Side 5 av 19

Re: Svein's GT4 - "Grand Touring" Build

Legg innLagt inn:23 apr 2016 18:01
av Makk
Nice, thanks!

Nå var den originale vifta koblet på den originale kabelen da, så ingen modifikasjoner der, kansje det sitter lenger bake i bilen.

Skal prøve og koble på slik den var, så får en se hva som skjer, funker det så funker det hehehe.

Re: Svein's GT4 - "Grand Touring" Build

Legg innLagt inn:23 apr 2016 18:05
av donk2k
Vifta trekker for mye strøm til å kobles direkte på hjernen. Den er stortsett koblet gjennom et rele. Enten bruker man det orginale eller legger opp et nytt når man monterer datasprut. Du får finne fram multimeter å begynne å leite deg frem fra vifta og innover i ledningsnettet.

Re: Svein's GT4 - "Grand Touring" Build

Legg innLagt inn:23 apr 2016 18:33
av Makk
Skulle ha bestilt med det mishimoto kittet med sensor der en kan velge når det er varmt nok til og kjøre vifte hører jeg :mrgreen: Ledig plass i radiatoren og alt :D

Re: Svein's GT4 - "Grand Touring" Build

Legg innLagt inn:25 apr 2016 10:10
av ArildM
Sorry om det blir litt OT, men holder noe slikt:
http://www.biltema.no/no/Verktoy/Trykkl ... 000035429/
1355nm? Neste opp koster sånn 4000,- mer :lol:

Jadda, vet man ikke skal spare på kronene på skikkelig verktøy :oops:

Re: Svein's GT4 - "Grand Touring" Build

Legg innLagt inn:25 apr 2016 14:20
av Makk
Det kan godt hende den holder.

Selv har jeg en ingersoll rand 3/4 og en 1 toms, dem skulle kastes på jobb så da var jeg faen meg rask, di koster flerfoldige tusen

Vi tok over et firma og det kom kassevis av utstyr haha.

Ingersoll rand er ferrarien av lufttrekkere :D det blir ikke bedre, men om den biltema saken klarer såpass med moment så skal det nok gå helt fint

Trikset er som regel kompressoren og en stor nok slange, hjelper fint lite med stort verktøy om spruten er svak :mrgreen:

De kompressorene som ikke klarer mer enn 6 bar er 210 prosent UBRUKELIG til annet enn og fylle luft og skifte dekk.

Re: Svein's GT4 - "Grand Touring" Build

Legg innLagt inn:25 apr 2016 15:49
av Makk
Kaputt Mishimoto radiator, det var jo virkelig et "sjokk" Damper noe jævlig fra der grillene joiner øvredelen av radden...

Sendt support ticket nå.... Dem bør bare sende meg en ny en for jeg betaler ikke en halv ny radiator for og sende den tilbake :evil:

Re: Svein's GT4 - "Grand Touring" Build

Legg innLagt inn:25 apr 2016 16:16
av donk2k
Er ikke bare vann fra fylling/lufting som damper da?

Re: Svein's GT4 - "Grand Touring" Build

Legg innLagt inn:25 apr 2016 17:02
av Makk
Kommer ikke fra radiatorlokket nei, det kommer på tvers av hele radiatoren fra under øvredelen der "rowsa" er joinet i toppen, tåkelegger hele området.

Re: Svein's GT4 - "Grand Touring" Build

Legg innLagt inn:26 apr 2016 08:52
av ArildM
Skal ikke det være bra saker? Spørs om du skulle ha holdt deg til OEM :mrgreen:

BTW: Tror kompressoren leverer 8 eller 10 bar, så vi får prøve og se hva som skjer :)

Re: Svein's GT4 - "Grand Touring" Build

Legg innLagt inn:26 apr 2016 09:19
av Makk
Jo det er jo lovpriset opp i skyene, google however disagrees.

Oem er for pinglete, tåler ikke gassing på varme dager.

8-10 bar skal gå knallbra da!

Kan sende deg min hammer om det ikke går :p

Re: Svein's GT4 - "Grand Touring" Build

Legg innLagt inn:01 mai 2016 17:17
av Andrepedersen
Jeg kjøpte 2stk spal slimvifter. Et søk på google så finner du en nettside som leverer. Koblet dem på det orginale ledningsnettet, funker veldig bra. Du må nokk lage noen braketter for festepunkt. Kan ta et bilde å sende neste gang jeg er hjemme

Re: Svein's GT4 - "Grand Touring" Build

Legg innLagt inn:01 mai 2016 19:00
av Makk
Jeg fikk fra Mishimoto og dem sa di skulle passe rett på den radiatoren, nå må jeg bare få en ny radiator fra dem.

Hjelpsomme fra kundeservicen deres, om ikke litt fram å tilbake.

Re: Svein's GT4 - "Grand Touring" Build

Legg innLagt inn:01 mai 2016 21:17
av Andrepedersen
Det blir nokk sikkert bra :)

Re: Svein's GT4 - "Grand Touring" Build

Legg innLagt inn:10 mai 2016 21:08
av Makk
Sender meg ny radiator sier dem, får håpe den kommer super quick!

Er litt monteringsarbeid som står igjen, pluss nye dekk og så særdeles mange kilometer med kjøring for og være sikker på at redskapen holder til en mega europa tur.

Om ikke så må jeg pingle ut og ta MR2'n

Bestilte nye dekk idag ivertfall, men der er en mega irriterende dunkelyd under når en kjører over småhull eller på grus, sakte eller fort.

Jeg har skifta hundebein foran/bak, dempere/tårnlagring, styrekuler skiftet og bærekuler er sjekket, bestiller og skifter gummier på stabstagene også til poly, selv om dem originale føltes okey ut.

Noen andre typiske dunkelyd-skapere på disse bilene som andre veit om ?

Re: Svein's GT4 - "Grand Touring" Build

Legg innLagt inn:16 mai 2016 10:31
av Makk
Hvorfor du skal ha boost gauge :

Ute og kjørte MR2 i går, plutselig får jeg alarm fra gaugen og jeg hører at spoolen på turboen er mye høyere, peak knappen kan rapportere om 1,8 bar.

Slapp gassen kjapt ja, hakke så lyst å blåse motoren haha.

Jeg har måttet etterstille på den manuelle boost controlleren engang da ladetrykket sank uforklarlig, nå ble det plutselig bare full fres og når jeg skrur på controlleren så er det ingen forskjell hverken inn eller ut, om jeg drar på vil den mye høyere enn di 1.2 jeg kjører.

Naturlig og anta at det er den? Har ivertfall bestilt ny ! Slanger og alt ser ok ut.