Side 5 av 5
Re: 1jz vs 2jz
Legg innLagt inn:20 okt 2008 09:34
av aneriks
jeg har fjernet den styringen der, og sveiest spjellene i åpen posisjon, så begge turboene sviver hele tiden

Re: 1jz vs 2jz
Legg innLagt inn:20 okt 2008 14:34
av Topaz
Sånn av ren nysjærrighet....åssen er flowen i den støpjerns Y-pipen på 2j`n da? Ser liksom ikke at de gjør noe med den så den er vel kanskje bra som den er i bpu sammenheng?
aneriks skrev:jeg har fjernet den styringen der, og sveiest spjellene i åpen posisjon, så begge turboene sviver hele tiden 
Endrer det effekt kurven, eller gjør du det fordi enkelt=funksjonelt?
Re: 1jz vs 2jz
Legg innLagt inn:20 okt 2008 14:57
av tojo
Konvertering til "true twin"(og forklaring):
http://www.mkiv.com/techarticles/ttc/ttc.htm
Re: 1jz vs 2jz
Legg innLagt inn:20 okt 2008 17:59
av aneriks
jeg gjorde det fordi det var lettere ettersom jeg ikke har komplett ledningsnett og alle bokser og duppeditter... samt jeg skjønte ikke noe av alle de tingene så fjernet så mye jeg kunne.
Re: 1jz vs 2jz
Legg innLagt inn:20 okt 2008 18:07
av TommR
hehe, er nok like enkelt det. Glad jeg ikke skal bruke de twin turboene jeg, er jo utrolig mye "dingser"...

Re: 1jz vs 2jz
Legg innLagt inn:20 okt 2008 18:13
av Supramk3turbo
Ja. vekk med det

Fysj å huff

Re: 1jz vs 2jz
Legg innLagt inn:20 okt 2008 19:02
av TommR
også så mye råere lyd det blir

Re: 1jz vs 2jz
Legg innLagt inn:22 okt 2008 16:40
av Nicolay
takker for svar men jeg er ute etter å hvite hvordan ecu styrer wastegatene også. ser at den ene wastegaten (den bakre) er styrt av en ventil av noe slag og den fremre er styrt direkte av ladeluften, men det går en slange videre til en ventil (lik den som styrer den bakre) og derfra igjen over til innsuget. er dette noen solenoider som er styrt av ecu?
Re: 1jz vs 2jz (2jz spm og info)
Legg innLagt inn:23 nov 2008 04:23
av NISMO
Kaprer tråden din litt nikko...
Jeg lurer på hvilken turbo som kan fungere bra til drifting, IKKE kom med t78 eller lignende. Må ha en turbo som leverer 350-450hk på hjula og som ikke lagger så jævlig. Og så må det være singelturbo pga plassmangel... Hvor kan jeg handle turbo og grenrør
Kommer GARANTERT med fler spørsmål senere. hehe
Re: 1jz vs 2jz (2jz spm og info)
Legg innLagt inn:23 nov 2008 13:11
av Supramk3turbo
http://www.MVPmotorsports.com
http://www.Horsepowerfreaks.com
http://www.rhdjapan.com/
Disse har ihvertfall en del forskjellige kit.
Skal du "bare" ha rundt 450 hester, så kan du jo gå for en ganske liten turbo. En T61 er helt sikkert mere en bra nok.
Er foresten en på finn som skal selge et komplett turbo kitt. Vet ikke helt hva slags turbo, men fungerer sikkert bra nok.
http://www.finn.no/finn/car/object?finn ... .svl=Bilde
Jeg har kjøpt sprut, dyser og bredbånslamda av han.
Re: 1jz vs 2jz (2jz spm og info)
Legg innLagt inn:23 nov 2008 13:19
av NISMO
Supramk3turbo skrev:http://www.MVP-motorsports.com
http://www.Horsepowerfreaks.com
http://www.RHD-japan.com
Disse har ihvertfall en del forskjellige kit.
Skal du "bare" ha rundt 450 hester, så kan du jo gå for en ganske liten turbo. Alt under 60 mm er helt sikkert mere en bra nok.
MVP adressa di er feil. SKal være:
http://www.mvpmotorsports.com
Noen som kan anbefale en turbo som lader tidlig og funker bra?