TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Ny Lexusmodell

• Diskusjon og spørsmÃ¥l om Lexus
Diskusjon og spørsmål om Lexus
 #378012  av Geir

Selger fortalte meg at det var levering i juni dersom man bestilte NÃ….
 #378483  av sotevik

Geir skrev:Selger fortalte meg at det var levering i juni dersom man bestilte NÃ….
Selger ringte i dag.Bilen kommer i Mars.Før demobilene.Nå gjenstår det å se hvor mye jeg får i innbytte for Celicaen.
 #378484  av Geir

sotevik skrev:
Geir skrev:Selger fortalte meg at det var levering i juni dersom man bestilte NÃ….
Selger ringte i dag.Bilen kommer i Mars.Før demobilene.Nå gjenstår det å se hvor mye jeg får i innbytte for Celicaen.
Grattis!

Selv skal jeg selge før jeg bestiller. Forrige gang kjøpte jeg før jeg hadde solgt, og det ble stressende...hehe.
 #378492  av lexusmann

sotevik skrev:
Gratulerer!! :D
Du må få ut en bråta med bilder... :wink:
 #380238  av Julebrus

Håper ikke Lexus begynner og lage billigere biler for og få salgtallet opp :( . Det hadde jo ikke vært morsomt og se en Ferrari i vær sving, samme med Lexus. Liker biler som bruker mye suppe, men kul bil :D
 #380239  av pekle

Sjølvsagt gjer dei det - dei skal tene meir pengar og da må dei få fotfeste i Europa. Her ligg volumet i mindre bilar. Sjølv om dei har lagd LFA så er ikkje det for å konkurrere med Ferrari, det er for å ha ein halo-bil for å selge meir av dei mindre.
 #380245  av Julebrus

pekle skrev:Sjølvsagt gjer dei det - dei skal tene meir pengar og da må dei få fotfeste i Europa. Her ligg volumet i mindre bilar. Sjølv om dei har lagd LFA så er ikkje det for å konkurrere med Ferrari, det er for å ha ein halo-bil for å selge meir av dei mindre.
Etter min mening kan ikke Italienere lage biler. Dem er kanskje raske, men Ferrari,lamborghini og maserati detter bare fra hverandre etter liten tid.
LFA ble jo laget for at lexus skulle vise frem teknologi, kvalitet og muskler. for andre bilprodusenter og gå i strupen på italienske superbiler og Tyske.
Italienere kan holde seg till Spaghetti etter min mening da :D
Hadde det vært like mange Lexuser som BMWer, hadde det ikke vært like morsomt og eie en. Det er dette jeg er litt redd for :roll:
 #380252  av pekle

Tja, når eg får råd skal eg ha ein Ferrari. Men klart, dei er dyre i drift, så det blir nok ikkje i år :P Uansett er ikkje bilkjøp i denne kategorien rasjonelle. Lexus har nok som langsiktig mål å komme i ein liknande posisjon i Europa som dei har USA. Der er dei større enn alle dei tyske premiumbilane. I stor grad pga. ES, ein bil som ikkje har sjans i Europa, dermed må dei finne på noko nytt. Om Lexus får det som dei vil bør du nok starte å sjå deg om etter eit nytt merke ;)
 #380255  av Julebrus

pekle skrev:Tja, når eg får råd skal eg ha ein Ferrari. Men klart, dei er dyre i drift, så det blir nok ikkje i år :P Uansett er ikkje bilkjøp i denne kategorien rasjonelle. Lexus har nok som langsiktig mål å komme i ein liknande posisjon i Europa som dei har USA. Der er dei større enn alle dei tyske premiumbilane. I stor grad pga. ES, ein bil som ikkje har sjans i Europa, dermed må dei finne på noko nytt. Om Lexus får det som dei vil bør du nok starte å sjå deg om etter eit nytt merke ;)
Tror Lexus får problemer med det, husk at veldig mange ser på Lexus som en toyota som Toyota bare har bare har klistra Lexus logo på.
Det er mulig men det kommer til og ta lang tid till og få folk til og skifte mening, om at Toyota er bedere en mercedes og BMW. Noe jeg har forstått 8)
 #380257  av pekle

Det tek tid men når Europa kjem seg over denne dieselpsykosen og Lexus får litt breiare utval kan det nok endre seg. Lexus blir neppe størst men mykje større enn i dag.
 #380321  av 2fast4u

pekle skrev:Det tek tid men når Europa kjem seg over denne dieselpsykosen og Lexus får litt breiare utval kan det nok endre seg. Lexus blir neppe størst men mykje større enn i dag.
Den tiden kommer fortere enn du aner. :)

:wink:
 #380324  av pekle

Håpar inderleg det, er lei av å bli vekka av VAG-rakleverket til naboen (A6, pumpedysediesel) :|
 #380349  av Julebrus

pekle skrev:Håpar inderleg det, er lei av å bli vekka av VAG-rakleverket til naboen (A6, pumpedysediesel) :|
På sommern vekker nabon min meg vær morra kl 6, med sin Pontiac Trans Am 1976/77. Blir ikke bedere når han skal rusen vær gang :evil:
 #381358  av Geir

Tør å påstå at Dinside kjørte bilen litt feil. Det går an å ta kontrollen over CVT-kassen, men det er også lett å havne i "stressmodus".

Prøvekjørte Aurisen for en stund siden, og den virket veldig glad i å skrike og skråle på høyt turtall, men etterhvert som tiden gikk ble jeg godt kjent med den og da var det ikke noe problem å komme opp verken i bakker eller fart uten å ha høyt turtall hele tiden. TIdligere har jeg hørt folk si at det å kjøre hybrid er litt annerledes, og ja, det er det.

Det er ikke mye minuser med denne bilen. Handler du bil i dette segmentet er det, som også Dinside såvidt er innom, ikke bagasje- og bakseteplass som betyr mest. Det er plass og cvt den ryker på, men ingen av de to ødelegger mitt inntrykk.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 10