Side 5 av 6

Legg innLagt inn:05 mai 2005 20:11
av GT4 CS
Da har en av oss forstått teorien galt hehe. Slik jeg ser det så fjerner et stivere stabstag bak litt av understyringa, men har jo finni ut litt av problemet hehe, fremre og bakre traværs satt jo ikke riktig fast, gjør det nå og bilen er en hel del stivere og bedere og kjøre gitt :) Lurer på åssens lik løsner av seg selv hehe

Legg innLagt inn:05 mai 2005 20:16
av sleeper
hm...... noen her inne som kan gi oss en svar?? hvem har rett??

Legg innLagt inn:05 mai 2005 22:31
av kaimagne
Speeder skrev:Kay Magne og kennet Moen i full sving, heftig bilde!
Satan! Det bildet var jo dritrått! Det kan jo faktisk nesten se ut som vi begge kommer på tvers og lager mye gummirøyk... ;)

Kult bilde! Må nesten ha det som bakgrunnsbilde... ;)

Legg innLagt inn:05 mai 2005 23:11
av GT_rider
Var ikke feil det bildet der nei..
Begynte først å lure om du hadde bygd om bilen din :)

Legg innLagt inn:06 mai 2005 00:58
av GT4 CS
Gutta i røyken ;)

Legg innLagt inn:06 mai 2005 01:49
av Tor
Brekksladd? Eller stor fart i svingen? :)

Legg innLagt inn:06 mai 2005 07:14
av Speeder
Tor skrev:Brekksladd? Eller stor fart i svingen? :)
Stor fart sammen med litt sen nedbremsing tenker jeg, da her i allefall ikke min noe problem med å sladde. Ble faktisk spurt i fjor om jeg hadde bygd om til rwd :lol:


Kai Magne: hvis du kontakter marius på bilforumet, får du det sikkert i high res, og uten logo..

Legg innLagt inn:06 mai 2005 08:11
av grimfer
Skjønner at det var der jeg skulle vært, men da hadde det nok ligget smådeler av GT4'n min over slakter'n etter første runde, tenker jeg.
:evil:

Etter MYE hjelp fra GT4 CS har jeg innsett at jeg har en vei å gå før bilen blir teknisk helt på topp, for å si det mildt.

Legg innLagt inn:06 mai 2005 10:07
av kaimagne
Speeder skrev:
Tor skrev:Brekksladd? Eller stor fart i svingen? :)
Stor fart sammen med litt sen nedbremsing tenker jeg, da her i allefall ikke min noe problem med å sladde. Ble faktisk spurt i fjor om jeg hadde bygd om til rwd :lol:
Nei, jeg lå faktisk bak Kenneth, men syntes det ble vel lite trivelig da dekkene hans gikk i oppløsning og begynte å hagle over bilen min, Så det bildet der er tatt like etter at jeg svingte ut bak han, alle fire hjul har faktisk fullt grep.
Speeder skrev: Kai Magne: hvis du kontakter marius på bilforumet, får du det sikkert i high res, og uten logo..
Jeps, det må jeg nesten gjøre ja... :)

Legg innLagt inn:06 mai 2005 12:17
av CelicaTurbo
sleeper skrev:hm...... noen her inne som kan gi oss en svar?? hvem har rett??
Etter hva jeg har hørt om dette så vil et stivere krengestav bak bidra til å gjøre bilen mer nøytral i retning av mer overstyrt. Dette er hva folka med whiteline krengestag bak forteller, og jeg mener det står ganske tydelig i whiteline sin egen artikkel om Celica GT4 også. Slik jeg har forstått det er at mykere understell gir generellt bedre grep men gir dårligere følelse og respons. Det er mulig at camber spiller inn i forhold til det stivere krengestaget men jeg kjenner ikke til hva teorien bak dette egentlig baserer seg på. Det jeg også har hørt er at stivere krengestag og toppdemperstag fremme vil bare gjøre bilene våre enda mer understyrt så det frarådes, men det vil derimot gjøre styrefølelsen og responsen mye bedre så det spørs jo egentlig hva man ønsker da?

vel, jeg mente å huske at jeg hadde tatt vare på en link som forklarte om chassistuning, står det meste der :)

http://www.se-r.net/car_info/suspension ... e%Dynamics

Legg innLagt inn:07 mai 2005 00:22
av Grøndis
Her kommer noen bilder jeg tok... omsider 8)

Legg innLagt inn:07 mai 2005 00:28
av Grøndis
noen til

Legg innLagt inn:07 mai 2005 00:34
av Grøndis
å til slutt

Legg innLagt inn:07 mai 2005 18:14
av lasse
Arne Rebel: er ikke alltid lett å få hilst på alle, fet bil du har forresten, moro det med motorbytte...

Legg innLagt inn:09 mai 2005 19:38
av kaimagne
Siden ST182 ikke har rota seg til å poste bildene sine, får jeg nesten
gjøre det for han! ;)