Endelig!
Et par veker sia begynte eg å legge merke til en voldsom skramlelyd frå bagasjerommet.. Den typen lyd som berre vrir seg dypere og dypere inn i hjernen og ødelegger liksom for heile bilen

Trudde først at det var noke under plastdekselet i bakluka. Sjekker under og teiper fast ledninger og isolerer litt. Null resultat. Samme helvetet. Tar av plastdeksler rundt om i bagasjerommet og finner lite. Isolerer i sidelommen. Null! Så tenker eg det kan vere lukestøttene og legger isolering rundt, så dei ligger i klem når luka er igjen. Ikkje sjangs!.....
Så når eg har gitt opp alt legger eg merke til at spoileren kan vippes litt i forhold til luka. Dette fant eg ut idag. Så begynte prosessen med å isolere og feste den beire. Mens eg holdt på med det så lyste pæra, og eg fant ut at eg kunne ta en av gummiknottene frå bakluka på delebilen og sette over på gråen. Er to originalt, en i hvert hjørne, men er også hol til en midt på luka, av en eller annen grunn. Så den satte eg over. Gjorde meg ferdig med spoileren (og fikk vaska under

), køyrte en tur og.. INGEN SKRAMLING!
Pur lykke!
Er så deilig å slippe å køyre rundt i ei skramlekasse! Bilen kan endelig rulle på bygdeveiene uten en symfoni av helvete frå bagasjerommet
Men veit altså ikkje om det var spoilerisolering eller gummiknotten som gjorde forskjellen. Men bryr eg meg? Nei.