TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Toyota Soarer 1JZ-GTE driftebil

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #333640  av F.Øksnevad

Takker for kommentarene folkens! Veldig hyggelig å høre :D

Etter å ha vært en uke i Tyrkia på ferie var det rett hjem og klargjøre bilen for den 3. runden av Powerdrift serien. Jeg dro over og var på Rudskogen fra 2. juli til 5 juli. Fredag 3. juli var det masse kjøring og jeg fikk masse trening før det var dags for kvalifisering på lørdagen. Jeg kvalifiserte meg som nr. 2 ikke mange poengene bak 1 plassen. Ting lovet godt og jeg følte jeg hadde funnet en flyt i kjøring. :) Søndags morgning var det regnvær, men det hindret ingen fra å kjøre. Og det hindret heller ingen fra å dunke borti personen foran. For det var akkurat det som hendte med meg og 2 andre når vi kjørte tett opptil hverandre sidelengs i 3 giret på glatt føre og den fremste personen snurrer. :twisted: Var heldig med at jeg kom unna med bare "kosmetiske" skader, så det stoppet ikke kjøringen. I løpet av dagen tørket det opp og når det var klart til finalene i semi-pro var det tørr asfalt. Jeg valgte denne gangen og prøve å kjøre med dekk som var mye breiere enn det jeg pleier, 265 (nye Federal dekk) kontra 225 (slitte halvbrukte dekk) som jeg ellers har kjørt med hele sesongen. Dette resulterte til at jeg hadde mer grep enn bilen klarer og spinne. Jeg endte opp på en 4 plass etter å ha kjørt 1 omkjøring i kampen av 3 plassen. Vil jo alltid vinne siden konkurranseinstinktet slår inn men jeg endte opp med å sitte på mer erfaring enn før, som egentlig er en bedre premie for meg på dette tidspunktet... ;)

Totalt ligger jeg på 2 plass sammenlagt. Jeg har ikke mulighet til å ta igjen personen som er på 1 plass sammenlagt på grunn av at han har vunnet alle 3 rundene, men satser på å holde 2 plassen sammenlagt ut sesongen :) Dette var bare noe jeg drømte om for ikke så lenge siden ettersom dette er mitt første år og jeg har aldri kjørt noen annen form for motorsport før. Dreams do come true!! :)

Det er også en utfordring på den økonomiske siden, siden jeg dekker alt selv. Men hadde det ikke vært for gutta på Tilhenger Spesialisten så hadde dette vært nærmest umulig for meg å få til å gå rundt. Jeg er utrolig takknemlig for den servicen og på den måten de stiller opp hver gang det trengs for meg! Utrolig bra!

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Takker alle gutta som tar bilder... Er morsomt å se i ettertid! :D
Hvis noen sitter på bilder eller film så er jeg takknemlig for det jeg får se :D Bare å legge ut er!

Bilder fra ETTER helga kommer... :) Er mye rot i garasjen for tiden kan du si, men det er bare morsomt å skru og lære mer :D

TilhengerSpesialisten - www.TILHENGER.COM
Bilde
 #333642  av F.Øksnevad

Takker for det :)

FDBoy.no laget en film til meg fra kjøringen i Kristiansand... Dette var mitt første løp! Hadde vel hatt lappen i drøyt 1 måned da tenker jeg :)

Bilde
 #340284  av F.Øksnevad

Takk skal dere ha! Har skjedd en god del i det siste og vært mye opptatt, men noen oppdateringer fra de siste kjørehelgene kommer om ikke så alt forlenge!

Jeg har også den siste uken jobbet sammen med http://www.wattum.org for å få opp en nettside som jeg kommer til å promotere meg som sjåfør, drifting i Norge og mine sponsorer! Foreløbig er det ikke stor å se og lese om, men det skal komme seg etter vært!

http://www.FredrikOksnevad.com

Mvh
Fredrik Øksnevad
 #340376  av StianMK3

Eg e imponerte :) du har tydeligvis talent i ung alder.kule bil og kule kjøring.godt og se lokal folk så satse :D
 #340399  av inzane2012

sterke prestasjoner fra en uten noen erfaring fra motorsport, og lappen er ikke så nøye, den sier ikke noe om du er en dyktig sjåfør, bare at du er god nok til å kunne kjøre på landeveiene ;) hehe...

stå på videre så skal du se at du får 1. plassen ganske fort ;)
 #343270  av F.Øksnevad

Har nå fått glassfiberdørene hjem! De ble utrolig lette og veldig bra.. Har ikke prøvd de på bilen enda da jeg ikke er ferdig med garasjen. Men det er ikke lenge igjen på den heller etter at veggene har fått seg flere malings strøk og litt oppshining ellers ;)

Her er noen bilder av dørene

Form lages
Bilde

Ferdig ytterdel
Bilde

Innsiden og utsiden limes sammen
Bilde

Ferdig resultat
Bilde

Bilde
 #344305  av F.Øksnevad

Da skjer det litt hos meg også siden garasjen er så å si ferdig...

Glassfiberdører måtte skaffes etter at jeg hadde en liten kosestund på rudskogen i sommer med bergenserne ;)

Her er de gamle... kunne nesten tro at bilen ble litt høyere nå etter at disse kom av! Veier en god del ja!
Bilde

Nye er nå tilpasset og montert på begge sider. Mangler bare noen ruter nå til å poppe fast!
Bilde

Bilde

Bilde

www.FredrikOksnevad.com
 #344399  av StianMK3

Tøft ! :)
 #344487  av F.Øksnevad

inzane2012 skrev:lexan eller plexi da?? har dy byttet ut front ruta og? sparer jo en del kg på den og
Jeg får se hva jeg får tak i men det blir noe plastik som skal poppes fast i dørene!

Nei jeg har ikke byttet ut frontruten og kommer heller ikke til å gjøre det, rett og slett fordi det er en stor fordel med god sikt ut frontruten selv om vi ligger sidelengs :P Er flere som har byttet til lexan frontruter i driftemiljøet og samtlige har sagt at de ikke vil anbefale det fordi det blir fort riper når du bruker vindusviskere, selv om du kjøper denne "ripefrie" utgaven... Det er værtfall det jeg har hørt så jeg kommer ikke til å bytte den med det første... Da prioriterer jeg heller side og bakruten først ;)

Takker for tilbakemelding folkens! :)

Jeg ønsker alle en riktig god jul og et godt nytt år! :D Får håpe nissen er snill i år! :mrgreen:
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 10