TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Project IS200 Sport

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #312259  av QuiNlan

Har fartet en del fram og tilbake til Megahjul i det siste. Jeg får bra pris der. Det var da jeg så de, og jeg ble hodestups forelsket i de.

Bilde

Eneste bakdelen er at såvidt jeg vet blir de levert i 18" og ET32, og det kræsjer en del for å si det sånn :(
JEG VIL HA 19" og MINST ET40!!!
 #312305  av Neo

Flotte felger det var det :D .. Men vil fraråde deg og bruke 19" felger, du får ikke full svingradius da og dekkene vil ta i innerskjermene og øddelegge dem..
SÅ må du valse skjermene også, hold deg til 18" da slipper du alt dette :D ..
 #312341  av Zupra

Fine felger !!! :D

men helt enig med NEO hær..
gå for 18" og senk, ser bedre ut tror jeg.

ellers veldig pen bil du har dær... 8)
 #312358  av QuiNlan

Hehe, takker.

Saken er den at. Jeg har alledere kjøpt dekka. Det er 235/35 R19 dekk. Fikk så bra pris hos Tevodekk at jeg følte jeg måtte slå til. Planen var at jeg skulle sette de på forrige sommer. Det ble det ikke noe av.
Har allerede tenkt igjennom problemene som vil oppstå :) Valsing blir det uansett. Kommer nok til å bli mye valsing og, både fremme og bak, sålenge det blir bra. Valsing og spacere ;) Og justering av innerskjermene forran.

Kan legge ut noen bilder av lyktene som jeg ikke har montert ennå. Jeg sitter med en del ubesvarte spørsmål. Den har en eller flere tilkoblinger mer enn den lykta som står på. Ingen av tilkoblingene er like.

Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde

Som dere ser. Den hvite der. Kan hende jeg tar feil men, den hvite er ikke lik som på den som står i bilen. Motoren for justeringa der trenger strøm, det finnes ut ifra det jeg vet ingen strømkabel med den tilkoblinga i bilen. Også er det den lille grå. Jeg vet ikke helt men, det ser muligens ut som at det skal sitte en sikrin eller noe i den? Noen som vet? Slik som jeg tolker det må det en del modding til for å få alt til å fungere, strekking av kabler og sånn. Ikke vet jeg, noen som vet?
 #312380  av Zupra

Dette er xenon lamper regner jeg med..

vis det er tilfellet, så ville jeg stukket innom nærmeste toyota forhandler fått de til og se på hvilke sikringer og evt.
ledninger du trenger til høydejustering og slikt. Be de ta utgangspunkt i f.eks en 2003mod IS200 sportcross evt is300.
finn et regnr på nett. Da kan du sikkert bestille det du evt måtte mangle..

evt ta kontakt med 2fast4u her på forumet. han kan sikkert hjelpe deg.. :D
 #312390  av Neo

såpass, jeg har bestilt nøyaktig samme lykter så deg quilan så jeg får vist samme problemet jeg også:/.. men må da vell gå ann og jukse litt med dette?..
lage seg egne tilkoblinger, ser jeg syner eller er det høydejustering på disse lyktene? :D
 #312403  av QuiNlan

Hehe, det stemmer Neo. Visste ingenting om at de var beregna for Xenon i nærlysa, og at de var auto høydejusterbare når jeg bestilte dem. Plutselig ble de litt mer verdt penga. Kosta tross alt over 4000. Jeg regner med at de bør ha slike tilkoblinger på Toyota eller noe?

Takk for rådet Zupra! :)
 #312420  av Neo

betalte du 4000 kr for dem?.. jeg betalte 2400 kr totalt.. er jo mulig og høre med toyota ja, men ser jo ut så man kan lage egne tilkoblinger her også :D
 #312733  av QuiNlan

Ja, tror det var noe sånt. Litt over 540 dollar eller noe, pluss frakt og moms og toll. Men, fulgte jo med et par ting jeg ikke visste om da, som den automatisk høydejusteringa og HID tilpassinga. Er jo Halo Angeleyes og da, det visste jeg om :)

Den hvite der må vel være ganske grei? Kun +- 12? Den kontakten på den ene motoren er heller litt uviss. Må høre med toyota tenker jeg.
 #313022  av galx

Blir spennende å se hvordan dere løser den "nøtta" med omkoblingene til hovedlyktene. Artig at det begynner å røre seg hos deg igjen QuiNlan, hiv ut noen bilder når du kommer så langt :D
Regner med du har mange planer for gullet ditt fremover nå.

De dekkene du har kjøpt til 19" felgene som du enda ikke har kjøpt - ville ha tenkt meg godt om før jeg gikk til innkjøp av 19" felger.. De som jeg vet har kjørt med 19" hjul på is200, har etterhvert byttet tilbake til 18" pga. bruksproblemer.
Tror du får mer jobb med det enn det er verdt 1" på felgen. Det er også begrenset hvor mye du får valset skjermene fremme og bake + at innerskjermen er du antakelig nødt til å fjerne helt. Men ære være hvis du får det til :wink: , husk at du må antakelig senke bilen enda mer med 19" hjul for at det ikke skal se ut som en rx300. Blir spennende uansett å følge med hva du til slutt velger å gå for. Vi tastest. :mrgreen:
 #313039  av QuiNlan

Blir så mye valsing som mulig ja, dette kommer til å blir gjennomført proffisjonelt, altså ikke jeg, hehe. Kommer til å endre formen på innerskjermene forran. Kommer også til å stive den opp litt til bak. Den er ganske lav bak nå, enda lavere enn på bildene som ligger ute. Tror isåfall jeg må heve den en smule bak når 19" kommer på. Må prøve å få tak i en felg med litt ok innpress. Det meste som jeg syns er tøft har jo innpress på 40 og lavere, lite idéelt.

Planene fram mot sommeren er å få på diffsperre, camCon, omformer til bioetanol (Fuelcat var det visst det het), HID og de lyktene, og dekka med 19", pluss lakkering av grillen og lyktelistene. Er også gira på å få tak i nye tennplugger, høres ut som om det hjelper på litt. Må legge til at manifolden skal kjøles ned med bandasje. Et slikt luftfilter som Neo har frister også! Må prøve å finne en lur løsning slik at luftinntaket slipper å ligge rett over manifolden.

Får desverre ikke påbegynt dette før uti mars. Har heavy expenses i tiden framover da jeg er med på å arrangere danmarkstur for en gjeng på 11 stk, leie hus og sånn. Fikk også et hyggelig innkassokrav i posten, uups. Kjøpte meg også en brukt skiboks forleden som tilsammen med takstativer og alt kom på rundt 7000. Boksen er en Thule Spirit 820, bra saker med andre ord. (nypris for selve boksen: nesten 11000) Denne skal jo brukes på turen var planen, hehe. Litt sånn kjipt mtp bagasjeplass og sånn i bilen min. Så, derfor blir det nok enda litt venting på pinebenken. Gleder meg til sommeren da. Prøve å kontrollere pengebruken, hehe :)
Sist redigert av QuiNlan den 20 jan 2009 22:05, redigert 3 ganger totalt.
 #313040  av QuiNlan

Driver å kikker litt på felger og sånn da.

Her er noen av alternativene jeg står igjen med, eller noe lignende. Helst i 19" :D

Bilde
http://www.streetdesign.no/?id=22870

Bilde
http://www.streetdesign.no/?id=22843

Merk: Jeg kjøper dem ikke igjennom Streetdesign.
 #313131  av inzane2012

den nederste felgen syns jeg var klart tøffest, gir ett mye mer sportslig look enn den øverste :)
 #313170  av galx

Enig med inzane2012. Syns også dem så best ut. Ser det for meg på bilen din ja.