meg som en unge på juleaften :D :D :D
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 9