TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Min st165

• Skryt, prat og kommentarer.
Skryt, prat og kommentarer.

#195588  av sleeper

SMT skrev:utulig fin celica du har :D

kan jeg spørre om hvor du bestilt den bunnpannen fra og hvor mye det kom på færdig levert?
takk for det..
bunnpanna kjøpte jeg fra peytonperformance.com

ga 410usd for den inkl frakt + rett over 600 i mva...

#195589  av sleeper

defred skrev:Du løser olje problemet med en catch tank til olje ventilasjonen.
det har jeg ordna meg alt.. ble en billigløsning.. :lol:

fant ingen catch tanker som hadde store nok inn og utganger til at jeg ville ha de.. (største jeg fant var med 13mm inn\ut, og så lenge det er 16mm ut fra toppen på 3sgte motoren så ville jeg ikke ha noe mindre... :?

kjøpte bare en halc meter med slange, 1 slangeklemme og en tom 0.5 liter colaflaske.. ( brukte det oljefilteret jeg hadde og skrudde det på tuten på flaska..
funker kjempebra.. ( har lagt flaska så den ikke syntes.. :lol: )

#195613  av gnmfr

sleeper skrev:
defred skrev:Du løser olje problemet med en catch tank til olje ventilasjonen.
det har jeg ordna meg alt.. ble en billigløsning.. :lol:

fant ingen catch tanker som hadde store nok inn og utganger til at jeg ville ha de.. (største jeg fant var med 13mm inn\ut, og så lenge det er 16mm ut fra toppen på 3sgte motoren så ville jeg ikke ha noe mindre... :?

kjøpte bare en halc meter med slange, 1 slangeklemme og en tom 0.5 liter colaflaske.. ( brukte det oljefilteret jeg hadde og skrudde det på tuten på flaska..
funker kjempebra.. ( har lagt flaska så den ikke syntes.. :lol: )
Bra det var cola flaske du brukte ihvertfall :lol: Selv om det hørtes litt jalla ut så løser det ihvertfall problemet ganske bra ;) Hvor kjørte du på bane forresten?

Møtte ikke en idiot i russebil på mandan vel? Kjørte rundt gulset ringen i den værste bilen jeg har kjørt i noen gang i hele mitt liv, møtte deg på veien ;)

#195621  av sleeper

gnmfr skrev:Hvor kjørte du på bane forresten?

Møtte ikke en idiot i russebil på mandan vel? Kjørte rundt gulset ringen i den værste bilen jeg har kjørt i noen gang i hele mitt liv, møtte deg på veien ;)
kjørte på japsetreffet på rudskogen..

nei, kan ikke si jeg så den bilen.. men tenkte ikke så veldig på det heller da.. :lol:

hvor møtte du meg da?

#195756  av gnmfr

sleeper skrev:
gnmfr skrev:Hvor kjørte du på bane forresten?

kjørte på japsetreffet på rudskogen..

nei, kan ikke si jeg så den bilen.. men tenkte ikke så veldig på det heller da.. :lol:

hvor møtte du meg da?
Stemmer, søren at jeg ikke kom meg opp da, hadde faktisk planer om det :( Men tar det igjen til neste år med anlegg++ eller kanskje ny bil :lol:

Møtte deg mellom der du kan ta av inn til kjøpesentere og stasjonen, og opp til lille pers eller hva det heter igjen :P Er litt dårlig på de stedsnavna på gulset, er alt for stort :lol: Så du sto i veikanten på sneltvedt/kreppa tidligere i dag, sinsykt fin bil :D

#196011  av sleeper

takker.. :wink: holdt paa og reparere bilen til broren til dama.. saa da maatte den staa der litt.. * faens us keybord.. maa faa fikset det!)

#196030  av sleeper

hm.. funker nå! :D :D

#197505  av sleeper

jaja, da var bilen på bukker en stund igjen..

turboen sa jaggu takk for deg.. så nå må jeg kjøpe meg en ny en.. lagera sa takk for seg.. :evil: :evil:
samme er det med bakdemperene så de er på vei de og..

men regner med at den er klar igjen om 1uke eller 2..

turbo bestilles i morra,og en GOD del andre deler kommer også i denne omgangen.. så får håpe den holde lenger neste gang.. :cry:

men mens den står på bukker nå så blir det byttet masse greier:

bakdempere, dempertopper, gummimansjetter til demperene, turbo, planet flenser til turbo, rettert på eksos, ny moroso bunnpanne,ny autonic BC, mansjett over ene drivakselen, strammere WG fjær og sikkert en del andre ting jeg har glemt nå..

så får håpe dette bilr bra denne gang!

skal legge ut noen bilder snart.. :D

#197528  av gnmfr

sleeper skrev:jaja, da var bilen på bukker en stund igjen..

turboen sa jaggu takk for deg.. så nå må jeg kjøpe meg en ny en.. lagera sa takk for seg.. :evil: :evil:
samme er det med bakdemperene så de er på vei de og..

men regner med at den er klar igjen om 1uke eller 2..

turbo bestilles i morra,og en GOD del andre deler kommer også i denne omgangen.. så får håpe den holde lenger neste gang.. :cry:

men mens den står på bukker nå så blir det byttet masse greier:

bakdempere, dempertopper, gummimansjetter til demperene, turbo, planet flenser til turbo, rettert på eksos, ny moroso bunnpanne,ny autonic BC, mansjett over ene drivakselen, strammere WG fjær og sikkert en del andre ting jeg har glemt nå..

så får håpe dette bilr bra denne gang!

skal legge ut noen bilder snart.. :D
Horfor gadd du det da :lol: Derfor den sto i garasjen på sneltvedt for 2 dager siden eller no sånt eller? ;)

Skal ha samme turbo som forrige gang? En ting er sikkert, det blir veldig bra når du blir ferdig med detta også, får håpe du får bort alle småproblema ;)

Hvor kjøper du dempere fra forresten? Og åssen dempere har du? Tenkte jeg skulle få bytta demperne på bilen min også når vintern er over, er alt for myk :lol:

#197556  av WaxFraq

hehe..må le litt..det er snakk om småproblemer her...
hvis turboen hadde røki på mr2'n min, da hadde det ikke vært noe "småproblem" lenger nei..

dette koster jo en del penger da...ærlig talt..7-8 laken for bytteturbo?

22 laken for helt ny CT26 fra toyota..

det er likedan med dempere også...greit nok om man handler noe som er litt billig som oljedempere(?!??)
men med koni, h&r, o.l. så blir det jo fort kroner av det da..

8) det var egentlig ikke ment som annet en en liten "tileggskommentar"..

sleeper: bilen din ser skikkelig fin ut..synd å skam at du plages med sånne "filleting" som turboer osv... :twisted: :wink:
lykke til!!

#197558  av WaxFraq

hehe..må le litt..det er snakk om småproblemer her...
hvis turboen hadde røki på mr2'n min, da hadde det ikke vært noe "småproblem" lenger nei..

det er likedan med dempere også...greit nok om man handler noe som er litt billig som oljedempere(?!??)

sleeper: bilen din ser skikkelig fin ut..synd å skam at du plages med sånne "filleting" som turboer osv... :twisted: :wink:
lykke til!!

#197646  av sleeper

WaxFraq skrev:hehe..må le litt..det er snakk om småproblemer her...

lykke til!!
hehe.. må regne med litt svinn når det blir trimmet og brukt såpass hardt som jeg gjør..

ble noen nye gule koni dempere bak med nye dempertopper,
ny turbo blir vel en 7-8000kr, så det ble litt penger.. men såntskjer...

regner med at den er på veien ganske fort igjen! 8)

#197647  av sleeper

celica_st185 skrev:Vet du hva som gjorde at lagera gikk? Har gått med planer om å skifte til en liknende turbo til vinteren...
vet ikke hvorfor de har gått enda.. skal åpne og se en av dagene.. regner med qt olja har blitt for varm og kokksa igjen lagera.. :cry:
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 9