TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• MR2 som daily driver?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #309892  av hmsilset

Sven skrev:Har vel ikke kommet med noen veldig sterke uttalelser, har jeg det? Svartmale helt???
Virker som om noen tar dette personlig...

Foreslår at vi kommer tilbake til topic jeg, Jeg har fått sagt det jeg ville si.

Anyway, MR2 funker bra som bruksbil :D
Neida, du har ikke svartmalt da.Har vært mange diskusjoner om dette :D

Helt enig sven!Kjører faktisk mr2 om dagen, og går knirkefritt!Piggene flyr om dagen,så er anbefalt å ikke kjøre rett bak meg :)
 #309900  av ReWrite

Hei, her var det mye aktivitet :)

Bilen min er nå helt borte, igjen sitter jeg med et lån klart på 70.000.. noe dyrere enn det vil jeg helst ikke gå. Er vel mulig og finne en god GTI til den prisen.. håper jeg? :)

Den fra Funnemark ser jo som sagt, veldi strøken ut. Hvordan er mr2 uten servo? Et helvete og parkere?
 #309903  av mr2storbrua

Siden det er så lite vekt på fremakselen, er en MR2 uten servo betydelig lettere enn en vanlig bil uten servo. Dersom du står helt stille kan det bli litt tungt å vri på rattet (men ikke like ille som en vanlig bil), men med mindre du nettopp har vært på trening er dette plagsomt.

Merk at uten servo blir bilen lettere, mindre som kan gå galt, og du har mer følelse med underlaget.
 #309907  av inzane2012

jeg har hatt litt tull med at servoen min innimellom detter ut og den blir betraktelig tynger på rattet uten enn med, så etter det har skjedd så vil vertfall ikke jeg ha mr2 uten servo, men det er nå vertfall min smak :) men er nok sikker som det blir sagt at du får mer følelse med underlaget uten servo :) men etter diskusjonen så tror jeg du fint kan se på mr2 som en helt grei bruksbil :) og du finner deg nok garanter en til 70k, eventuellt kan du jo finne deg en litt billigere som du kan skru litt på og gjøre ting litt mer som du vil ha det?
 #309916  av ReWrite

SÃ¥ da er jeg blitt enig med meg selv:

Ser etter MR2 med følgende kriterier:

-MÃ¥ funke
-MÃ¥ koste under 70 lapper
-Må ikke trenget altfor mye påkost for og bli "bra"
-Trenger ikke: Servo, ABS eller Airbag men ser ikke på det som noe negativt!

Da har jeg vel egentlig ikke utelukket så mye.. :)
 #309918  av mr2storbrua

inzane2012 skrev:jeg har hatt litt tull med at servoen min innimellom detter ut og den blir betraktelig tynger på rattet uten enn med, så etter det har skjedd så vil vertfall ikke jeg ha mr2 uten servo, men det er nå vertfall min smak :) men er nok sikker som det blir sagt at du får mer følelse med underlaget uten servo :) men etter diskusjonen så tror jeg du fint kan se på mr2 som en helt grei bruksbil :) og du finner deg nok garanter en til 70k, eventuellt kan du jo finne deg en litt billigere som du kan skru litt på og gjøre ting litt mer som du vil ha det?
En bil med servo som ikke funker blir tyngre på rattet enn en bil uten servo :wink:
ReWrite skrev: -Må ikke trenget altfor mye påkost for og bli "bra"
Foretrekker du å gjøre småplukk selv for å spare litt penger, eller vil du helst ha den i tipptopp stand? Tenker på f.eks. felg/hvite blinklys/cd-spiller.
 #309930  av ReWrite

Gjør gjerne detaljarbeid selv, men når jeg tenker "bra" så tenker jeg drivverket. Kosmetisk så er jeg fornøyd så lenge ikke lakken flasser og rusta har tatt helt overhånd :)
 #309947  av Oddleiv

Jeg har en 91` MR2 GTI som hverdagsbil. Fungerer strålende! Mange ganger på vei til jobb tar jeg meg selv i å tenke hvor fornøyd jeg er med å cruise til og fra jobb i en rød MR2, heller enn en sliten gammel tralle(ingenting negativt om sladdetraller altså, mye moro det..), men det er noe spesiellt med en bil som ser ut som en Ferrari - for dem som er virkelig grønn vel å merke, les bestemor, div. tanter og noen få unger - og allikevel starter og går hver gang du vrir om nøkkelen. Nå er jeg selvfølgelig ekstremt inhabil, men sammenlign linjene med Ferrari 348tb og 355, så skal du se hvor slående like de er.

Jeg er så heldig at det finnes 25 min. med svingete landeveier mellom meg og jobben som jeg må forsere hver dag. Det er ikke mange biler som tilbyr samme kjøreglede til prisen av en MR2. Har holdt unna for alt fra MINI Cooper S til Nissan 200sx S14A på svingete veier. Du har mye å glede deg til....
 #309957  av inzane2012

ReWrite skrev:Kjenner jeg blir helt satt ut når jeg leser slikt!

Gi meg en MR2 nå! :P
var AKKURAT det samme jeg og tenkte når jeg skulle kjøpe meg bil, hadde egentlig ikke lyst på mr2 til å begynne med når det ble snakk om å kjøpe bil, men så såg jeg mange bilder av den, og så filmer på youtube, og såg hvordan den kunne bli med styling og sånt, og da var jeg solgt, og har ikke angret ett sekund siden på at jeg valgte mr2:) synd at toyota ikke vil lage sånne biler lenger :(
 #309959  av JK86

me too. var usikker på kjøp av bil før jeg fikk prøve bilen til en kompis. da jeg satt meg i den mr2 og rulla de første metera og kjemnte at alt passa perfekt så var jeg solgt. framtidige bilbytter nå blir fra en mr2 til en annen eller mulig en supra. vel vel. mr2 er tingen. mr2 er 42 :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: . mr2 er meninga me livet :mrgreen:
 #309969  av JK86

den så jo veldig bra ut da. men gå over den nøye. håper du finner deg en mr2 snart da. misunner ikke følsen av og lengte etter en mr2 :D
 #309970  av ReWrite

Ok, hva må jeg gå over ?

-Oljeforbruk
-Rust i skjermene
-Alt det elektriske
-Foringer i forstilling?
-Lekk Targa-tak

Er det noe mer som er "vanlig" ?
Interiøret virker veldig solid i forhold til alle erfaringer jeg har lest om, så er kanskje ikke så mye og utsette her?
Er skinnsetene noe annerledes enn stoff? Og blir skinn fortere ødelagt?

Er det noen klassiske ulyder når f.eks dynamo eller noe annet er på vei ut?
 #309971  av Sven

ReWrite skrev:Ok, hva må jeg gå over ?

-Oljeforbruk
-Rust i skjermene
-Alt det elektriske
-Foringer i forstilling?
-Lekk Targa-tak

Er det noe mer som er "vanlig" ?
Interiøret virker veldig solid i forhold til alle erfaringer jeg har lest om, så er kanskje ikke så mye og utsette her?
Er skinnsetene noe annerledes enn stoff? Og blir skinn fortere ødelagt?

Er det noen klassiske ulyder når f.eks dynamo eller noe annet er på vei ut?
Hyling fra dynamo er faktisk ikke så uvanlig. Er fort gjort å søle litt olje nedi der og da treffer det gjerne dynamoen. Så det er lurt å sjekke. Ellers er dette en Rev. 1. Bare så du er klar over det :wink:
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8