Side 5 av 29

Re: MR2 mk 1 AGTE

Legg innLagt inn:30 sep 2010 09:47
av ArildM
Blir TRANGT opp i mot branveggen din :mrgreen: 8)

Re: MR2 mk 1 AGTE

Legg innLagt inn:30 sep 2010 16:09
av MR2i
Nja.. vet ikke enda..
Innsugsporten på turboen står 180 grader feil der, så den ytre perimeteren blir 5 cm mindre enn du ser der. :)
Motoren blir testplassert i bilen på mandag.. den som lever får se.. hehe..

Jeg ble lovet av turbomotor.dk at det ikke skulle være noe problem.. stoler på han... :)

Re: MR2 mk 1 AGTE

Legg innLagt inn:30 sep 2010 17:46
av ArildM
Blir spennende å høre hvordan det går.
Med et såpass budsjett burde det jo bli bra 8)

Re: MR2 mk 1 AGTE

Legg innLagt inn:30 sep 2010 19:10
av MR2i
Ja, du sier noe..
Kommer aldri til å kunne selge denne.. Får aldri igjen pengene.. hehe..
Men har faktisk vurdert å gi beng i BT og reise direkte til TÜV og få den godkjent der først.
Så ta en runde med BT etterpå..

Hva mener folket?

Re: MR2 mk 1 AGTE

Legg innLagt inn:30 sep 2010 20:51
av ArildM
For å få TüV må du vel bygge to eksemplarer, et som de får gleden av å krasje og så et annet et som da blir godkjent hehe. Neida det gjelder vel bare for typegodkjenning. Tror du virkelig at du får godkjent dette da? :?

Re: MR2 mk 1 AGTE

Legg innLagt inn:30 sep 2010 21:47
av MR2i
Alt går med nok penger tror jeg.
Blir litt prinsipp i sakene også.
Og om jeg får et eksemplar godkjent, så tror jeg det vil gjøre ting utrolig lettere for andre etter meg.
Men skal ikke satse på 300+ hk hos TÜV. Tror det blir for voldsomt.
Men 210 hk eller noe (symbolsk å havne over 200)

Det er derfor jeg ønsker å få dokumentert så mye som mulig, og bruke et godkjent verksted for å gjøre jobben.
Og at alt skal være veldig godt håndverk. Gjennomført.

Re: MR2 mk 1 AGTE

Legg innLagt inn:01 okt 2010 14:36
av ArildM
Dette høres veldig bra ut :) Holdningen med at det er kun penger det stanser på er nok den eneste holdningen som vil gjøre godkjenning av et slikt prosjekt mulig :? Jeg krysser fingrene!

Re: MR2 mk 1 AGTE

Legg innLagt inn:01 okt 2010 18:54
av MR2i
Skal bare kjøre inn motoren i høst før jeg parkerer den for vinteren.
Så skrive søknaden om ombyggingen. Så får man ta diskusjonen utover vinteren/våren mens bilen blir ferdigstilt..

Re: MR2 mk 1 AGTE

Legg innLagt inn:06 okt 2010 19:51
av MR2i
Motoren ble satt inn i bilen i går.
Og som ArildM nevnte; det ble ALT for trangt for turboen.

Grenrøret passet ikke i det hele tatt. Som jeg ble lovet av turbomotor.dk.
Og oljefilter "flytte-kittet" passet heller ikke.
Foto0001a.jpg
Foto0001a.jpg (239.97 kiB) Vist 886 ganger
Jeg må prøve å få tak på en sandwichplate som har uttak på siden i steden for den jeg har nå.
Har prøvd å lete litt i Norge, men har foreløpig ikke funnet noen.
Tips mottas med takk.

Vi tenkte vi skulle starte opp denne uken, men det ser dårlig ut.. :(

Motoren er på benken igjen og vi har kappet ut en halvmåne av grenrøret og bøyd dette 4 cm inn mot blokka.
Ble nå perfekt plass foran og bak. I morgen skal vi få sveiset grenrøret på plass på braketten igjen.
Men vi fikk en fordel til med å gjøre denne endringen; bedre plass rundt fordeleren. Blir ikke så voldsomt varmt for den nå.

Re: MR2 mk 1 AGTE

Legg innLagt inn:06 okt 2010 22:12
av ArildM
Told you :D
Neida, men dette er da bare små hindringer på vei mot noe stort :)

Re: MR2 mk 1 AGTE

Legg innLagt inn:07 okt 2010 00:28
av MR2i
ArildM skrev:Told you :D
Neida, men dette er da bare små hindringer på vei mot noe stort :)
Jeg er evig optimist inntil det motsatte er bevist.. :)

Re: MR2 mk 1 AGTE

Legg innLagt inn:11 okt 2010 10:13
av celica_st185
MR2i skrev: Jeg må prøve å få tak på en sandwichplate som har uttak på siden i steden for den jeg har nå.
Har prøvd å lete litt i Norge, men har foreløpig ikke funnet noen.
Tips mottas med takk.

Ikke i norge da, men bestillte hvertfall min herfra

http://www.hrpworld.com/index.cfm?tpc=O ... n=category

Re: MR2 mk 1 AGTE

Legg innLagt inn:11 okt 2010 15:52
av MR2i
njaa.. usikker..
Eneste måtte være denne: http://www.hrpworld.com/index.cfm?tpc=C ... on=product
Men tror jeg løser det ved å lage mine egne 90 graders "kne" som har kneet helt inntil adapterplaten jeg har nå.. Med låsemutter slik at jeg kan få den vinkelen jeg vil selv på selve uttaket.

Skal sjekke med han mekanikeren min i kveld...

Re: MR2 mk 1 AGTE

Legg innLagt inn:11 okt 2010 18:41
av ErikG
Hvordan bolt brukte du til å feste sandwich plata til blokka?

Ser ut som dette blir et humor prosjekt.

Re: MR2 mk 1 AGTE

Legg innLagt inn:11 okt 2010 18:47
av MR2i
Fulgte med et par overganger. Måtte bruke 2 av de.. dette er noe universalgreier...

Humorprosjekt?