Side 5 av 32
Legg innLagt inn:24 jan 2005 23:17
av Arne rebel
Takker for oppmuntringer på veien, men jeg føler meg som Reodor-felgen i Flåklypa da jeg kun har gamle deler og ikke nye slik som de riktig store "tunerere" her på forumet....
Etter en slapp periode startet jeg i kveld med motorromet. Da jeg fant ut at motorfestene var punktet på sw20 ramma , helsveiset jeg den til den og igjen i aw11 ramma. Kappet til en 3mm plate som ekstra støtte. Etter sveisen var gjort la jeg på elastisk masse på skjøtene for å dekke sveisen (litt trangt å komme til noen steder...) og for at lakken ikke skal sprekke ved event. vridninger. Da var det bare to igjen....
Legg innLagt inn:25 jan 2005 15:55
av Christian
Nå er øyeblikkelig våren her Arne, ferdig snart?

Legg innLagt inn:25 jan 2005 20:30
av Arne rebel
Christian: Ifølge min kalender er det enda ca 3mnd. igjen....

Legg innLagt inn:31 jan 2005 18:47
av Arne rebel
Etter litt prøving av div løsninger gikk jeg for å lage til motorfestet på førersiden slik at jeg kunne montere staget som ligger vannrett på oversiden av motorfestet. (Dette medfører at festet ikke blir like elegant som foreksempel i Amund sin Aw11, men ser ut som en kloss.) Sveiset til et feste av 5mm stål i midten av motorfestet og på hver side av motorfestet, slik at det skulle være like sterkt eller sterkere enn når den satt i sw20en. Helsveiset motorfestet til ramma av sw20en da de var kun var punktsveistet.Dekket til sveiseskjøten med elastisk masse. Borret også et hull inn i fremkant på festet slik at en kan rustbehandle inne i hullrommet.
Legg innLagt inn:31 jan 2005 19:46
av Amund
Arne rebel skrev:Etter litt prøving av div løsninger gikk jeg for å lage til motorfestet på førersiden slik at jeg kunne montere staget som ligger vannrett på oversiden av motorfestet. (Dette medfører at festet ikke blir like elegant som foreksempel i Amund sin Aw11, men ser ut som en kloss.) Sveiset til et feste av 5mm stål i midten av motorfestet og på hver side av motorfestet, slik at det skulle være like sterkt eller sterkere enn når den satt i sw20en. Helsveiset motorfestet til ramma av sw20en da de var kun var punktsveistet.Dekket til sveiseskjøten med elastisk masse. Borret også et hull inn i fremkant på festet slik at en kan rustbehandle inne i hullrommet.
ser bra ut dette Arne rebel.
Er imponert over pågangsmotet ditt
Men om motorfestene mine ser så elegante ut er jeg nå ikke helt sikker på... er langt fra fornøyd...
Legg innLagt inn:08 feb 2005 23:17
av Arne rebel
En liten oppdatering: Har laget til festene for sw20-bærebrua ved å forsterke med 3mm plater og gjenomgående fester slik at jeg er sikker på at det ikke ryker ved hard kjøring. Sveiset også til en bjelke av 3mm stål mellom ramma bak. Denne bjelken vil bli dekket av deleveggen fra sw20en. Laget også en "Reodor Felgen" løsning på fjærbenstag ved å sveise 5mm stål fra ramma og opp etter tårnet. Med disse justeringene vil en få stivet av både oppe og nede.

Legg innLagt inn:09 feb 2005 00:57
av Christian
Hva kan man si....imponerende!

Selv om jeg begynner å lure på om den kan bli for stiv, du legger jo inn stivinger overalt i understellet

Legg innLagt inn:09 feb 2005 09:41
av kennethx
må sette skilt på utsiden, ADVARSEL: Nyrebelte anbefalt!!
Legg innLagt inn:10 feb 2005 20:35
av Arne rebel
Monterte sw20 deleplata og prøvde den nye bærebrua.
Legg innLagt inn:10 feb 2005 23:05
av sw20
hmmm... har du sett for deg hvor høy denne bilen kommer til å bli...
hvordan ser det ut i forhold til orginalt??
ser ut som om den traversen rakk langt ned.....

Legg innLagt inn:10 feb 2005 23:20
av pkgrette
hmmm trur denna bilen kan bli høy i ræva

Legg innLagt inn:10 feb 2005 23:34
av Arne rebel
Må nok skuffe dere her. Innfestinga til navet og stabstaget vil kun være 9mm lengre fra ramma enn de orginale aw11 innfestingene. Det en blir "lurt" av er at på sw20 bærebrua går eksosen mellom ramma og bærebrua slik at den biten som forbinder festene må nærmere bakken. Så bakkeklaringa vil bli lavere enn orginalt, men ikke lavere enn ca 5-6cm lavere enn selve karosseriet. Mener at høyden fra ramma på aw11 til festet på spindelen var 16,9cm mot 17,8cm nå med sw20 bærebrua. Bakkeklaringa bak vil være den samme som en har på sw20en

Legg innLagt inn:11 feb 2005 00:16
av MR2turbo
Arne, du har vært ute og sveiset en kveld eller to før du

hehe det ser riktig så bra ut!
Har ikke fulgt så godt med her i det siste, men dette her har jo tatt heeelt av... *lol*
Hvis amund sin bil er MR2 mk1,5 må jo din bli mr2 mk1,98... hehe
Stå på! det nærmer seg våren

Legg innLagt inn:11 feb 2005 00:58
av Anders gullstein
Noe fremskritt med dashbord plana din da?
Legg innLagt inn:13 feb 2005 15:42
av Arne rebel
Anders gullstein: Nei, jeg må konsentrere meg om bakparten nå.
Sveiset sammen bagasjerommet som en kan si ble lite og nusselig.
Legger også med et bilde aw11 festet slik at de som tror bilen blir høyere kan samenligne.