TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Aks tider....

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica

 #123861  av k_one
 
klokket min mr2 mk3 0-100km/H 7,4sek før jeg solgte den :cry: :( :evil: :cry: . Ikke mye mods på den, kun TTE effektpotte, og en del letting av vekt(dvs, alt verktøy,reservehjul,varseltrekant,+ lyddemping og drypplokk i motorrommet.var vel nede på nesten 950kg)
Den gjorde forøvrig fint 220km/h på 4.gir, torde aldri å dra 5. helt ut.
Så enten så misviser mk3 forferdelig mye på speedometeret eller så er toyota helt på jordet med oppgitt toppfart på 210km/h...den går jo mye fortere..hehe :wink:

 #126195  av jsun
 
8,74 sek... med min, treg start, og ikke den raskeste giringen jeg har vært borti, men klarer godt 100km/t på 2.
Har gjort 195 km/t på 5. uten å tømme, med 6. igjen 8)

 #126244  av Mr2Nyter'n;p
 
I følge boka i Mr2'en skal den gjøre 194km/t på 4.gir.. Ikke værst for en 86-modell.. Hatt 212km/t på 5.gir UTEN misvisning, dvs GPS. I lovlige former såklart.. :wink:

 #126375  av Alec
 
hei gutter! Slutt å diss 200sx a, hehe :lol:
Regner(vet 8) ) at de sx'ene dere dro var no slitne, originale S13, prøv dere på en litt modda S14 så skal dere få slite litt :twisted:
(i tilfelle noen skulle surre litt: S13=den gamle med vippelykter, S14=nyere, med vanlige lykter)

Hilsen en som før kjørte celica, men har nå byttet!!!

(håper jeg ikke lager bråk her, for det var IKKE meninga)

 #126376  av Fredrik
 
Alec skrev:Regner(vet 8) ) at de sx'ene dere dro var no slitne, originale S13, prøv dere på en litt modda S14 så skal dere få slite litt :twisted:
Sånne utsagn er man bare nødt til å bli oppgitt over :roll:

 #126377  av TheStig
 
Fredrik skrev:
Alec skrev:Regner(vet 8) ) at de sx'ene dere dro var no slitne, originale S13, prøv dere på en litt modda S14 så skal dere få slite litt :twisted:
Sånne utsagn er man bare nødt til å bli oppgitt over :roll:
neida.. det stemmer jo? Ikke noe vits å krangle på fakta.. Logisk nok at en tung 4x4 ikke har sjans mot en lettere rwd.. MEN, har man gt4 kan man jo le godt i vinter månedene eller så fort d kommer noen svinger på våt asfalt

 #126394  av Mr2Nyter'n;p
 
Drar de fleste i revers jeg.. Noe må man øve på og jeg er god i revers.

 #126414  av CelicaTurbo
 
man sammenligner da biler på likt grunnlag, og det er klart at man ikke kan sammenligne en sliten s13 med en trimmet annen bil, på samme grunnlag som man ikke kan sammenligne en trimmet s14 med en sliten Celica f.eks ;) Men, om det er snakk om Celica så er det jo også elementære forskjeller som en vesentlig tyngre bil og firehjulstrekk, og skal man da sammenligne med en bil fra samme tid er det naturlig å sammenligne med en S13 (orginalt slitent mot orginalt slitent) og ikke sammenligne mot en nyere s14 som er trimmet :roll:

 #126418  av TheStig
 
jepp. Det blir jo like urettferdig å sammenligne mot en sliten S13 da.. Såe.. noen biler er raskere enn andre men har andre ulemper og fordeler osv.. Og noen biler er bare bedre enn andre, men da kommer som oftest pris kraftig inn i bilde..

En ting alle kan vær enige i, sats på jappse

 #126424  av kaimagne
 
jsun skrev:8,74 sek... med min, treg start, og ikke den raskeste giringen jeg har vært borti, men klarer godt 100km/t på 2.
Har gjort 195 km/t på 5. uten å tømme, med 6. igjen 8)
Dette bildet har noen tatt (på Autobahn...? *kremt*) mens 4. giret er inne... Legg merke til at giret ikke på noen måte er tømt... ;)
Jeg har målt 7,0 en gang, og flere på 7,1 sek. Tror Toyota oppgir 7,1 som offisiell tid.
Vedlegg
Bilde014.jpg
Bilde014.jpg (26.78 kiB) Vist 865 ganger

 #126425  av Alec
 
Ja, på vinterstid vil jo dere med gt4 ha en stooor fordel! Mener bare at bilene deres er forholdsvis tunge og trege iforhold til antall hk. Mange her snakker om 0-100 på under 6 sek med gt4!!! Da skal du den trimme den meget godt, og det er det sikkert en del som har gjort og. Sirkelen er hard...
Mener EGENTLIG bare at bilene deres er mye mer beregnet på vinterveier og sånn type morro, enn fortest 0-100...
S13 vs gt4 st185 går vel akkurat likt originalt selv (7.4sek)om Nissanen mangler 35 hk....
Ps: dere sier at man ikke kan sammenligne med S14... why not???
-Igjen, mener ikke å lage bråk, bare sjekke ut responsen her!!!
Hva mener dere???

 #126440  av TheStig
 
vi mener at det ikke er vits å konkurere mellom jappser. Spesiellt ikke når det er to helt forskjellige biler. Hadde jeg kun ønsket bra 0-100 og 250 kmt +++ i toppfart hadde jeg beholdt Nissan Primeran min.. Men 4x4 med det rette oppsettet gir så mye mer morro.... My 5 cents

 #126446  av Alec
 
Apropos morro så er vel ikke akkurat en rwd bil så veeeldig mye kjipere enn en 4x4??? men skal si meg enig i at 4x4 er en smule mer forutsigbart...
250km/t++ med en Nissan Primera?? Dette hørtes vilt ut! :shock: turbokonventert???

 #126447  av larsst185
 
pappan min er sterkere en din....

 #126448  av CelicaTurbo
 
når det gjelder morro ville jeg vel heller valgt en rwd, selv om firehjulstrekkeren er litt mer gøy på vinteren så er det snø/isfri asfalt 90% av tiden i det meste av landet (hvor folk bor ihvertfall) ;) Men men, hva jeg mener med at S14 ikke bør sammenlignes med ST185 (90-93 Celica Turbo) er at det er to helt forskjellige biler til tross for omtrent lik motoreffekt. Skal man sammenligne biler så får man sammenligne biler som kan konkurere mot hverandre, og en stor tung firehjulstrekker mot en lett rwd med samme motoreffekt kan ikke sammenlignes rettferdig, derfor utelater jeg S14. Nå, om du derimot skal sammenligne mot noen Toyota så får du sammenligne mot MR2 Turbo, som har omtrent samme effekt og vektklasse, og er rwd.. da skal du se at S14 får litt større problemer med å hevde seg og "konkuransen" er mer rettferdig ;) Altså, skal man sammenligne så får man sammenligne biler som yter omtrent likt (og da tenker jeg ikke på antall hester). Å komme under 6 sekunder krever litt på st185 men er gjort med en håndvending i MR2, men å komme ned på 6-tallet med en st185 krever ikke mye; orginalt kjører bilen med lavere trykk på 1. og 2. gir og det gir et meget dårlig 0-100 tall i orginaldata, men ved å gjennomføre basistrim med økt trykk og eksos er det godt nede på 6-tallet (noe som også gjelder S13 så klart). Egentlig forstår jeg ikke hvorfor du kommenterer at ST185 blir sammenlignet med S13 når den har svakere motor, men samtidig er det jo tydelig at du kjenner til at de orginalt er omtrent tilsvarende ytelse så jeg ser egentlig ikke hvor du vil med diskusjonen ;) Det er rett og slett den ekstra vekten og drivverkstapet som gjør at celicaen lettere kan sammenlignes med S13. Faktis burde det jo være kudos til 200-folka at vi sammenligner en mer motorsterk Toyota med mindre motorsterk Nissan ;) Om man kun skulle ha sammenlignet med toppeffekt som grunnlag så blir jo det så klart urettferdig, eller mener du at en S14 med 200 hester kan sammenlignes med en spenstig Lotus Elise med 192hk? :lol:
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 13