TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Petters MR2 Mk2(Straks igang for fullt)

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #374732  av john_e

MRPETTER skrev:Kan nok være at man mister noe kraft: /
Men tror mr2en min blir noe for seg selv: )
Og kommer til å låte rått:-D
Det er jeg enig i :D

Du kan fjærne en hel haug med ledninger, så du får en skikkelig clean bay :wink:
+ Lettere bil :mrgreen:
 #374741  av MRPETTER

Ja:-D Tror dette blir bra: )
Dette er vel også noe av grunnen til at jeg liker forgassere: )
Bilde

Den orange 69 roadrunner'n er pappa sin mens den lilla challengeren er en kammerat av pappa sin: )
Har vokst opp med slike biler, og da ligger det vel litt i blodet:P
 #374752  av john_e

Må bygge den til skikkelig touge bil nå da, som du kan ta med opp i fjellsidene på natta å leke Japan! :D Ja... lyden ga meg visse svingebehov 8)

Lyden kan bli helt sprø da :) Har du begynt jakten på passende oppsett? :)
 #374754  av MRPETTER

john_e skrev:Må bygge den til skikkelig touge bil nå da, som du kan ta med opp i fjellsidene på natta å leke Japan! :D Ja... lyden ga meg visse svingebehov 8)

Lyden kan bli helt sprø da :) Har du begynt jakten på passende oppsett? :)
Får prøve så godt jeg kan:-D
Tror lyden kan bli knallbra: )

Tror to doble 40 gassere passer best på mr2: )
Har funnet manifold også, men usikker på om jeg skal bygge manifold selv eller kjøpe: )
http://www.paeco.com/Weber%20Conversion%20Kits.htm
Bilde
 #374756  av MRPETTER

john_e skrev:Men en ting jeg lurer litt på, er hvordan det er med avgassmåling på eu-kontroll osv? Blir vel litt andre verdier? :)
Lurer på det selv:/ Men kjenner en som jobbermpå biltilsynet, så skal ta turen til han en dag :mrgreen:
 #374762  av hmsilset

Artig påfunn med forgassermotor da :D Jeg ville gått for en liten v8 med bare 250hk eller noe.Lyden er jo viktigst. Noe passende driftssikkert og som er bilig å holde i stand eller bytte :D Hadde vært kult med en 7,3L diesel v8 også :wink:
 #374818  av MRPETTER

hmsilset skrev:Artig påfunn med forgassermotor da :D Jeg ville gått for en liten v8 med bare 250hk eller noe.Lyden er jo viktigst. Noe passende driftssikkert og som er bilig å holde i stand eller bytte :D Hadde vært kult med en 7,3L diesel v8 også :wink:
Takk :D
Men dette blir 3sge med to dobble:-D
 #374831  av hmsilset

Hva skal du skifte ut i motor? Hva er planen? :) Klarer du å få ut 200hk, sånn som beams?Altid spennende når noen prøve noe nytt på mr2!
 #374858  av john_e

hmsilset skrev:Hva skal du skifte ut i motor? Hva er planen? :) Klarer du å få ut 200hk, sånn som beams?Altid spennende når noen prøve noe nytt på mr2!
For å få til 200hk må det brukes mye penger i alle fall :) Ikke bare i deler, men overflatebehandlinger og andre ting du bør få gjort på motorverkstedet :)
Sveising av 4-1 manifold skal vel være greit å gjøre selv da :)
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 18