TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Mr2mk1 med 4agze++ (Nye bilder 26 mai)

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #325791  av tettwatt

Ble en liten økt i dag også gitt :P Siden jeg er slaven til trygve som er platearbeideren min fikk jeg morojobben med å slipe rent i hjulkassene for tectyl og annen dritt. Dette har sørget for at jeg ble svart og snyter ut rester av bilen min fortsatt :? Den gode nyheten er at det ble rent og hjulkassene blir sveiset inn neste økt etter dagens tilpasningsarbeid. Fikk også kjøpt meg 4 autogauge målere, oljetrykk, oljetemp, vanntemp og voltmeter, så da mangler jeg bare ladetrykk og turteller(den originale vil ikke virke med den nye motoren) foreløpig.

Utgangspunktet for hjulkassene/hjulbrønnene:

Bilde

Bilde

Ca tre mm tjukt lag med guff inni her, og det smaker ikke spesielt godt :D

Bilde

Her er hjulkassene prøvemontert

Bilde

Bilde

Og nye målere :mrgreen:

Bilde

Skal prøve å ta litt flere bilder av prosessen nå, men det er fort gjort å glemme når man står og holder på. Si i fra hvis det er noe dere ønsker mer bilder av. Hvis noen har innspill er det bare å rope ut også :D Stay tuned for more updates soon 8)
 #325820  av ArildM

Enig, artig å se at det går an å mekke til nye skjermer til Mr2n uten at en må bruke 11k på nye skjermer hos toyota :)
 #326095  av tettwatt

Jo takk, er greit å ha kamerater som kan litt i hvert fall, jeg gjør bare som han peker og sier jeg skal gjøre :D Er moro å se ting ta form, men jeg blir sprø av hvor lang tid tilpasningarbeid tar. I hvert fall når når trygve skal ha alt minst 110% (som selvfølgelig er best til slutt)

Liten update fra dagens korte økt, gikk en del tid på å hente stålplatene i dag men nå har vi i hvert fall nok stål til ett nytt karroseri :D Ellers var det tilpasning av hjulkasse og feste venstre side for godt denne gangen

En stund vurderte vi å bytte til treklosser i steden for felg, men ombestemte oss igjen :P Hjemmelaget plasseringsmal for at alt skal stemme er obligatorisk

Bilde

Så punktet vi alt på plass

Bilde

og resultatet ble ca slik

Bilde

Bilde

I morgen er det ny dag med nye muligheter og mer tilpasning 8)
 #326112  av mr2pondus

Dette er jo bare dritkult! Gøy å se at noen legger liv og sjel i et prosjekt.
Gleder meg til å se denne fly lavt langs norske veier.
 #327005  av tettwatt

Takk for det pondus, gleder meg en smule selv også kan du si, siden det hele eskalerte litt etter å bare fjerne kantrust og sette på glassfiberbuer a la terjen. Har vært mye og jobbet i garasjen, men er ikke alt arbeidet som synes like godt. Her er uansett noen bilder av framgangen.

Lage topplater til nye skjermene

Bilde

Bilde

Min første sveis :D:D

Bilde

SÃ¥ ble det noen fler

Bilde

Så hjørnene bak; Du begynner med en flat plate som til venstre

Bilde

og bøyer den til så den blir som den til høyre

Bilde

og sjekker passform

Bilde

Gjett hvor mr2'n står parkert :D

Bilde

Pga de nye hjulbuene fikk vi ikke bilen ned i dollyene, så de måtte moddes litt

Bilde

Bilde

Så litt stemningsbilder påbilen som den står nå:

Bilde

Bilde

Lukeparkering

Bilde

Og så var det ut i garasjen igjen :D
 #327054  av lexusmann

:shock: :shock:
Snakk om å gjøre det heeelt fra bunnen av???!!! :lol: Stå på, dette blir voldsomt... :wink:
 #327090  av Arne rebel

Dette er virkelig bra blikk arbeid. Spennende å se hvordan en "M3 bredding" vil se ut på en mr2. Jeg vurderte dette selv en gang men valgte den enkle løsningen...
 #327367  av tettwatt

lexusmann skrev::shock: :shock:
Snakk om å gjøre det heeelt fra bunnen av???!!! :lol: Stå på, dette blir voldsomt... :wink:
Takk for det, er alltid hyggelig å høre at arbeidet settes pris på. Jeg hadde egentlig planer om en quick gix og bare kjøre, men fikk klar beskjed at hvis noe først skal gjøres skal det gjøres ordentlig, hvis ikke er det ikke vits i å gjøre det av sjefen (opprettern) :D Så da ble det sånn i steden, noe jeg egentlig ikke angrer på selv om jeg er ivrig etter å få den på veien igjen. Skal legge ut et par bilder av bilen hans for å gi en pekepinn på hvor syk han er, han har t.o.m. lakkert de fleste mutterne og boltene på bilen sin :shock:
Terjen skrev:Se her ja, nå begynner det å ta av... :)
Du har jo satt standarden passe høyt for resten av oss, så da er det bare å kjøre på :D Bare vent til ting begynner å komme sammen, the crazy metal guy har noen flere planer og ideer for denne... :twisted:
Arne rebel skrev:Dette er virkelig bra blikk arbeid. Spennende å se hvordan en "M3 bredding" vil se ut på en mr2. Jeg vurderte dette selv en gang men valgte den enkle løsningen...
Takker, selv om opprettern skal ha rosen. Jeg tror det kommer til å bli sykt kult selv om enkelte kanskje vil synes det blir litt over the top, men smaken er som baken. Visste forresten ikke at 1uzfe var den enkle løsningen her så da har jeg lært noe nytt i dag også :wink:

Ellers har vi kommet ett stykke videre på høyresiden av bilen, men har ikke noen bilder enda, da det er mye det samme som på venstre side. Jobber også med å få luftinntak på begge sider som blir "litt" annerledes en det ene originale. Planene begynner etter hvert å bli klare for rumpa også, blir en litt cleanere look på øvre delen og en amerikansk størrelse bakfanger for å få frem supersize me effekten fra skjermene. Kommer med mer info om resten av bilen etter hvert for å holde spenningen litt oppe, men det kan nok hende at det er flere deler som blir berørt av custombasillen underveis 8)

Har også en utfordring i forhold til felger da de plutselig sitter 8 cm inn i bakskjermen, så hvis noen har noen forslag til fine felger i 10x17 med 0 innpress eller hvor jeg får tak i 8 cm spacere er det supert hvis jeg kan få en heads up :D

(og ja, hvis noen lurte er jeg hekta på bruk av smileys i alle varianter :D :shock: 8) :lol: :wink: :mrgreen: :twisted: :oops: :roll: )
 #327527  av tettwatt

Var en tur i garasjen i dag igjen og fikk pusset og kappet litt videre i kaoset, samt installert min første blanke del i motorrommet 8) Ble en rolig dag hvor vi og fortalte en del skrøner og røverhistorier og tok ting pent. Blir en pause resten av uka da vi begge er opptatt før det blir full fres igjen til neste uke. Fikk også solgt noen felger til plumbo i dag for gi bort pris :wink: Er også dritkult å se at det har blitt liv i mange aw11 prosjekter den siste tiden, spennende og motiverende å se så mange fine prosjekter med forskjellige løsninger på en gang :D

Min nye ekspansjonstank fra biltema

Bilde

Plass til ekspansjonstank

Bilde

Dette varmeskjoldet over eksosen har vel sett sine beste og siste dager tenker jeg

Bilde

Så var det å pusse ren bjelken bak som skal brukes til bakfangerfeste også

Bilde

og ca slik vil toppen av skjermene bli seende ut

Bilde
 #327528  av ArildM

Må kanskje skaffe meg en sånn tank jeg også :)

Blir rått dette! Skjermbredderene mine ble sendt i fra USA i dag, så tror nesten det er kappløp om å få ferdig alle Mk1 prosjektene nå for tiden :mrgreen: Og det er kos 8)
 #327534  av tettwatt

ArildM skrev:Må kanskje skaffe meg en sånn tank jeg også :)

Blir rått dette! Skjermbredderene mine ble sendt i fra USA i dag, så tror nesten det er kappløp om å få ferdig alle Mk1 prosjektene nå for tiden :mrgreen: Og det er kos 8)
Jeg måtte anskaffe meg ny tank, da den forrige var for stor og lokket hadde sprukket, så da var det lett valg. Jeg har ett sett med de datsun 240z bredderne liggende som egentlig skulle brukes her før vi så hvor mye rust det var, hadde jeg visst at du var ute etter skulle du fått de for en hyggelig pris, men litt sent dessverre. Det er et kappløp jeg satser sterkt på at jeg ikke vinner forresten, hver gang jeg spør trygve om vi blir ferdige til tidsfristen himler han med øynene, puster oppgitt ut og sier "vi får se"... Har nok noen timer igjen ja 8)
 #327535  av tojo

Spennende prosjekt,denne kommer til å bli rå. Det er jeg helt sikker på. :D