Side 5 av 27
Re: Tom's 91 3S-GTE Update 31.08.10 - TRD has arrived!^^
Legg innLagt inn:01 sep 2010 22:25
av mr2storbrua
Du har airbag originalt ja, da er det nok ikke noe problem...
Er ganske sikker på at det ikke fulgte med på mine, kan sjekke i morra om jeg husker det...
Re: Tom's 91 3S-GTE Update 31.08.10 - TRD has arrived!^^
Legg innLagt inn:01 sep 2010 22:34
av Toms_3S-GTE
Du har airbag originalt ja, da er det nok ikke noe problem...
Er ganske sikker på at det ikke fulgte med på mine, kan sjekke i morra om jeg husker det...
Jepp, burde gå fint det
Ja gjør det

Re: Tom's 91 3S-GTE Update 31.08.10 - TRD has arrived!^^
Legg innLagt inn:02 sep 2010 13:18
av magnesmurf
Forskjellen mellom denne filmen og vanlilg sotefilm er at denne er en god del "seigere", da den er laget for å holde vinduet samlet i en kollisjon. Med andre ord er den veldig vanskelig å lage rifter i, i motsetning til vanlig sotefilm.
De fleste vedrifter som driver med vindussoting vil også ha en slik gjennomsiktig film de kan skaffe. Selvfølgelig ser soting bedre ut, men da får man garantert problem på eu og med politiet. (hvertfall hvis man påfører slik film på sideruter foran.
Re: Tom's 91 3S-GTE Update 31.08.10 - TRD has arrived!^^
Legg innLagt inn:02 sep 2010 15:35
av Toms_3S-GTE
Forskjellen mellom denne filmen og vanlilg sotefilm er at denne er en god del "seigere", da den er laget for å holde vinduet samlet i en kollisjon. Med andre ord er den veldig vanskelig å lage rifter i, i motsetning til vanlig sotefilm.
De fleste vedrifter som driver med vindussoting vil også ha en slik gjennomsiktig film de kan skaffe. Selvfølgelig ser soting bedre ut, men da får man garantert problem på eu og med politiet. (hvertfall hvis man påfører slik film på sideruter foran.
Syntes det høres veldig bra ut jeg, må få lest litt mer om det osv. Skulle man ønske soting går det jo ann å smelle denne på utsiden igjen sikkert

Re: Tom's 91 3S-GTE Update 31.08.10 - TRD has arrived!^^
Legg innLagt inn:02 sep 2010 20:17
av Toms_3S-GTE
Gikk litt lettere amok hos RPM-garage idag!
Ett sett sidevents som "splitter'en" skal modifiseres vekk på:

Ett sett sidevents som "splitter'en skal modifiseres vekk på og "Type "B" Side Intake Vents" blendes inn på:

Slik ser Type "B" Side Intake Vents'ene ut:

Snorkel be gone!:

Røde triangler bak:

3 stk emblemer:

Midt-konsoll for modifisering:

Midt-konsoll dersom første skulle gå at skogen(75$ per stykk så

)

Baklykter og midtpanel med ryggelys dersom bt skulle bestemme seg for å være vanskelige. Ett av settene med baklys blir prosjekt for led-belysning:

Ny air-condition kontroll da den andre er slitt ned mellom lakkeringen:

Re: Tom's 91 3S-GTE Update 02.09.10 - Gikk amok hos RPM Gara
Legg innLagt inn:02 sep 2010 20:33
av inzane2012
du har samma planen for side inntaka som jeg har tenkt på i noen år nå

du har vertfall den rette "driven" og jeg kommer vertfall til å følge spent med

Re: Tom's 91 3S-GTE Update 02.09.10 - Gikk amok hos RPM Gara
Legg innLagt inn:02 sep 2010 20:38
av Toms_3S-GTE
du har samma planen for side inntaka som jeg har tenkt på i noen år nå
du har vertfall den rette "driven" og jeg kommer vertfall til å følge spent med
Hehe, ja er spent på hvor pent det blir med de intaka da, derfor jeg bestilte 2, slik at jeg kan velge de jeg liker best til bilen min og selge de andre
"Driven" er det, men må snart få avlagt verkstedet mitt ett besøk og få gjort noe også

også må jeg krangle med Toyota/ importør og BT om godkjent ombygging fra rev 1 til rev 3

Også må jeg bruke penger på litt heftigere motor deler, så tror nok prosjektet kommer til å gå litt saktere etterhvert som kontoen blir smalere

Re: Tom's 91 3S-GTE Update 02.09.10 - Gikk amok hos RPM Gara
Legg innLagt inn:02 sep 2010 20:47
av inzane2012
sikkert like greit å drite godkjenninga, for om du har orginal turbo, den med 205hk eller hva det var i den motoren til den med 245hk, og di finner ut at di skal sjekke bilen på rulle, så vil di nok sikkert få opp mer enn det som står oppgitt i vognkortet

Re: Tom's 91 3S-GTE Update 02.09.10 - Gikk amok hos RPM Gara
Legg innLagt inn:02 sep 2010 21:33
av Toms_3S-GTE
sikkert like greit å drite godkjenninga, for om du har orginal turbo, den med 205hk eller hva det var i den motoren til den med 245hk, og di finner ut at di skal sjekke bilen på rulle, så vil di nok sikkert få opp mer enn det som står oppgitt i vognkortet
Ideen var jo boost control og ecu med 2 forskjellige maps da "stock" og "performance", så skulle de sjekke den på rulle så var det en tast der og litt vriding der, også var bilen "orginal" gitt

Re: Tom's 91 3S-GTE Update 02.09.10 - Gikk amok hos RPM Gara
Legg innLagt inn:02 sep 2010 23:59
av stianøverland
så lenge det er en orginal turbo så kan du i prinsippet, presse så mye du bare orker uta den, så lenge du bruker en 3s-gte blokk.
norge har kjøpt en rull som ikke er godkjent for hk målinger, de må derfor demontere motor og sette den i egen benk for å finne hk. og det kan du tro de gidder
men har du ombygget turbo, så er det værre for da er det plutselig noe der, som ikke skal være der
Re: Tom's 91 3S-GTE Update 02.09.10 - Gikk amok hos RPM Gara
Legg innLagt inn:03 sep 2010 15:12
av Toms_3S-GTE
så lenge det er en orginal turbo så kan du i prinsippet, presse så mye du bare orker uta den, så lenge du bruker en 3s-gte blokk.
norge har kjøpt en rull som ikke er godkjent for hk målinger, de må derfor demontere motor og sette den i egen benk for å finne hk. og det kan du tro de gidder
men har du ombygget turbo, så er det værre for da er det plutselig noe der, som ikke skal være der
Eneste grunnen til at jeg igrunn vil ha det i papirene er det at hvis jeg skulle bli utsatt for en ulykke. Så blir det vel "min feil" uansett hvor mye den andre bilen hadde skylda, så lenge min bil ikke er godkjent osv?
Re: Tom's 91 3S-GTE Update 02.09.10 - Gikk amok hos RPM Gara
Legg innLagt inn:03 sep 2010 19:19
av inzane2012
nja, eneste grunnen til at det kan bli ett problem er vel om DU faktisk er skyld i ulykken, om du bli påkjørt av en som bryter vikeplikta så tviler jeg på at politiet eller noen andre kommer til å sjekke om motoren i bilen din er orginal motor...
og så lenge du har vognkortet ditt i orden så burde det ikke bli noe problem...
Re: Tom's 91 3S-GTE Update 02.09.10 - Gikk amok hos RPM Gara
Legg innLagt inn:03 sep 2010 19:24
av Toms_3S-GTE
nja, eneste grunnen til at det kan bli ett problem er vel om DU faktisk er skyld i ulykken, om du bli påkjørt av en som bryter vikeplikta så tviler jeg på at politiet eller noen andre kommer til å sjekke om motoren i bilen din er orginal motor...
og så lenge du har vognkortet ditt i orden så burde det ikke bli noe problem...
Men vognkortet ER jo ikke i orden, om jeg har en rev.3 i når det skal være en rev.1 motor

Neida tviler på at de hadde sjekka det, men det hadde jo vært jævli typisk at de faktisk hadde sjekket det om noe skulle skje og da

Re: Tom's 91 3S-GTE Update 02.09.10 - Gikk amok hos RPM Gara
Legg innLagt inn:03 sep 2010 19:28
av inzane2012
nei, teknisk sett er det vel ikke det, men som sagt så om du setter rev3 motoren i, og f.eks måler hk, så tror jeg ikke du kommer over det som står i vognkortet, og det er vel en regel som sier at du kan øke hk med 15% av det som står oppgitt i vognkortet...
men burde vel ikke vere så vanskelig å få gorkjent motorbyttet på din siden den er orginal turbo fra før av da

bare håper du ikke kaster bort mye tid, energi og penger på noe du kanskje ikke har brukt for

Re: Tom's 91 3S-GTE Update 02.09.10 - Gikk amok hos RPM Gara
Legg innLagt inn:03 sep 2010 19:52
av Toms_3S-GTE
nei, teknisk sett er det vel ikke det, men som sagt så om du setter rev3 motoren i, og f.eks måler hk, så tror jeg ikke du kommer over det som står i vognkortet, og det er vel en regel som sier at du kan øke hk med 15% av det som står oppgitt i vognkortet...
men burde vel ikke vere så vanskelig å få gorkjent motorbyttet på din siden den er orginal turbo fra før av da
bare håper du ikke kaster bort mye tid, energi og penger på noe du kanskje ikke har brukt for
Jeg vil ha mitt på det tørre når det gjelder slike ting. Jeg kan jo eventuelt sette inn en rev.3 motor og skru ned ladetrykket, slik at jeg havner på 205 hk og få godkjent dette, for så å skru opp ladetrykket osv etterpå igjen

er bare selve motor byttet jeg vil ha godkjent i vognkortet. Det å skru ned ladetrykket og eventuelt bytte ecu/map på ecu er jo noe man rekker å gjøre før noen får sjekket det uansett
Nei, jeg mener bestemt at jeg må ha en fordel når det gjelder godkjenning, siden jeg i bunn og grunn egentlig bare skal ha en nyere utgave av eksakt samme motoren som allerede står i bilen min. Har begynt å kladde litt på ett søknads brev ang. ombygging av bilen min.