TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Diskusjon rundt bremsing...

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #283150  av mr.ourom

Vi har jo faktisk et bevis i form av bremsepapirene. Greit at det er mange faktorer som spiller inn ved ei bremsing. Du (mr.baloo)går jo ut ifra at dette er helt på jordet. Kom med en beregning foretatt på luftkapasitet til 2jzgte motoren ved 6500rpm og kapasiteten til gt4780 turboen ved 2,2bar. Toppen har 1mm overdim. ventiler, portet og polert. 272 hks kammer, stort plenum.Klarer du å komme med en beregning som virkelig undergraver bremsepapirene blir det jo en diskusjon. Du kommer jo bare med tomme påstander. Og husk! Hold deg for god til å starte med mer pissprat.
 #283151  av cameleon

Det du kan gjøre er enkelt og greit logge deg inn på http://www.supraforums.com og ta en titt på gutta der. Det ligger også tonnevis av dynopapirer som er lagt ut der inne hvor de kjører på 98 octane. Det er også da snakk om supra.
Du har også på off topic delen en fyr som driver å tuner en lamborghini gallardo, og den har også i følge papirene over 1000bhp og kjører også på 98 octane.
så det er enten du som tar utrolig feil med påstandene om at det ikke er mulig å få slike tall med 98 octane, ellers så er 90% av dynoene i statene feil. :)
 #283152  av Mr T

cameleon skrev:Det du kan gjøre er enkelt og greit logge deg inn på http://www.supraforums.com og ta en titt på gutta der. Det ligger også tonnevis av dynopapirer som er lagt ut der inne hvor de kjører på 98 octane. Det er også da snakk om supra.
Du har også på off topic delen en fyr som driver å tuner en lamborghini gallardo, og den har også i følge papirene over 1000bhp og kjører også på 98 octane.
så det er enten du som tar utrolig feil med påstandene om at det ikke er mulig å få slike tall med 98 octane, ellers så er 90% av dynoene i statene feil. :)
Krem... Gallardoen har da strengt tatt en Heilt annen motor.kan ikke sammenlignes på noen som helst måte....
 #283153  av Skylar

Eg bare elsker forum :evil:
Sitter så mange folk som er så tøffe i trynet bak skjermen, men i realiteten er det de som ofte står bak i venne gjengen og alltid venter på at noen andre skal si/gjøre noe. (Kjenner DU deg igjen? ) Jevlige sveklinger, hater folk som dere! Dere minner meg om feigingene som tar det siste slaget på en som allerede ligger nede :evil:

Og en annen ting, eg er 110% sikker på at over halvparten av dere som har svart her inne angående motoren og hk antallet ikkje har peiling på hva som skal til får å få så mye hk ut av en motor.
Jada, dere vet at det må en ny turbo og kanskje noen dyser, stilling der og stilling her, osv osv men det vet jo eg og, men kunne aldrig i verden ha greid noe slik desse guttene holder på med. Kreves enormt mye kunnskap for å gjøre noe slik som desse gjør.

Det kommer også tydelig frem at Mr.Baloo har greie på motor og eg tviler ikkje på hannes utsagn, men så uvitende (som flere andre her) som eg er så tviler eg heller ikkje på den oppgitte effekt, rett og slett fordi eg ikkje kan nok til å uttale meg.

Eg driter forøvrig i om motoren til supraen inneholder 700 eller 900 , bilen kommer sikkert til å gå som ett uvær og er ett rått prosjekt.

Men da er vel eg en av de første (etter baloo) som venter spent på neste måling :)
Lykke til og håper for deres del at dere for ønsket antall av ponnier :wink:

FÃ¥r vel sikkert refs no men vil no takke for at dere leste innlegget mitt.
Var forøvrig hyggelig å hilse på dere igjen ;)

See yah
 #283154  av cameleon

Mr T skrev: Krem... Gallardoen har da strengt tatt en Heilt annen motor.kan ikke sammenlignes på noen som helst måte....
Mr T skrev:Masse biler ja med både 1000 og 2000 hk ute i den store og vide verden,men det skjer ikke på 6500omdr. og heller ikke på 98 oct
Det du skriver her er jo at det er umulig uansett bil. Så da må du jo kunne sammenligne en gallardo med en supra, bmw, eller lada for den saks skyld.

ja det er en helt annen motor. Men du kan også ta en titt på supraforumet når det gjelder supra
 #283156  av Mr T

cameleon skrev:
Mr T skrev: Krem... Gallardoen har da strengt tatt en Heilt annen motor.kan ikke sammenlignes på noen som helst måte....
Mr T skrev:Masse biler ja med både 1000 og 2000 hk ute i den store og vide verden,men det skjer ikke på 6500omdr. og heller ikke på 98 oct
Det du skriver her er jo at det er umulig uansett bil. Så da må du jo kunne sammenligne en gallardo med en supra, bmw, eller lada for den saks skyld.

ja det er en helt annen motor. Men du kan også ta en titt på supraforumet når det gjelder supra
Kom litt feil ut kansje,det eg mente var at det finnes Mangen supraer rundom i den vide og vanke verden med massevis med hk...
 #283157  av hmsilset

Skylar skrev:Eg bare elsker forum :evil:
Sitter så mange folk som er så tøffe i trynet bak skjermen, men i realiteten er det de som ofte står bak i venne gjengen og alltid venter på at noen andre skal si/gjøre noe. (Kjenner DU deg igjen? ) Jevlige sveklinger, hater folk som dere! Dere minner meg om feigingene som tar det siste slaget på en som allerede ligger nede :evil:

Og en annen ting, eg er 110% sikker på at over halvparten av dere som har svart her inne angående motoren og hk antallet ikkje har peiling på hva som skal til får å få så mye hk ut av en motor.
Jada, dere vet at det må en ny turbo og kanskje noen dyser, stilling der og stilling her, osv osv men det vet jo eg og, men kunne aldrig i verden ha greid noe slik desse guttene holder på med. Kreves enormt mye kunnskap for å gjøre noe slik som desse gjør.

Det kommer også tydelig frem at Mr.Baloo har greie på motor og eg tviler ikkje på hannes utsagn, men så uvitende (som flere andre her) som eg er så tviler eg heller ikkje på den oppgitte effekt, rett og slett fordi eg ikkje kan nok til å uttale meg.

Eg driter forøvrig i om motoren til supraen inneholder 700 eller 900 , bilen kommer sikkert til å gå som ett uvær og er ett rått prosjekt.

Men da er vel eg en av de første (etter baloo) som venter spent på neste måling :)
Lykke til og håper for deres del at dere for ønsket antall av ponnier :wink:

FÃ¥r vel sikkert refs no men vil no takke for at dere leste innlegget mitt.
Var forøvrig hyggelig å hilse på dere igjen ;)

See yah
Har ikke svart på denne tråden før,men å kalle folk her sveklinger og å sammenligne å skrive meininga si med å slå noen som ligger nede er ikke særlig fint gjort. Ellers så var det hyggelig å høre fra deg :wink:
 #283158  av Ã¸f

om du og trådstarter aldri har bygget noe motor,er det vel ikke så smart å uttale seg kun på grunnlag på hva dere har "lest" eller "hørt" rundt omkring.derfor spurte jeg om han noensinne har byggd noe. husk på at teori og praksis er to vidt forskjellige ting.
og til deg som kaller folk svekling:
"domming sjøl" :mrgreen:
Mr T skrev:
cameleon skrev:

Kom litt feil ut kansje,det eg mente var at det finnes Mangen supraer rundom i den vide og vanke verden med massevis med hk...
 #283189  av sindrejl

Jaja tullingkritikere, vi snakkast på ACR! (beklager trøndersken): Men æ ska kjør roinnt dåkk å sælg pøls! Med 1.3liter motor :D
 #283217  av celicat23

Tevosupra skrev:HEHE, Å vær sikker på at jg skal benke bilen på 2 benker i år, FOR OG FÅ SLUTT PÅ ALLE IDIOTER SOM PÅSTÅR NOE ANNET TULL.
Det kommer alltid til og være idioter som påstår tull. Det som er overraskende er at EN idiot klarer og lage 5 sider med diskusjon, selv om han bare skriver svada.
 #283221  av Supramk3turbo

Ja, det er helt rått. he he. Men samtidig kommer det frem mye grei fakta for oss som ikke kan så mye om dette. :)
 #283252  av 300ZX

nm = hk * 7120 / rpm
912*7120/6426=1010nm

912*1.1=1003 =ca motorhester

1003*7120/6426=1111nm??

Ser ut som det er 912 motorhester papiret viser, men jeg har regnet feil før.
Dersom de da har vert litt raus med drivverkstapet, ser tallene fort mye mere fornuftig ut:
912*0.8=729rwhp (20% drivverkstap)

Sinnsyke tall uansett om det er 700 eller 900

Edit: Glemte å si at det står 1008 flyweel nm på papiret, og utifra det stemmer regnestykket med 912 motorhk
 #283258  av Tevosupra

300ZX skrev:nm = hk * 7120 / rpm
912*7120/6426=1010nm

912*1.1=1003 =ca motorhester

1003*7120/6426=1111nm??

Ser ut som det er 912 motorhester papiret viser, men jeg har regnet feil før.
Dersom de da har vert litt raus med drivverkstapet, ser tallene fort mye mere fornuftig ut:
912*0.8=729rwhp (20% drivverkstap)

Sinnsyke tall uansett om det er 700 eller 900

Edit: Glemte å si at det står 1008 flyweel nm på papiret, og utifra det stemmer regnestykket med 912 motorhk

Hmmm,det var interessant rengnestykke... :)
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 10