Side 5 av 7

Re: Corolla AE92 GT-i prosjekt.

Legg innLagt inn:03 des 2013 22:46
av <RuPerT>
:D Gledes til montering!
Venter enda i spenning på når coiloverne kommer. :)

Re: Corolla AE92 GT-i prosjekt.

Legg innLagt inn:06 des 2013 21:58
av <RuPerT>
Coiloverne kom til tyskland idag og blir sendt videre til meg på mandag. :)

Re: Corolla AE92 GT-i prosjekt.

Legg innLagt inn:08 des 2013 00:01
av <RuPerT>
Tror prosjektet mitt må være aldeles kjedelig for folk :P Skal oppdatere med bilder når deler ankommer/blir montert så man får litt kommentarer og å skryt :lol:

Re: Corolla AE92 GT-i prosjekt.

Legg innLagt inn:08 des 2013 13:44
av ArildM
Hehe, alt for enkelt bare å bla gjennom uten å poste kommentarer :oops:
Blir knallbra dette :D 20v motor, coilovers, bremser, full pakke :D

Re: Corolla AE92 GT-i prosjekt.

Legg innLagt inn:09 des 2013 09:27
av Apsis
<RuPerT> skrev:Tror prosjektet mitt må være aldeles kjedelig for folk :P
På ingen måte, dette er helt rått spør du meg :D.
AE92 GT-i er bare et litt ømt tema for min del. Jeg solgte en litt sliten litt rusten som hadde gått 200+, men var en tåre i øyekroken siste turen jeg tok.
Savner den fortsatt hver gang jeg tenker på den; girspaken som lente seg svakt mot førersiden, brølet når t-visen åpnet ved 4500rpm (den skifter vel du ut med en uhyre mye råere lyd :D), følelsen ved et "perfekt" girskift (motor/gir passa virkelig bra sammen!), og gliset når man henger som en klegg i speilet på CRX V-tecen som kompisen var så uhyre stolt av!

Re: Corolla AE92 GT-i prosjekt.

Legg innLagt inn:09 des 2013 11:10
av God
Jeg er innom prosjekttråden din av og til jeg også, men har bare ikke kommentert enda. :oops:

Det er som Arild sier - 20v motor, coilovers, big brake kit + div gromdeler slår aldri feil! 8)

Har selv aldri jobbet med corolla eller 4age, så det er ikke så mange innspill jeg kan komme med desverre..

En ting ser jeg og det er at du har handlet gromdeler av de rette type merkene! :wink:

Re: Corolla AE92 GT-i prosjekt.

Legg innLagt inn:09 des 2013 16:32
av <RuPerT>
Høres bra ut :D Som nevnt tidligere, kommer flere og bedre bilder etterhvert. :)
Arving nr2 kom til verden for 2uker siden, så montering skjer vel etter jul hvis det er muligheter å ta ut bilen fra lagring. :)

Re: Corolla AE92 GT-i prosjekt.

Legg innLagt inn:13 jan 2014 15:58
av 3rlend
uupdate? :D

Re: Corolla AE92 GT-i prosjekt.

Legg innLagt inn:21 jan 2014 18:58
av <RuPerT>
Tja :) kom fin pakke i posten igår :)

Re: Corolla AE92 GT-i prosjekt.

Legg innLagt inn:22 jan 2014 17:02
av |plumbo
flere som kjører k-sport ser jeg ;)

Re: Corolla AE92 GT-i prosjekt.

Legg innLagt inn:22 jan 2014 18:09
av <RuPerT>
ja,blir spennende å se hvordan di fungerer :) Aldri hatt coilovers før så blir artig å montere :)

Re: Corolla AE92 GT-i prosjekt.

Legg innLagt inn:22 jan 2014 22:09
av ArildM
Da er vi to som er spent på akkurat det, jeg er spent på hvordan man skal få de justert nøyaktig med så mye instillingsmuligheter som det er på de :oops:

Re: Corolla AE92 GT-i prosjekt.

Legg innLagt inn:22 jan 2014 23:11
av |plumbo
det er ikke lett arild! jeg brukte 4 timer på e10 enn min ;)

Re: Corolla AE92 GT-i prosjekt.

Legg innLagt inn:22 jan 2014 23:36
av ArildM
Vet hvem jeg skal spørre om det blir noe tull :) Neida det skulle jo gå bare greit, men jeg er jo så perfeksjonist at jeg blir gal om det blir en runde feil på ene siden vs andre sia :lol: Skal jo være mulig å få til på en dag da :)

Re: Corolla AE92 GT-i prosjekt.

Legg innLagt inn:22 jan 2014 23:55
av God
ArildM skrev:Da er vi to som er spent på akkurat det, jeg er spent på hvordan man skal få de justert nøyaktig med så mye instillingsmuligheter som det er på de :oops:
La Camberskruene være i fred og gjør grovjusteringen på det org. camberleddet med øyemåling. Fungerte fint på bruksbilen min og fikk ikke noe slitasje på dekkene. Skal du på bane og ligge bredt med firehjulsdrift, så er camberskruene på tårnet redningen din, hehe.. :twisted:

MEN skal du gjøre det skikkelig, så anbefaler jeg å ta en firehjulskontroll. Da trenger du ikke å bekymre deg for slitte dekk og humpete kjøring pga. feil spissing.

Bruk forresten skyvelær for å få riktig høyde på alle sidene. Ta skyvelæret mellom den svarte justeringsbolten i midten og den gule justeringsbolten ovenfor. Skru løs den gule justeringsbolten og juster ned til ønsket høyde, deretter skrur du ned den øverste justeringsbolten hvis du er fornøyd. Husk å gi et lite kakk med en hammer på justeringsnøkkelen når du skrur fast justeringsboltene, så vet du at de sitter!

Er ikke nødvendig å stille på den nedre delen av coiloversen. La den indre sylinderen være på lik linje med den ytre sylinderen helt nede på coiloversen. ;)

Håper ikke dette ble rotete forklaring.. Er trøtt i maska etter en lang dag! :mrgreen: